"beginners dt" tips gevraagd
Moderator: Beheerdersteam
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Mijn zwager heeft een Audio Technica via BT op zo'n Google alles-in-een dinges.
Werkt voor hem prima om lekker ontspannen in de serre naar plaatjes te luisteren.
Hij heeft ook meer serieus spul, maar met deze relatief eenvoudige opzet heeft hij veel plezier.
Werkt voor hem prima om lekker ontspannen in de serre naar plaatjes te luisteren.
Hij heeft ook meer serieus spul, maar met deze relatief eenvoudige opzet heeft hij veel plezier.
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Ach we zijn allemaal met een Philips koffer grammofoon begonnen met een kristal element en de speaker in het deksel en daar veel lol mee gehad
Waar het om gaat is wat Robert aangaf in de 2e post. Als dat verder niet belangrijk is, het budget krap en het out of the box moet werken, ga je gewoon zelf even bij de MM langs. Er is dan eigenlijk keuze zat. Anders wordt het gewoon lastiger en/of duurder. Die tip van John is dan geen gekke en kun je ook nog eens zelf in de winkel gaan bekijken en beluisteren.
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Ook hier begonnen met een Philips alles in een. Van dat grijs/zwarte plastic, een iets latere generatie dan zo'n koffer van Peter. Klonken die Philips breedband luidsprekertjes helemaal niet zo slecht.
Later de oude Telefunken receiver van mijn ouders en een Marantz cd40 met "Eringa modificatie".
Mijn eerste serieuze cd speler; want digitaal was de toekomst.
Heb ik daarna wel wat bijgeleerd van de heer Rinsma uit Lippenhuizen.
Later de oude Telefunken receiver van mijn ouders en een Marantz cd40 met "Eringa modificatie".
Mijn eerste serieuze cd speler; want digitaal was de toekomst.
Heb ik daarna wel wat bijgeleerd van de heer Rinsma uit Lippenhuizen.
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Een draaitafel met Bluetooth.
Sorry, hoor. maar dat komt op mij over als een Tesla met een stoommachine erin.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Sorry, hoor. maar dat komt op mij over als een Tesla met een stoommachine erin.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Wat mij betreft dan nog eerder als een stoommachine met VW-motor.
Het gaat hier om een moderne alles-in-een voor een jonge meid he. De vroegere alles-in-een HiFi-combi's van bijv. B&O, Philips en Schneider zouden in deze tijd, net als menig platenspeler, zeer waarschijnlijk ook bluetooth hebben.
Het gaat hier om een moderne alles-in-een voor een jonge meid he. De vroegere alles-in-een HiFi-combi's van bijv. B&O, Philips en Schneider zouden in deze tijd, net als menig platenspeler, zeer waarschijnlijk ook bluetooth hebben.
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Zeker, maar welkom in de nieuwe wereld. Zelfs de Efteling elektrificeert de stoomlocomotiefjes.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Efteling_ ... atschappij
Wat betreft een jonge meid; fijn geluid en niet al te ingewikkeld lijkt me het meest doeltreffend.
Als ze geïnteresseerd is in (zelfbouw) hifi/myfi van 50 plussers was ze vast al lid geworden van dit forum.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: "beginners dt" tips gevraagd
dat is wel de kern. ik kreeg een foto van de luidsprekers die ze niet begreep hoe aan te sluiten, en zie op de foto een mooie Denon set (receiver en CD speler) en ook nog een hoekje van de Technics draaitafel... die laatste is dus defect, maar het voornaamste probleem was dat het te ingewikkeld was om de hele set aan te moeten zetten (en dat t zo samen wat groot wordt)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Sorry HJ, je kan mijn post wel weghalen maar hoe moeilijk kan het zijn? Als je rijbewijs wil halen moet je op zijn minst de deur van het slot krijgen, de sleutel in het contactslot steken, deze omdraaien en weer loslaten nadat de motor is aangeslagen, je gordel omdoen, het licht inschakelen en dan ben je nog niet eens onderweg. Dus hoe moeilijk kan het zijn om paar audiocomponenten aan te zetten?
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Maar het lukt haar wel een LP uit de hoes te peuteren? Anders heeft het sowieso allemaal weinig zin.
Tja, die moderne telefoongeneratie ook... Je hebt gelijk Gerhard. Audiofiele ouders dienen hun kinderen een audiobedieningsbewijs te gunnen. Kunnen die weer hun vriendinnen en vriendjes helpen
Re: "beginners dt" tips gevraagd
De vraagsteller heeft duidelijk aangegeven eenvoud te willen. Het staat dan toch een beetje paternaliserend als je die eis niet serieus wil nemen. Er zijn een paar opties langsgekomen die lijken te voldoen, en echt niet alleen plastic rommel. Voor 200 euro heb je nieuw niet veel goeds, maar wellicht dat er op Marktplaats wat leuks staat.
Met Lenco zou ik oppassen, dat merk is in handen van een handelshuis waardoor het ooit prestigieuze merk nu op elk arbitrair plastic brol uit het verre oosten geplakt kan worden. Kan goed zijn, kan ook knudde zijn.
Met Lenco zou ik oppassen, dat merk is in handen van een handelshuis waardoor het ooit prestigieuze merk nu op elk arbitrair plastic brol uit het verre oosten geplakt kan worden. Kan goed zijn, kan ook knudde zijn.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Zou dan nog eerder zoiets nemen: https://link.marktplaats.nl/m2325116453 ... nt=app_ios
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Tja, vroegah las men nog wel eens een gebruiksaanwijzing. Maar ik begrijp dat dat tegenwoordig not done is ?Henkjan schreef: ↑vr 14 nov 2025, 21:11dat is wel de kern. ik kreeg een foto van de luidsprekers die ze niet begreep hoe aan te sluiten, en zie op de foto een mooie Denon set (receiver en CD speler) en ook nog een hoekje van de Technics draaitafel... die laatste is dus defect, maar het voornaamste probleem was dat het te ingewikkeld was om de hele set aan te moeten zetten (en dat t zo samen wat groot wordt)
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Ray, we hebben het hier over een meisje.
Maakt niet uit dat er een handleiding is, ze snappen die niet. Zelfs niet in Jip en Janneke-taal.
Ik heb hier eentje rondlopen van 19 jaar, dus ik kan me best inleven in de situatie.
(plus, ik ben helpdeskmedewerker, en moet haast dagelijks constateren dat zelfs volwassen mannen niet in staat zijn om een procedure correct te lezen).
Ik heb hier eentje rondlopen van 19 jaar, dus ik kan me best inleven in de situatie.
(plus, ik ben helpdeskmedewerker, en moet haast dagelijks constateren dat zelfs volwassen mannen niet in staat zijn om een procedure correct te lezen).
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Neemt telefoon op, spreekt welluidend "RTFM!", legt telefoon neer.
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Als je dan als jongere er voorzichtig mee wilt zijn en angst hebt om iets wat altijd het mooi deed, en je hebt en nu er een kans dat er de boel naar kloten gaat, en dan het voorkomen beter is als ......, de feitelijke oorzaak is voor de vraag?.Henkjan schreef: ↑vr 14 nov 2025, 21:11dat is wel de kern. ik kreeg een foto van de luidsprekers die ze niet begreep hoe aan te sluiten, en zie op de foto een mooie Denon set (receiver en CD speler) en ook nog een hoekje van de Technics draaitafel... die laatste is dus defect, maar het voornaamste probleem was dat het te ingewikkeld was om de hele set aan te moeten zetten (en dat t zo samen wat groot wordt)
En RTFM is ook niet altijd een plezierige taak.
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Het zal wel een autistisch trekje van mij zijn, maar ik heb op de PC mapjes met gebruiksaanwijzingen (en in veel gevallen ook de service manual) van vrijwel alle (audio) apparatuur die zich hier in en om het huis bevind. hat antwoord op je vraag is dus ja.
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Even totaal off-topic:
wij hebben sinds 1,5 jaar een nieuwe keuken met nieuwe apparatuur.
Komt onze oudste zoon naar me toe: "papa, wist je dat dit knopje op de oven er voor zorgt dat 'ie VEEL sneller opwarmt? (waren pizza aan het maken) Dat zei een vriend net tegen mij, die hebben dezelfde oven". Ik pak de energie-app erbij. Zonder knopje indrukken verbruikt de oven slechts 700Watt en met knopje 3300Watt!!
En is veel, maar dan ook VEEL sneller opgewarmt (al een irritatie sinds dag 1 van ons).
Dus ik pak de handleiding erbij en verrek, daar staat het duidelijk uitgelegd.
Is zo dat deze oven ook op een kleine installatie gebruikt kan worden (bij ons zijn het allemaal aparte zware groepen).
Dus mja, soms is het wel verstandig om de handleiding te lezen
(EDIT: verwijder maar als het teveel off-topic is hoor)
wij hebben sinds 1,5 jaar een nieuwe keuken met nieuwe apparatuur.
Komt onze oudste zoon naar me toe: "papa, wist je dat dit knopje op de oven er voor zorgt dat 'ie VEEL sneller opwarmt? (waren pizza aan het maken) Dat zei een vriend net tegen mij, die hebben dezelfde oven". Ik pak de energie-app erbij. Zonder knopje indrukken verbruikt de oven slechts 700Watt en met knopje 3300Watt!!
En is veel, maar dan ook VEEL sneller opgewarmt (al een irritatie sinds dag 1 van ons).
Dus ik pak de handleiding erbij en verrek, daar staat het duidelijk uitgelegd.
Is zo dat deze oven ook op een kleine installatie gebruikt kan worden (bij ons zijn het allemaal aparte zware groepen).
Dus mja, soms is het wel verstandig om de handleiding te lezen
(EDIT: verwijder maar als het teveel off-topic is hoor)
Re: "beginners dt" tips gevraagd
Die ga ik zo dadelijk ook weer gebruiken, broodjes afbakken.
SIEMENS?
SIEMENS?
