Wordt het Concertgebouworkest tot een van 's werelds beste Mahler vertolkers gerekend. Gefeliciteerd met deze ervaring.
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik speelde nog met HQ player 4, net versie 5 gekocht zodat Jeroen die op de nieuwe NUC kan zetten, gelijk helemaal up to date weer.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Jeroen heeft de nieuwe NUC al spelend! Nu wachten tot de 100W voeding binnen is, dan kunnen we het spul naar hier verplaatsen.
Als het goed is, zaterdag naar Cock om mijn nieuwe LS kabels op te halen, en de eens die grote rode hoorns in de schuine wanden te horen, de bijbehorende woofer panelen zijn volgens mij nog niet gereed, maar alleen de losse hoorns schijnt al best laag te komen, en extreem realistisch te klinken, een rendement om eng van te worden… ik ben benieuwd.
Groetjes Walter
Als het goed is, zaterdag naar Cock om mijn nieuwe LS kabels op te halen, en de eens die grote rode hoorns in de schuine wanden te horen, de bijbehorende woofer panelen zijn volgens mij nog niet gereed, maar alleen de losse hoorns schijnt al best laag te komen, en extreem realistisch te klinken, een rendement om eng van te worden… ik ben benieuwd.
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De nieuwe NUC heeft een extra 2TB SSD ingebouwd voor mijn eigen muziek, net even mij oude HD naar Jeroen gebracht, zodat mijn muziek alvast op de nieuwe NUC kan worden gezet. Heb de NUC ook al even in actie gehoord, klonk heel erg fraai met mevrouw Krall… 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Yep begonnen onder Mengelberg en door Haitink tot astronomische hoogte geraketteerd. Klaus Mäkelä lijkt de baton waardig over te gaan nemen wat ik er over gelezen heb.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Heb je trouwens al audiokabel dempers van Mpingo hout in gebruik? zo ja, wat zijn je ervaringen hiermee?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nee, ik gebruik de KHH van Leobus, dus geen ervaring mee…
De echte SM zien er zo uit:
https://www.audioreference.co.uk/mpingo-cable-trees/
De echte SM zien er zo uit:
https://www.audioreference.co.uk/mpingo-cable-trees/
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die zijn idd wel veel mooier
Maar daar moet dan wel weer vierkante kabel in
Gaat niet werken met Cock zijn vlechten.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Begin je nu ook al OlafOlaf Analogue schreef: ↑vr 22 aug 2025, 12:44Heb je trouwens al audiokabel dempers van Mpingo hout in gebruik? zo ja, wat zijn je ervaringen hiermee?
Mpingo1.png
Mpingo2.png
@ Walter
Wanneer je naar die Hoorns gaat luisteren vraag dan eens iets van de: Liqued tension experiment aan ?
Als dat mogenlijk is ?
Benieuwd naar je ervaringen !
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
En niet te vergeten met Tony levin op de bas .
Wat ook een bijzondere Bas is overigens .
Top muziekanten .
Wel complexe muziek met Hoorns vaak een dingetje als het dan overeind blijft heeft hij wel iets heel speciaals gebouwd
Wat ook een bijzondere Bas is overigens .
Top muziekanten .
Wel complexe muziek met Hoorns vaak een dingetje als het dan overeind blijft heeft hij wel iets heel speciaals gebouwd
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Wilde net zeggen! Die staat momenteel op met "Road Dogs" Kan Cock gelijk zijn subs demonstreren 
En als dat te zwaar is kunnen ze altijd nog dit draaien:

En als dat te zwaar is kunnen ze altijd nog dit draaien:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Progrock van de bovenste plank. Wel jouw ding denk ik 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Net terug van een bezoekje aan Cock, ik was samen met Cor vanuit Delft die kant op gegaan. Doel was wat kabeltjes ophalen, maar met name ook de ‘rode hoorns’ eens te horen. Dit is slechts de helft van het systeem dat het gaat worden, de twee grote woofer panelen, met per stuk heel veel (ik heb niet geteld) kleine woofertjes daar is Cock nog mee bezig. Zoals Cock mooi zei, is nu nog beetje een houtje/touwtje opstelling.
Na een bakje koffie, een Delftse bonbon, en een lekkere gevulde koek, eerst als referentie naar de gemodificeerde KEF’s met Harmonizers geluisterd. Ik had deze al een tijdje niet gehoord, en dan wordt je toch weer omver geblazen door het enorm dynamische complete geluid, met een laag… bizar. Hier zou ik, en ik denk menig forumlid, heel blij mee zijn als die dit thuis had staan.
Toen overgeschakeld naar het hoornsysteem, het was even wennen want het klinkt echt anders. Wat als eerste opvalt is het laag, de hoorn / driver combinatie speelt normaal vanaf circa 300 Hz, maar Cock heeft de hoorns ingebouwd in massieve schuin staande stenen wanden, en deze wanden verlengen het hoorn verloop. Tevens de hoek van de wanden, de exacte breedte van de speelt / smalle doorgang ertussen, is allemaal over na gedacht en geoptimaliseerd. Als ik het niet zelf gehoord had, zou ik het eerlijk gezegd niet willen geloven, maar hier komt echt al laag uit, en zelfs een diep klinkend laag ook! Het is met name net 80-300Hz gebied wat de woofer panelen nog moeten gaan aanvullen, de rest doen de schuine wanden. Maar nu dus al een behoorlijk compleet geluid!
Met Hadoek trio was het verschil met het KEF systeem wel echt schokkend groot. Toen we terug gingen van de hoorns naar de KEF leek het wel een andere opname, en alsof er dingen ontbraken in het geluid. Met Patricia Barber (draai ik zelf ook vaak) hoor je een extreem goede spraakverstaanbaarheid, zinnen die completer lijken te worden uitgesproken en een enorme articulatie in de stem. Echt heel erg mooi en levensecht, Maaike Ouboter idem. Gitaren etc, klinken veel echter, met een bak energie erin, lijkt gewoon echt.
Volgens Cock heeft dit allemaal te maken met een gebrek aan compressie, het rendement van de rode hoorns ligt circa 16dB hoger dan de KEF’s, maar ook al zet je de KEF’s even hard, of zelfs harder dan de hoorns, dan nog mis je iets met de KEF’s, ik omschreef het alsof er een rem op staan, je hoort de potentie van het geluid wel wat erin zit, maar het komt er niet helemaal lekker uit. De hoorns hebben hier totaal geen last van, en lijken een 1 op 1 doorgeefluik voor de muziek, emotie.
De KEF speakers zijn natuurlijk nog steeds machtig mooi, voor wat ze zijn, maar moeten toch echt hun meerdere erkennen in het hoornsysteem! Het grappige is dat je dit pas realiseert, na het horen van ‘de betere standaard’ vanaf dat moment (moest ff indalen bij mij) gaat er een knopje om in je hersenen waardoor de KEF’s ineens slechter lijken te klinken, en dit terwijl er niks is aangepast!
Als de woofer panelen straks af zijn, zal dit systeem denk ik haast onverslaanbaar zijn, ik ben zeer benieuwd al!
Groetjes Walter
Na een bakje koffie, een Delftse bonbon, en een lekkere gevulde koek, eerst als referentie naar de gemodificeerde KEF’s met Harmonizers geluisterd. Ik had deze al een tijdje niet gehoord, en dan wordt je toch weer omver geblazen door het enorm dynamische complete geluid, met een laag… bizar. Hier zou ik, en ik denk menig forumlid, heel blij mee zijn als die dit thuis had staan.
Toen overgeschakeld naar het hoornsysteem, het was even wennen want het klinkt echt anders. Wat als eerste opvalt is het laag, de hoorn / driver combinatie speelt normaal vanaf circa 300 Hz, maar Cock heeft de hoorns ingebouwd in massieve schuin staande stenen wanden, en deze wanden verlengen het hoorn verloop. Tevens de hoek van de wanden, de exacte breedte van de speelt / smalle doorgang ertussen, is allemaal over na gedacht en geoptimaliseerd. Als ik het niet zelf gehoord had, zou ik het eerlijk gezegd niet willen geloven, maar hier komt echt al laag uit, en zelfs een diep klinkend laag ook! Het is met name net 80-300Hz gebied wat de woofer panelen nog moeten gaan aanvullen, de rest doen de schuine wanden. Maar nu dus al een behoorlijk compleet geluid!
Met Hadoek trio was het verschil met het KEF systeem wel echt schokkend groot. Toen we terug gingen van de hoorns naar de KEF leek het wel een andere opname, en alsof er dingen ontbraken in het geluid. Met Patricia Barber (draai ik zelf ook vaak) hoor je een extreem goede spraakverstaanbaarheid, zinnen die completer lijken te worden uitgesproken en een enorme articulatie in de stem. Echt heel erg mooi en levensecht, Maaike Ouboter idem. Gitaren etc, klinken veel echter, met een bak energie erin, lijkt gewoon echt.
Volgens Cock heeft dit allemaal te maken met een gebrek aan compressie, het rendement van de rode hoorns ligt circa 16dB hoger dan de KEF’s, maar ook al zet je de KEF’s even hard, of zelfs harder dan de hoorns, dan nog mis je iets met de KEF’s, ik omschreef het alsof er een rem op staan, je hoort de potentie van het geluid wel wat erin zit, maar het komt er niet helemaal lekker uit. De hoorns hebben hier totaal geen last van, en lijken een 1 op 1 doorgeefluik voor de muziek, emotie.
De KEF speakers zijn natuurlijk nog steeds machtig mooi, voor wat ze zijn, maar moeten toch echt hun meerdere erkennen in het hoornsysteem! Het grappige is dat je dit pas realiseert, na het horen van ‘de betere standaard’ vanaf dat moment (moest ff indalen bij mij) gaat er een knopje om in je hersenen waardoor de KEF’s ineens slechter lijken te klinken, en dit terwijl er niks is aangepast!
Als de woofer panelen straks af zijn, zal dit systeem denk ik haast onverslaanbaar zijn, ik ben zeer benieuwd al!
Groetjes Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb al eens eerder verteld dat ik niet onder de indruk was van de Kefjes van Cock, het zijn, zoals ik het noem, one trick pony's, wanneer je ze hele opgeschoonde rustige muziek voedt dan doen ze het aardig, Cock laat ze daarom horen met niet complexe mono opnames, wil je alledaagse muziek draaien dan lopen ze dicht.
Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat je nooit de creaties van Stefan (satefan) of Dre hebt gehoord, deze heren bouwen luidsprekers van het zelfde kleine formaat als de Cock Kefjes maar hun creaties spelen de Kefjes met heel veel gemak aan splinters,
Daarom is het ook zo belangrijk om niet alleen bij die ene afgod te luisteren maar jezelf ook open te stellen voor anderen en hun creaties.
Omdat ik de lat zelf sowieso hoog heb liggen door hetgeen waar ik thuis op getrakteerd word maakten de Kefjes van cock op mij sowieso geen indruk.
Het kan vele malen beter dan Cock is de korte boodschap.
Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat je nooit de creaties van Stefan (satefan) of Dre hebt gehoord, deze heren bouwen luidsprekers van het zelfde kleine formaat als de Cock Kefjes maar hun creaties spelen de Kefjes met heel veel gemak aan splinters,
Daarom is het ook zo belangrijk om niet alleen bij die ene afgod te luisteren maar jezelf ook open te stellen voor anderen en hun creaties.
Omdat ik de lat zelf sowieso hoog heb liggen door hetgeen waar ik thuis op getrakteerd word maakten de Kefjes van cock op mij sowieso geen indruk.
Het kan vele malen beter dan Cock is de korte boodschap.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik was er niet bij natuurlijk maar het lijkt er wel weer op dat de typische beursmuziek ten gehore is gebracht .
Maar goed ik kan/mag geen oordeel hebben dan moet ikzelf gaan luisteren
Maar veel plezier met de kabels in elk geval
Maar goed ik kan/mag geen oordeel hebben dan moet ikzelf gaan luisteren
Maar veel plezier met de kabels in elk geval
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het zijn daadwerkelijk platen met daarop mono opnames waarin alles ver uit elkaar staat, een stem en wat licht instrument werk er omheen, geen complexe stukken.
Dit soort mono opnames doen het uiteraard op ieder type luidsprekers prima, maar daar heb je niets aan als je ook graag hedendaagse muziek wilt draaien, dat lusten de Kefjes gewoon niet.
Dit soort mono opnames doen het uiteraard op ieder type luidsprekers prima, maar daar heb je niets aan als je ook graag hedendaagse muziek wilt draaien, dat lusten de Kefjes gewoon niet.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kijk die Lindemann versterker eens verwend zijn met mooie Sonore snoeren, stroom, interlink en nu ook luidsprekers:
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik moet toegeven dat dat er uitziet als een verademing na die stomme coax antennekabel.
Ik denk dat het nu ook aangenamer klinkt.
Ik denk dat het nu ook aangenamer klinkt.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Olaf,
De Ocos was al wel weer even weg hier, de laatste maanden speelde ik met de Ludic Silenos van de rol, met Furutech FT-212 bananen erop. Een ontwikkeling van Paul van audiofreaks (gehakt modificaties, kennen we die nog?). Voor het geld (25 euro/m) ook echt een nette kabel. Maar ik verwacht dat de Sonore toch wel wat verder gaat nog.
Toch vond ik de Ocos ook goed klinken in mijn set, maar deze gaf voor mijn smaak relatief wat weinig tophoog, met een extra weerstandje in het filter was dat opgelost. Maar ook deze Ocos kabel was een volle meter te lang, in het kader van het verder fatsoeneren van de set, tegelijk met de blauwe Sonore luidspreker kabel verkocht.
Nu dus weer Sonore kabel voor de speakers, nu wel precies in de juiste lengte, en als ik het goed begrepen heb, technisch nog wat beter dan de blauwe, want meer koper oppervlak ( dezelfde dunne koper in glas draadjes, maar nu meer daarvan).
Groetjes Walter
De Ocos was al wel weer even weg hier, de laatste maanden speelde ik met de Ludic Silenos van de rol, met Furutech FT-212 bananen erop. Een ontwikkeling van Paul van audiofreaks (gehakt modificaties, kennen we die nog?). Voor het geld (25 euro/m) ook echt een nette kabel. Maar ik verwacht dat de Sonore toch wel wat verder gaat nog.
Toch vond ik de Ocos ook goed klinken in mijn set, maar deze gaf voor mijn smaak relatief wat weinig tophoog, met een extra weerstandje in het filter was dat opgelost. Maar ook deze Ocos kabel was een volle meter te lang, in het kader van het verder fatsoeneren van de set, tegelijk met de blauwe Sonore luidspreker kabel verkocht.
Nu dus weer Sonore kabel voor de speakers, nu wel precies in de juiste lengte, en als ik het goed begrepen heb, technisch nog wat beter dan de blauwe, want meer koper oppervlak ( dezelfde dunne koper in glas draadjes, maar nu meer daarvan).
Groetjes Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Je hebt nu dezelfde kabels als ik.
Maar het is een serieuze tip geweest om jezelf ook eens open te stellen voor luidspreker systemen buiten de eeuwige Cock-bubbel, er is echt veel meer te zien en te horen buiten het flatje van Cock, het zal je nog gaan verbazen.
Ga gewoon een keer naar zo'n luisterdag om een keer een set van Satefan of Dre te beluisteren, en er zijn er ongetwijfeld nog wel een aantal die dat niveau halen, waarvan ik dat zelf nog niet weet, maar graag zou ondervinden.
Cock is niet de top, er is meer dan dat op audiogebied.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Of vraag ( dat was mijn suggestie ) eens een ander stukje muziek aan bij Cock .
Kijk wanneer jij alleen maar naar Melody Fagot ed luisterd of hoe dat mens ook heet en Paricia barber , Diana krall.
Dan kan het voor jou wel de beste luidspreker ter wereld zij. Natuurlijk.
Niets mis mee , maar ik denk dat wat je zelf hebt staan wel wat veelzijdiger is .
Zomaar een inschatting .
Kijk wanneer jij alleen maar naar Melody Fagot ed luisterd of hoe dat mens ook heet en Paricia barber , Diana krall.
Dan kan het voor jou wel de beste luidspreker ter wereld zij. Natuurlijk.
Niets mis mee , maar ik denk dat wat je zelf hebt staan wel wat veelzijdiger is .
Zomaar een inschatting .
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Jawel, maar als ie nou tevreden is met die leunstoelmuziekdames? Mijn schoonpa (rip) was dik tevreden met André Hazes op zijn Philips set. Home audio is ook een soort van sociaal gebeuren a la postzegels verzamelen.
