Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik moet wel eerlijk zijn, deze Mundorf draad moet wel echt dik mijn nieuwe Sonore eruit blazen, om in de set te belanden, vrees dat de verschillen echter niet heel groot zullen zijn. Maar het idee van binnen bekabeling is ook intressant, sowieso voor de woofers, daar zit nu relatief simpel jantzen draad, tevens van versterkers naar de woofers zou het een optie kunnen zijn, en natuurijk voor een eventueel 2e set weer met de Chaos en Altec coax.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Voor mij is het voldoende als je hem test en ervaring deelt. Jouw exemplaar kan naar Zwolle als je klaar bent met testen.
Ik ben zelf wel onder de indruk. Nog nooit zo’n helder klinkend koper gehoord. Zou best wel eens heel mooi samen kunnen gaan met de Lindemann.
Ik ben zelf wel onder de indruk. Nog nooit zo’n helder klinkend koper gehoord. Zou best wel eens heel mooi samen kunnen gaan met de Lindemann.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Jeroen, ik vind het nu al (ruim) voldoende helder met veel resolutie met die nieuwe Sonore kabel (die heb jij hier nog niet gehoord, dat was nog met de silenos) denk dat de Mundorf kabel dan gelijk beter door kan naar Zwolle!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Beter, met die paar uur per week dat ik aan luiseren toekom, zou een serieus test resultaat maanden op zich laten wachten, ben benieuwd wat die bij Menno gaat doen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Mijn Aurexx buizenversterker is vandaag opgehaald door een forumlid. Mogelijk kan hij nog een keer iets met de Kircher ATB 801 meetunit, dus deze is vooralsnog van de Kliko gered.. 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kabeltjes luisteren is een hobby op zich Hans. Hoorde tijdje terug onder de koffie bij een AVMN avond ook een hele discussie van en een stel wat daar weken mee bezig was geweest. Ze waren er w.b.d kabels niet uitgekomen maar het was sowieso reuze gezellig geweest. Dat neemt echt wel tijd hoor 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik gebruik dan volgens de verkoper hele hoge snelheidskabels, dan heb je ook snel door of ze goed zijn.
https://www.amazon.nl/Kr%C3%BCger-Matz- ... 17739?th=1

https://www.amazon.nl/Kr%C3%BCger-Matz- ... 17739?th=1
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bovendien: het OFC koper was geleidend. Dus je bent nu al te laat voor dat snelle geluid.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Weliswaar geen Shun Mook, wel ebbenhout, via highend forum kan ik vrij goedkoop deze voetjes overnemen, eens kijken waar die onder kunnen komen, denk dat ze vrij klein zijn, 2e foto is een draaitafel motor:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Iemand enig idee wat voor steen de zwarte ronde kogel zou kunnen zijn? De verkoper weet het niet, dacht een soort edelsteen…
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb gisteren @jeroen_d: op visite gehad, we hebben samen een uurtje naar de Mundorf Angelique geluisterd. Onze gezamenlijke eerste indruk: een betere plaatsing van het stereobeeld, vooral in het top hoog een helderder klank, scherpte is best significant minder.
Ik mag nog een tijdje met Angelique spelen en heb vandaag een paar keer gewisseld tussen mijn eigen bekabeling en de gaste. Elke keer na een wissel vond ik Angelique er als winnares uitkomen. Helaas is het wisselen van luidspreker bekabeling hier niet in een paar seconden gedaan en woon ik in mijn uppie, dus geen blinde test.
Het verschil is geen dag/nacht. Het is redelijk subtiel. Mijn eigen bekabeling valt zeker niet in het astronomisch dure super high end gebied, het is gewoon Oehlbach 2,5mm2 verzilverd koperdraad. Het doet wat het moet doen, maar gaat nu voor het mid/hoog toch wel plaats maken voor Angelique.
Het is (mono) ook even op het laag getest (ik heb een bi-amp set), maar heb niet de indruk dat het daar een verandering oplevert.
Is het interessant voor mensen die wel ooit een schep geld hebben uitgegeven aan high end bekabeling? Om eerlijk te zijn, geen idee. Er is nogal wat snake oil in de audio wereld als het op bekabeling aankomt, wat voor mij voldoende reden is om bekabeling te gebruiken waarvan ik weet dat studios het ook gebruiken. Net als met zoveel andere dingen, test het zelf en trek je eigen conclusies.
Volgens Jeroen komt er nog een versie met een andere coating, ik wacht daar nog even op zodat ik mijn 13e maand nuttig kan besteden.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Naast de AI meuk van obsidiaan zwart lijkt me git of zwarte onyx ook een optie, al is de geopperde zwarte glazen knikker de beste verklaring.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik denk dat het niet een normaal formaat knikker zal zijn, de voetjes schat ik vrije klein in, dus het kogeltje 6 mm ofzo?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Misschien Tourmalijn.
Zie: https://www.etsy.com/nl/listing/6101066 ... 1683128563
Past natuurlijk mooi bij je kabels.
Groet,
Leobus
Zie: https://www.etsy.com/nl/listing/6101066 ... 1683128563
Past natuurlijk mooi bij je kabels.
Groet,
Leobus
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
In het licht gezien (licht erdoor heen schijnen), zijn de ronde edelstenen paars, zou dat tourmalijn kunnen zijn?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Och er zijn zovele zwarte edelstenen. Zou alleen voor zwarte diamant gaan!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gezien de prijs, moet het een eenvoudige steen zijn.. Ze zijn dus zwart voor het oog behalve met het licht erdoor heen, dan paars, en zuiver als glas.
