"beginners dt" tips gevraagd

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

"beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Henkjan »

namens een vriendin van m'n dochter de vraag om tips voor een "alles in een" draaitafel, dus met ingebouwde amp en speakers. evt ook de mogelijkheid om vanaf de foon met bt er naar te streamen, maar dat is geen must.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door RobertD »

De belangrijkste tip is om dat soort spelers links te laten liggen als je je mooie platen lang wilt kunnen gebruiken.
Ik ben er nog niet één tegengekomen met een fatsoenlijke arm en element.
De meeste zijn van die Crosley (kraslie) of Ricatech dingen die je vinyl beschadigen
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Duclaasie »

+1
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door ds23man »

Wat mag het kosten?
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2439
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door timpert »

Pro-ject maakt draaitafels die op z'n minst aan een deel van de eisen voldoen, zoals deze:
https://www.project-audio.com/en/product/juke-box-e1/
Er zitten geen speakers in (moet je ook helemaal niet willen), maar wel een versterker en BT streaming. Een geschikt setje speakers valt wel te regelen lijkt me.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door John P »

Dan kun je nog beter een eenvoudige Project of Rega kopen met aktieve boxjes met BT.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Muug »

Interessant. Dit wil ik wel effe volgen. Ook mijn 19-jarige dochter begint van een platendraaier te dromen, nu ze van vrienden twee platen gekregen heeft. :lol: En van mijn Phonodude en manuele Thorens moet ze afblijven. [-(

@John P: Heb je dan wat concrete suggesties in gedachten? :sure:
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door MichaelB »

https://www.bol.com/nl/nl/p/house-of-ma ... hatgpt.com
1200x843.jpg
Zoiets?
Heeft tenminste een redelijk element, losse speakers en BT.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Pjotr »

Dat blijft categorie plastic fantastic. Wil je het serieus doen: I.d.d. ouderwets: Goedkope Project, AT95 er in en een goedkope Chinese PP. Verder zijn er te kust en te keur goedkope maar beslist niet slechte Chinese all-in mini versterkertjes. Anders kun je net zo goed bij de MM een USB Krastie kopen.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door MichaelB »

Dat zou ook mijn keuze zijn.
Laatst nog die 2 Technics SL-D2's gekocht voor weinig (eentje alweer doorverkocht).
Setje eenvoudige speakertjes erbij, China amp met BT en klaar.

Maar goed, wij vinden dat de manier om het te doen.
Veel anderen vinden dat alweer teveel gedoe.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door John P »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Pjotr »

Ik begrijp uit HJ zijn vraag dat dochterlief al wat verwend is en beter weet ;) Mijn vrouw heeft een paartje Inears van Marley maar dat is echt middelmaat.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Shadow »

John P schreef: do 13 nov 2025, 12:20
Argon maakt leuk spul!
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Muug »

ds23man schreef: do 13 nov 2025, 12:47
Crazy, zo'n ding - maar dan écht oud - heb ik ooit ook eens gehad. 2dehands gekocht? Ik weet het niet meer. Kapot gespeeld, lol.

Wat die chinse buizenamps betreft: 1) je moet al online het kaf van het koren kunnen scheiden (iets wat jullie kunnen, ik niet) en 2) eens aangekomen verbeteren jullie ze meestal ook nog, door diverse componenten te vervangen. :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: do 13 nov 2025, 12:14
.... Wil je het serieus doen: I.d.d. ouderwets: Goedkope Project, AT95 er in en een goedkope Chinese PP. Verder zijn er te kust en te keur goedkope maar beslist niet slechte Chinese all-in mini versterkertjes...
ze zoekt een draaitafel, geen nieuwe hobby :relax:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: do 13 nov 2025, 12:25
Ik begrijp uit HJ zijn vraag dat dochterlief al wat verwend is en beter weet ;)
het is niet voor m'n dochter zelf, die houdt het bij CDs
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door ds23man »

Maar wat is nou het budget? Kan zo een Thorens van 10K adviseren...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef: do 13 nov 2025, 16:20
ze zoekt een draaitafel, geen nieuwe hobby :relax:
Je vraag hier om hulp, krijgt hier een paar goede tips.... Dan maar naar de MM etc. en zelf uitzoeken :roll:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Shadow »

Henkjan schreef: do 13 nov 2025, 16:20
Pjotr schreef: do 13 nov 2025, 12:14
.... Wil je het serieus doen: I.d.d. ouderwets: Goedkope Project, AT95 er in en een goedkope Chinese PP. Verder zijn er te kust en te keur goedkope maar beslist niet slechte Chinese all-in mini versterkertjes...
ze zoekt een draaitafel, geen nieuwe hobby :relax:
Dat setje van Argon Audio wat John aanbeveelt heb ik laatst bij een kennis gehoord, echt leuk geluid hoor!
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door beijert »

Bluetooth luidsprekers met een aux in zou prima moeten zijn. En dan een platenspeler met geïntegreerde voortrap.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: do 13 nov 2025, 16:30
Henkjan schreef: do 13 nov 2025, 16:20
ze zoekt een draaitafel, geen nieuwe hobby :relax:
Je vraag hier om hulp, krijgt hier een paar goede tips.... Dan maar naar de MM etc. en zelf uitzoeken :roll:
mijn opmerking ging over dat jij een zelf samengestelde ser voorstelt, zoals wij die zelf zouden doen. zij zal luidsprekers met een snoer al ingewikkeld vinden
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef: do 13 nov 2025, 16:26
Maar wat is nou het budget? Kan zo een Thorens van 10K adviseren...
ik heb hooguit gehoord wat ze in eerste instantie in gedachten had (200) maar weet niet hoeveel rek daar nog in zit
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door ds23man »

Dan zou ik iets aan dit denken:

https://www.bol.com/nl/nl/p/lenco-ls-31 ... oductTitle

3 stekkers zou niet moeilijk moeten zijn. Als je een stopcontact kan vinden dan zullen twee speaker kabeltjes ook tot de mogelijkheden moeten behoren.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: "beginners dt" tips gevraagd

Bericht door Shadow »

Dat het kan voor die centen...
Plaats reactie