Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Voor onder je luisterstoelpoten? Zo te lezen speelt je set al ruimschoots in het bos...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De Daudio N1000 is de enige component waar ze nog onder kunnen, de Chaos 3 heeft een open onderkant, dus niet geschikt.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Je kunt er toch een aparte vitrinekast voor maken of van Marktplaats halen? Kun je er ook nog een paar onder die kast zetten zodat het effect van die kast versterkt wordt!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dan zie je dadelijk door de bomen het bos niet meer.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Walter,
Dat dit alles mogelijk is op dit redelijk serieuze forum.
Zoveel mensen in de maling nemen, maar ook je zelf.
Je geniet er gewoon van.
Zo verdwijnen hier alle forumleden die wel iets te melden hebben.
Dat dit alles mogelijk is op dit redelijk serieuze forum.
Zoveel mensen in de maling nemen, maar ook je zelf.
Je geniet er gewoon van.
Zo verdwijnen hier alle forumleden die wel iets te melden hebben.
Laatst gewijzigd door pvanlingen op zo 27 jul 2025, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Van alle tweaks die hier in de jaren voorbij zijn gekomen, moeten deze Shun Mook voeten in de top 3 staan, de Giants misschien wel op plek 1… dit is dus geen ongein maar echt een serieuze upgrade voor je set. Van harte aanbevolen dus!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Puur placebo , onmogelijk dat dit iets doet .
Maar jij hebt er plezier in en daar gaat het om
Op een 1 of andere manier heb ik er toch wel lol in om er over te lezen , en om mij elke keer te verbazen .
Zeker met jouw pragmatische opleiding zou je in staat moeten zijn om alle larie te ontkrachtigen aangaande dergelijke producten .
Maar ja blijkbaar wil de mens toch in iets geloven
Maar jij hebt er plezier in en daar gaat het om
Op een 1 of andere manier heb ik er toch wel lol in om er over te lezen , en om mij elke keer te verbazen .
Zeker met jouw pragmatische opleiding zou je in staat moeten zijn om alle larie te ontkrachtigen aangaande dergelijke producten .
Maar ja blijkbaar wil de mens toch in iets geloven
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gewoon een zware Shun Mook schijffes verslaving. Er zijn ongezondere... 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik koop het, en luister of het effect me in eerste instantie bevalt. Dan mogen de tweaks blijven, als dan later blijkt dat het effect toch erg beperkt is, gaat het spul meestal weer weg, volgende is inmiddels weer verkocht:
Audiomaat MBags
Entreq wraps
Bybee purifiers
Bybee enchancers
Audiolamp
Kemp SNS / QA / SR plug
akiko tuning stick
Akiko usb stick
Akiko triple AC enhancer
WA quantum stickers
Akiko stickers /alu plaatjes
Furutech NCF plug
Bypass buizen
Suzy Wong kurkjes
Vast nog veel vergeten…
Audiomaat MBags
Entreq wraps
Bybee purifiers
Bybee enchancers
Audiolamp
Kemp SNS / QA / SR plug
akiko tuning stick
Akiko usb stick
Akiko triple AC enhancer
WA quantum stickers
Akiko stickers /alu plaatjes
Furutech NCF plug
Bypass buizen
Suzy Wong kurkjes
Vast nog veel vergeten…
Laatst gewijzigd door Walt op zo 27 jul 2025, 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Volgens mij vergeten delen zijn Dac/ versterker en nog wel wat.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat soort zaken zie ik niet echt als tweaks: dacs, versterkers, kabels, etc.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De bybees herinner ik me nog wel, dat was helemaal het einde.
De zangeres die zo dichtbij kwam dat ze gewoon in de kamer leek te staan, en nog meer van dergelijke moois.
Achteraf bleek het allemaal niets te doen, anders had je ze beslist behouden.
Nu heb je inmiddels zoveel houten rommeltjes in je kamertje liggen en staan dat daadwerkelijk de akoestiek begint te veranderen, niet om de magische redenen die jij er aan toe schrijft, gewoon door de enorme hoeveelheid.
Één tweak die trouwens wel werkte maar ook het veld heeft moeten ruimen zijn de Sonore kabels geweest, de rest van de lange waslijst die je opsomt is allemaal placebo geweest.
De zangeres die zo dichtbij kwam dat ze gewoon in de kamer leek te staan, en nog meer van dergelijke moois.
Achteraf bleek het allemaal niets te doen, anders had je ze beslist behouden.
Nu heb je inmiddels zoveel houten rommeltjes in je kamertje liggen en staan dat daadwerkelijk de akoestiek begint te veranderen, niet om de magische redenen die jij er aan toe schrijft, gewoon door de enorme hoeveelheid.
Één tweak die trouwens wel werkte maar ook het veld heeft moeten ruimen zijn de Sonore kabels geweest, de rest van de lange waslijst die je opsomt is allemaal placebo geweest.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Niet alle bybee’s zijn weg, zitten nog steeds op de AMT tweeters.
Die Sonore kabels waren erg fraai inderdaad. Als ik een keer een kort setje 2 meter tegenkom, zal ik die zeker overwegen. De huidige Silenos kabel is overigens ook niet verkeerd.
Volgens Bill van Shun Mook, moet je zelfs voor een kleine ruimte denken aan 40-70 stuks MPingo discs voor optimaal, ik kom wel in de buurt nu. De Ultra en Giant voeten tikken natuurlijk ook wel aan qua hout volume…
Groetjes Walter
Die Sonore kabels waren erg fraai inderdaad. Als ik een keer een kort setje 2 meter tegenkom, zal ik die zeker overwegen. De huidige Silenos kabel is overigens ook niet verkeerd.
Volgens Bill van Shun Mook, moet je zelfs voor een kleine ruimte denken aan 40-70 stuks MPingo discs voor optimaal, ik kom wel in de buurt nu. De Ultra en Giant voeten tikken natuurlijk ook wel aan qua hout volume…
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb trouwens nog een mooi 6SN7 (VT-231) buisje gevonden op MP, een Tungsol black glass, die staan wel goed bekend. Ben benieuwd hoe die klinkt in de Chaos 3 versterker.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Jeroen D. kwam vandaag even langs om kort te luisteren, ik heb weer twee goede tips gehad; de DSD dac 24/7 aan laten staan om de clock maximaal te stabiliseren en voor de high res content een linear phase ipv minimum phase filter toepassen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De laatste keer dat ik een audiocomponent 24/7 aan heb laten staan heeft dat me mijn vakantiegeld gekost.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nou is zo'n klok standaard al op een ppm nauwkeurig en short term fracties van ppm. Wel knap dat je verdere stabilisatie horen kan. Moet hierbij gelijk aan de jitterdemo van Gerard denken op de luisterdag in Ermelo paar jaar terug.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als Jeroen dit aangeeft, dan geloof ik dat, hij heeft mede deze dac ontworpen en de componenten geselecteerd… maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal…
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Misschien kun je beter een abonnement nemen bij de Efteling of een ander sprookjes park
Wel even toestemming vragen aan T.v.W. Cock of Jeroen.
Wel even toestemming vragen aan T.v.W. Cock of Jeroen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
In plaats van alles, altijd, ter discussie te stellen, kun je ook een keer gewoon iets aannemen…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja hoor eens, we heten niet allemaal Walt... In audioland kun je niet genoeg achterdochtig zijn. Er zijn al zo veel beweringen en aannames en wilde super fantastische hoorervaringen die maar rondslingeren. Hier gaf je een aardig lijstje van aannames die jezelf al weer op de schroothoop hebt gegooid.
