SATORI MR13TX-4

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Pjotr

SATORI MR13TX-4

Bericht door Pjotr »

Iemand al eens wat gedaan met de SB Acoustics SATORI MR13TX-4? Ziet er veelbelovend uit in een klein kastje. Maar is het de prijs ook waard?
MR1313TX-4.png
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 21 aug 2025, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
pappaleo
Contacteer:

Re: SATORI MR13TX-4

Bericht door pappaleo »

Komt best laag voor een midrange.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

3mm X_max. Maar hij tuned i.d.d. mooi laag. Zou het die €269.00 waard zijn?
rodi

Bericht door rodi »

Zelf heb ik hem ervaring, maar dit is een test van hificompass. Die vind ik altijd wel betrouwbaar.

https://hificompass.com/en/reviews/sato ... nge-review
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dank je, ja die had ik ook gevonden. Erg goede review! Ik wil ze inzetten voor muziekconsumptie op gemiddeld luisterniveau en niet zozeer voor monitoring. 2 punten die mij dan wel aanspreken: Klanktechnisch houdt hij het midden tussen de precisie van ceramiek/metaal en het milde van papiercomposiet. Van beide wat, maar niet overdreven. Ook zijn vergelijk met de woofer variant is verhelderend, voor mij niet heel duidelijk uit de specs te halen. Qua freq response lijken ze erg op elkaar maar heeft de woofer wat meer X-max, Echter zijn conclusie is toch: "So, the answer to the question “whether to take the new MR13TX-4 instead of MW13TX-8 for the midrange duty” is unequivocal yes, yes and yes again!". We hebben het al eerder in jouw topic gehad over slam en dat je daarvoor Sd nodig hebt! Ik heb wel het idee dat zo tot een SPL van 95 dB, hij geen gek figuur zal slaan vanaf 100Hz.
Ouwebok

Bericht door Ouwebok »

Interessant! Ga ik volgen.. Ik ook haddeze op de korrel voor gebruik als mid (andere keuze gemaakt). . Ik ben benieuwd naar ervaringen met textreme middentoners / tweeters. Hier is meer info; https://audioxpress.com/article/test-be ... atori-line
Ik zie ook daar geen ‘absolute X Max’ dus buiten de lineaire slag zie ik geen datapunten voor evt (mid-)woofer gebruik. Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen, Peter.
Plaats reactie