Denon DP-47F

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Denon DP-47F

Bericht door Duclaasie »

Kán wel, maar dan heb je veel meer vergroting, goede belichting en kennis van zaken nodig.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Denon DP-47F

Bericht door Pjotr »

Wellicht in de jaren '50 met een Philips Saffier naald. Ik heb het daar ooit eens uitgebreid met wijlen Henk Niemeijer over gehad van Audio Selectief in Sneek. Als nou iemand niet alleen kennis van zaken maar ook veel ervaring had was hij het wel. Zijn mening: Als je het al zou kunnen zien is het al 10x over de verantwoorde levensduur heen! Laat je niks wijs maken door naaldgluurders!
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Denon DP-47F

Bericht door Duclaasie »

Waarom zou je ook, er zijn prima testplaten waar je uitstekend op kan horen als je naald op zijn einde loopt.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Denon DP-47F

Bericht door MichaelB »

Ik heb Niko, toffe reactie al gehad, van pickupnaald gemaild met foto’s van de cartridge waar niets op staat. Nergens tekst.
Hij geeft aan dat dit waarschijnlijk een Chinese kloon is en hij adviseert om toch maar de gehele cartridge te vervangen.

Als vervanging, om te gaan testen, raadt hij een VM95E aan.
V.w.b. gewicht ontlopen die elkaar niet veel (net gewogen): 1,4gr meer voor de AT. Dat moet de arm, volgens de specs, makkelijk kunnen opvangen.
De capaciteit van de kabel + toonarm heb ik gemeten en die is 110pF.

Vrijdag ben ik vrij, dan wil ik de speler onder handen nemen.
Ik ben benieuwd of het hier ook de LDR's zijn.

Overigens neem ik al jullie adviezen en tips ter harte hoor, maar richt ik me nu eerst op het werkend krijgen van het mechaniek.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Denon DP-47F

Bericht door MichaelB »

IMG_2870.jpeg
"Iets" meer print en ingewikkelder dan een Technics SL-D2.

Het gaat om CDS1, CDS2 en CDS3.
IMG_2871.jpeg
Eruit gesoldeerd. Was met 2 minuten gepiept.
De waardes waren all-over-the-place.
IMG_2874.jpeg
Nieuwe erin gesoldeerd.
Netjes de flux van de print schoongemaakt met 99,9%.
IMG_2875.jpeg
En het belangrijkste: de speler werkt weer 100% :yeah: \:D/
Gekocht voor weinig en gemaakt voor 70 cent, maar dat was 17,50 omdat ik een heel doosje met LDR's moest kopen.
Kan ik nog 24 Denon's repareren met dit euvel :mrgreen:

Nu een goed element er onder hangen en eens een tijdje genieten van het geluid.
Ben benieuwd!
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Denon DP-47F

Bericht door Duclaasie »

Altijd goed nieuws als een defect gewaand apparaat weer een toekomst krijgt!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Denon DP-47F

Bericht door Shadow »

Mooi gedaan!
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Denon DP-47F

Bericht door John P »

Je hebt de blinde weer licht in de ogen gegund, voorwaar een mirakel of zoiets.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Denon DP-47F

Bericht door MichaelB »

Even verwijderd
Bijlagen
Schermafbeelding 2025-11-18 110301.png
Schermafbeelding 2025-11-18 110310.png
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Denon DP-47F

Bericht door MichaelB »

Wat heeft 'ie nou weer besteld? :lol:
NOS (new old stock) Eurofunk EF-707 Shibata

Enige reden dat ik het gekocht heb, is vanwege de Shibata vermelding. Dat wekte mijn interesse.

Is erg weinig over te vinden, alleen een keer een post op vinylengine en wat andere losse opmerkingen.
Het schijnt de cartridgebehuizing te delen met de Rega R100.

Voor 37,50 ex verzending vond ik dat wel een gokje waard.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Denon DP-47F

Bericht door Pjotr »

Dat is voor dat bedrag zeker een gokje waard! Shibata's vragen wel om een heel zorgvuldige afstelling, maar daar heb je dan ook die Denon voor :mrgreen: B.t.w. Krijg je de naald er ook bij?
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Denon DP-47F

Bericht door MichaelB »

Ik denk dat de naald er niet bijzit...
En wat dat betreft was ik ook "ietwat" te snel met kopen, want dat ding is nergens te krijgen. #-o

Alleen aftermarket.
Tonar heeft een shibata geslepen stylus die ik alleen bij een Zweedse webshop voor 93 euro zie.
Thakker heeft er ook eentje, maar dat is een conische stylus voor 33,99.

Om Maxima eens te quoten: "hij was een beetje dom". :mrgreen:
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Denon DP-47F

Bericht door MichaelB »

Er komt geluid uit!

Afstellen was best weer een "leuk" klusje, maar is zo goed mogelijk gelukt.
IMG_2893.jpeg
Echt superblij mee! :yeah:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Denon DP-47F

Bericht door Kappa7 »

Mooi dat het gelukt is, nu nog zien dat hij een mooi plekje in de kamer mag krijgen, een waar sieraad in de kamer zou ik zo zeggen.
GuidoTensen
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 22 apr 2024, 17:36

Re: Denon DP-47F

Bericht door GuidoTensen »

CE00DA9F-E93D-4668-A861-847F54142507.jpeg
Uit ervaring kan ik zeggen dat de dl 160 idd gebaat is bij een instelbare phonotrapen bij mij beter klonk op de mc ingang zoals ook geconstateerd door r van eik uit Utrecht vindt de gp 422 beter op de gewone mm ingang en de at vm 95 sh ook heel prettig met deze twee speelt hij nog steeds bij een maat via een gereviseerde pioneer sa 8100
IMG_5648.png
Bijlagen
4482e2c9-7846-4250-a61b-190aae073505.jpeg
Plaats reactie