Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
To remain / To return. Hier even aangezet (Qobuz) en er zit een een laag ‘riedeltje’ onder het nummer door, een basgitaar denk ik licht aangeslagen. Maar die hoor ik gewoon dus (en in het begin iets wat uit een synth komt).
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik hoor het denk ik ook wel, maar mijn trommelvlies zit echt mee te trillen erbij, en dat effect overheerst. Verder de hele cd ook wel diep laag maar niet dat ‘riedeltje’
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Muziek voor schizofrenen, wordt er een beetje moeilijk van...net even geluisterd op de in-ears.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Muziek waar je even aan moet wennen, wordt steeds mooier om naar te luisteren, doet mij altijd veel denken aan Anouar Brahem.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nou ik weet zeker dat hoe vaker ik dat luister, hoe moeilijker het wordt...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Je hebt nu AT mids, die laten die zo mooi klinken, is het ineens niet moeilijk meer, maar logisch.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Sublaag uit mids? Ik heb hem even afgeluisterd via de hoofdrelefoon. Veel diep synthlaag maar geen gewapper.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Wellicht een 37Hz toon, daar heeft mijn kamer een resonantie.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ga dat nu niet afspelen om 23:54
Dus met de koptelefoon gaat het wel.
Dus met de koptelefoon gaat het wel.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik zal het nummer over paar weken nog eens draaien. Misschien zit 1 oor deels dicht, dat kan het ook wel verklaren denk ik.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik hoor wat de anderen beschrijven, een lage synth toon en wat gepiel op een basgitaar. Maar halverwege denk ik echt: Ik zit ongeduldig te wachten tot het eindelijk afgelopen is. Waarom doe ik dit?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik draai dit soort muziek graag later op de avond, ook bijv. de albums van Melanie de Biasio en Anouar Brahem. Dat het niet ieders ‘cup of tea’ is snap ik volkomen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ken inderdaad wel wat nummeren waarbij het laag wel goed aanwezig zijn en dan goed uit de verf komen.
Deze is niet echt een voorbeeld, zal mogelijk net wel in de kamerresonantie zitten, die is hier echt wel op 20 Hz hoorbaar/voelbaar.
Deze is niet echt een voorbeeld, zal mogelijk net wel in de kamerresonantie zitten, die is hier echt wel op 20 Hz hoorbaar/voelbaar.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hallo Hans, bedoel je dat jij een 20Hz hoort in dat eerste nummer?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Heb even met de telefoon en tablet een meting gedaan, en dan zit die gromtoon op 65 tot 70 Hz.
Dat is een vrij constante lage toon.
Ik heb hier in de kamer dan de 20Hz wel voelbaar, maar nog beter op het toilet hoorbaar met wat meer afstand en weerstand
Dat is een vrij constante lage toon.
Ik heb hier in de kamer dan de 20Hz wel voelbaar, maar nog beter op het toilet hoorbaar met wat meer afstand en weerstand
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ben meer met de details van het hoog bezig, zoals op dit album.
En zo mogelijk het karakter van het originele instrument als op dit album.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zie dat Hannesie mij al voor was
Ik heb die Waltwapper even digitaal van Qobuz gecaptured en door REW gehaald als .wav file. Zo'n telelefoon micje laat ook niet het onderste uit de kan zien...
Dit is het totaal van de hele track. Er zit wel degelijk substantieel laag vlak on de 20Hz in die track! Maar ondanks dat het 96kb/s track is is er boven de 5 kHz niet veel meer te beleven.
Dit is het totaal van de hele track. Er zit wel degelijk substantieel laag vlak on de 20Hz in die track! Maar ondanks dat het 96kb/s track is is er boven de 5 kHz niet veel meer te beleven.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Aha, dan hoorde ik het toch goed, bizar dat de open baffles die druk kunnen weergeven..?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het is wel op een relatief laag niveau. Dus nog bizarder is dat ze jouw trommelvliezen er uit wapperen. Was je er in gekropen?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het is vooral als het nummer net begint, kun je zien of die 20hz er dan al is?
