Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Vergis je niet in het separatie vermogen van het nieuwe rack, dat separeert ook al heel veel.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De audiotegel ligt nu niet meer op de onderste etage, maar helemaal onder het rack, optisch wat netter zo weer:
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat is de beste plaats.
Een oud speekwoord luidt,
Als het toch niet werkt is het beter om hem te verbergen.
Een oud speekwoord luidt,
Als het toch niet werkt is het beter om hem te verbergen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Goed nieuws, de verkoper had al een zeer nette prijs voor de set Shun Mook Giant, maar heb ook nog wat korting gekregen, dus deze set Giants komt ook deze kant op.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik begrijp het wel, je hebt gewoon een nieuw rack voor je uitdijende Sjun Mook collectie! 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Klopt deels wel, het oude rack had te weinig vrije hoogte voor de Mooks, en die stonden wel op de wish list inderdaad.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Met recht heten deze ‘Giant’, OMG:
(Ja, dat is een gewoon 33 cl flesje..)
(Ja, dat is een gewoon 33 cl flesje..)
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Samen toch minstens anderhalf uur warmte in de houtkachel.
Wat een dingen, smoelt het wel onder je apparatuur? Of is de verhouding zoek.
Wat een dingen, smoelt het wel onder je apparatuur? Of is de verhouding zoek.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ze zitten er nog niet onder, maar de verhouding gaat wel zoek zijn, toch ga ik ze onder de DSD dac testen, goede ervaringen over gelezen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Tja; de liefste voetjes die ik ooit heb gezien zou Herman zeggen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Klein duimpje met de zeven mijls laarzen was het toch?
Eerste indruk is echt heel goed, meer effect dan de Ultra. Lekker ‘dik hoog’ zou Cock zeggen denk ik. Het klinkt nog meer analoog.
Groetjes Walter
Eerste indruk is echt heel goed, meer effect dan de Ultra. Lekker ‘dik hoog’ zou Cock zeggen denk ik. Het klinkt nog meer analoog.
Groetjes Walter
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het zou me weinig verbazen als je nu gaat sparen voor een Giant onder elke Gunsmoke, voor 'dikker hoger'. 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Weet je wat een ‘dik hoog’ is, of is er extra toelichting nodig?
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Wat jij ermee bedoelt, geen idee inderdaad.
Ik luister echter vaak genoeg live muziek om te weten hoe het moet klinken en dat elke weergave slechts een benadering is. Als ik het hoog "dik" vind, dan moet het betreffende instrument ook "dik" hoog produceren, anders is er wat mis met de weergave.
Ik luister echter vaak genoeg live muziek om te weten hoe het moet klinken en dat elke weergave slechts een benadering is. Als ik het hoog "dik" vind, dan moet het betreffende instrument ook "dik" hoog produceren, anders is er wat mis met de weergave.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dik hoog is altijd de bedoeling, zo klinkt het in werkelijkheid ook. Toch geven tweeters vaak een dunner hoog, mist body, is niet dik genoeg.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Geen idee wat je met dik hoog bedoelt, maar de kwaliteit van de hoogweergave is voor mij wel een belangrijke variabele, misschien in tegenspraak met mijn voorliefde voor breedbanders. Vaak wat moeite met een AMT vanwege een te aanwezig hoog.
Een beetje vergelijkbaar met Leon; hij ontwierp zijn luidsprekers vanuit de laagweergave. Pas op een luisterdag met een van zijn ontwerpen begreep ik wat hij daar mee bedoelde.
Van te dik aangezet hoog of ontwerpen vanuit de laagweergave ben ik blijkbaar geen liefhebber. Het moet een beetje in evenwicht zijn.
Een beetje vergelijkbaar met Leon; hij ontwierp zijn luidsprekers vanuit de laagweergave. Pas op een luisterdag met een van zijn ontwerpen begreep ik wat hij daar mee bedoelde.
Van te dik aangezet hoog of ontwerpen vanuit de laagweergave ben ik blijkbaar geen liefhebber. Het moet een beetje in evenwicht zijn.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Mijn AMT’s hebben juist helemaal geen aanwezig hoog, kwestie van goed afstemmen denk ik. Met dik hoog bedoel ik niet aangezet, maar vol klinkend, met body.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Goed dat je toelicht wat je bedoelde, want m.b.t. hoogweergave lijkt "dik hoog" toch geen gekende term te zijn.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb de term van Cock van der Weiden, volgens hem is een dik hoog essentieel.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Leuk, die adjectieven die geen relatie hebben met de grootheid in kwestie.
Ik denk dat ik vanavond maar een hoog wijntje neem.
Ik denk dat ik vanavond maar een hoog wijntje neem.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dacht eigenlijk dat het een nick naam van Cock was. A la dik voormekaar.
