Ik zal vast iets fout doen
Daphile
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daphile
Olaf, Ik blijf slotjes houden, weet niet waarom, dit zijn mijn gegevens.
Ik zal vast iets fout doen
Ik zal vast iets fout doen
Re: Daphile
Je hebt de map waarin je muziek staat niet opgegeven in het pad. ( /directory )
Wellicht helpt dit je verder.
Wellicht helpt dit je verder.
Re: Daphile
Dat deel is om via het netwerk de NAS te benaderen, die heb ik trouwens ook nog niet werkend maar is voor mijn minder belangrijk op dit moment. Alles staat al op de nieuwe HP mini.
Re: Daphile
Ja dat zou er zo uit moeten zien:
B.t.w. Als je dit volgt kun maar beter 24H2 overslaan en wachten op 25H2: https://www.reddit.com/r/Windows11/comm ... ?rdt=54827
B.t.w. Als je dit volgt kun maar beter 24H2 overslaan en wachten op 25H2: https://www.reddit.com/r/Windows11/comm ... ?rdt=54827
Re: Daphile
Wat bedoel je Peter, ik draai zonder windows op dit HP computertje, alleen Daphile staat er op.B.t.w. Als je dit volgt kun maar beter 24H2 overslaan en wachten op 25H2: https://www.reddit.com/r/Windows11/comm ... ?rdt=54827
Ik gebruik 2 SSD schijven Peter, de 256GB voor de software en wat over is evt. voor muziek.
En een 500GB SDD waar op dit moment alle muziek op staat en verder niet, alleen geformatteerd en en een music map aangemaakt.
Is dat dan de reden dat deze 2 uitgesplitst zijn bij mij.
Maar als ik wat invul bij Source dir. dan gaat er een slotje op en kan ik mijn muziek file niet meer zien, dus die moet open blijven.
Maar ik krijg nog steeds een slotje op Music Folder - Internal Drives.
Re: Daphile
Ik doelde op de perikelen van o.a. Kappa op zijn W11, die Daphile daar met 24H2 maar niet in het netwerk wil zien zonder onder de motorkap te moeten kruipen. Hij is duidelijk niet de enige waar de 24H2 update niet zo vlotjes wil draaien.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Daphile
Omdat ik nieuwe Windows versies veel eerder in bezit heb dan de officiële release, heb ik Windows 11 24H2 al enige tijd in bezit en op al mijn machines staan, ik heb geen narigheden ervaren, het draait allemaal sinds dag één als een zonnetje.
Re: Daphile
Afwachten dan maar. Ik maak voor de zekerheid toch maar ruim herstelpunten en maandelijks image back-ups.
Re: Daphile
Heb je op die Fikwot schijf al je muziek in de root van die schijf staan, of in een MAP ( met een naam en WELKE naam dan? ).peterl schreef: ↑vr 08 nov 2024, 16:04Wat bedoel je Peter, ik draai zonder windows op dit HP computertje, alleen Daphile staat er op.B.t.w. Als je dit volgt kun maar beter 24H2 overslaan en wachten op 25H2: https://www.reddit.com/r/Windows11/comm ... ?rdt=54827
Ik gebruik 2 SSD schijven Peter, de 256GB voor de software en wat over is evt. voor muziek.
En een 500GB SDD waar op dit moment alle muziek op staat en verder niet, alleen geformatteerd en en een music map aangemaakt.
Is dat dan de reden dat deze 2 uitgesplitst zijn bij mij.
Maar als ik wat invul bij Source dir. dan gaat er een slotje op en kan ik mijn muziek file niet meer zien, dus die moet open blijven.
Maar ik krijg nog steeds een slotje op Music Folder - Internal Drives.
Als op die Fikwot schijf de map dezelfde naam heeft ( Music ) als op je nvme drive, dan conflicteert dat mogelijk. Te verhelpen door de map op Fikwot b.v. Music2 te noemen. En dan zou je moeten kunnen verwijzen naar Music2, waar je nu niets hebt aangegeven.
En die identification "Boot" op je nvme drive zou "Music" moeten zijn, zoals andere Peter al aangaf.
Re: Daphile
Vandaag op een andere PC de 24H2 upgrade gedaan. Zelfde euvel: Daphile share zoek. Waarom op de ene PC niet en op de andere welKappa7 schreef: ↑wo 30 okt 2024, 21:30gelukt.
De onderstaande stappen waren nodig.
Ik had stap 7 al meerdere malen uitgevoerd maar de truuk zit hem dus in 6 en 7.6. Disable the SMB client signing requirement:
a. On the Start Menu search, type gpedit and start the Edit Group Policy app (i.e. Local Group Policy Editor). If you are using Home edition, skip to step 8.
b. In the console tree, select Computer Configuration > Windows Settings > Security Settings> Local Policies > Security Options.
c. Double-click Microsoft network client: Digitally sign communications (always).
d. Select Disabled > OK.
7. Disable the guest fallback protection:
a. On the Start Menu search, type gpedit and start the Edit Group Policy app (i.e. Local Group Policy Editor). If you are using Home edition, skip to step e.
b. In the console tree, select Computer Configuration > Administrative Templates> Network > Lanman Workstation.
c. Double-click Enable insecure guest logons
d. Select Enabled > OK.
Bedankt![]()
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Daphile
Ik heb onlangs een WiiM Pro Plus streamer gekocht en geïnstalleerd. Dat draait erg prettig. Radio via TuneIn en muziek van mijn inmiddels stokoude NAS. Nu heb ik ook een mini Intel PC (Core i3) met 8GB Ram en 256GB SSD erbij gekocht. Media streamen gaat wel, maar het indexeren van mijn FLAC files lijkt niet helemaal goed te gaan.
Zou Daphile een betere oplossing zijn hiervoor? Ik wil het miniPC'tje hiervoor gebruiken.
Zou Daphile een betere oplossing zijn hiervoor? Ik wil het miniPC'tje hiervoor gebruiken.
Re: Daphile
Tis een beetje afhankelijk van hoe je huidige software met die index omgaat.
In Daphile heb ik daar eigenlijk nooit echt probleem mee gehad, hooguit dat als een afbeelding ontbreekt er een apparte foto aan de map toegevoegd moest worden.
De Wiim kan als het goed is ook dlna aan, daarmee wordt die een eindpunt in daphile en kan je alles via de server laten lopen.
In Daphile heb ik daar eigenlijk nooit echt probleem mee gehad, hooguit dat als een afbeelding ontbreekt er een apparte foto aan de map toegevoegd moest worden.
De Wiim kan als het goed is ook dlna aan, daarmee wordt die een eindpunt in daphile en kan je alles via de server laten lopen.
Re: Daphile
In mijn luisterruimte staan 2 systemen. De ene met Daphile (op een MacMini) en de andere met een Wiim Pro plus. Ze doen allebei precies wat ik wil, ook inzake afspelen van flac's van dezelfde NAS in het netwerk. Wiim is echter niet zo goed in het vinden van covers. Wat ik wel vervelend vind is dat de Wiim soms uit zichzelf gaat spelen. Ik moet dan zoeken waar vandaan die muziek komt en veelal is het dan dat Daphile een playlist heeft, die dan vervolgens naar Wiim als eindpunt wordt gestuurd. Als je net aan het bellen bent bijvoorbeeld, is dat erg storend zo met die 2 systemen in een ruimte. Oplossing is om de playlist in Daphile te deleten, maar ja, dan moet je dus deze eerst vinden en herkennen als zijnde de bron van de ellende. Die Wiim is goed, Daphile werkt ook mooi. Had ik eerder van Daphile geweten, had ik die Wiim niet nodig gehad.
Re: Daphile
Klopt. Als ik mijn RasPi met Squeezelite in de werkplaats aanzet en er staat een playlist voor de "Werkplaats" in LMS op de server, dan begint hij die ook gelijk af te spelen. Ook als er een radiostation in die playlist staat. Vind ik op zich wel zo handig. Als je dat niet wilt moet je de playlist eerst helemaal wissen voor het betreffende endpoint.
Re: Daphile
Exactly. Dat heb ik dus ook uitgevonden. Daarna was het probleem minder ernstig/storend.Als je dat niet wilt moet je de playlist eerst helemaal wissen voor het betreffende endpoint.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Daphile
TTS schreef: ↑do 13 feb 2025, 13:10Wat ik wel vervelend vind is dat de Wiim soms uit zichzelf gaat spelen. Ik moet dan zoeken waar vandaan die muziek komt en veelal is het dan dat Daphile een playlist heeft, die dan vervolgens naar Wiim als eindpunt wordt gestuurd. Als je net aan het bellen bent bijvoorbeeld, is dat erg storend zo met die 2 systemen in een ruimte. Oplossing is om de playlist in Daphile te deleten
Heb je bij 'Power On Resume' al eens een van deze opties ingesteld?
Re: Daphile
Thanks
Ja, kon mij herinneren dat er zoiets was. Alleen niet meer waar
Staat bij mij i.d.d. op "resume".
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Daphile
Ik heb net de firmware van mijn Daphile computertje geupdatet. Gaat allemaal goed, alleen heb ik nu bij de output devices niet meer de keuze om de audio out (geluidskaart) van de mini-PC te selecteren.
Ik krijg wel mijn streamer (Wiim) en Squeezebox te zien en zelfs mijn smart TV in de woonkamer. Maar in mijn werkkamer draai ik weleens muziek direct vanaf de audio uitgang van de NUC (minipc).
Is er een instelling die ik moet checken of een driver die ik moet installeren?
Het gekke is ook dat ik mijn streamer twee keer zie staan in de audio devices lijst (dat was al zo)
Ik krijg wel mijn streamer (Wiim) en Squeezebox te zien en zelfs mijn smart TV in de woonkamer. Maar in mijn werkkamer draai ik weleens muziek direct vanaf de audio uitgang van de NUC (minipc).
Is er een instelling die ik moet checken of een driver die ik moet installeren?
Het gekke is ook dat ik mijn streamer twee keer zie staan in de audio devices lijst (dat was al zo)
Re: Daphile
Wat bedoel je met firmware? De Bios of LMS (Daphile)? Staat je onboard geluidskaart niet per ongeluk uit in de Bios na een update er van?
