Proefplankje pre Calpamos

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
kermy
Berichten: 43
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 13:41

Proefplankje pre Calpamos

Bericht door kermy »

Zo vandaag de stoute schoenen maar eens aangetrokken en de proefplankjes opgebouwd met de combinatie 2380 Selenium D405 en de Beyma CP21F als hoogweergevers.

Alles als voorbereiding op een eventuele swop naar Calpamos, maar daarover later meer.

Wat ik al wel kan vertellen is dat de combinatie van de 2380 en de drivers een hoger rendement Heeft dan de AER in de Oris hoorns, geschat mag hier rustig 6 dB vanaf gehaald worden. We zullen zien wat er na meting te zien is.

Inmiddels een heel leuk gesprek gehad met Wouter over de bouw van de Calpamos kasten, we zullen zien waar we terecht gaan komen.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Bijlagen
PXL_20251018_132813861.jpg
PXL_20251018_132826737.jpg
PXL_20251018_132837356.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Proefplankje pre Calpamos

Bericht door Shadow »

Dat zal lekker wegen!
kermy
Berichten: 43
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 13:41

Re: Proefplankje pre Calpamos

Bericht door kermy »

Dat weegt inderdaad echt wel wat, ik had daarom al handvatten er op gemaakt, dan heb je wat om beet te pakken.
Denk aan een hoorn van 2Kg, een mid driver van 8Kg, en een hoog driver van 2Kg, dan nog het plankje en een stalen beugel, laten we het maar op bijna 15Kg houden.


Met vriendelijke groet,

Kermy
kermy
Berichten: 43
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 13:41

Re: Proefplankje pre Calpamos

Bericht door kermy »

Proefplankje draait.

De eerste instellingen zitten in de Minidsp SHD en de eerste Dirac metingen zijn er over heen gehaald.
Van de week eens proberen met REW te meten wat dit nu allemaal oplevert, klinkt vooralsnog niet gek.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Bijlagen
PXL_20251018_150545669 (1).jpg
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2411
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Proefplankje pre Calpamos

Bericht door VintageHarry »

Vandaag mocht ik ze beluisteren, die setup klonk zeker niet verkeerd! :)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Proefplankje pre Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Mooi hoor! Wel ruig, 3 br poorten :D heb er hier 1 vd 2 dichtgestopt, dan is het in mijn setup precies goed. Nog steeds wel stevig laag, houd daar wel van.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”