over het kant & Klare spul dus
Moderator: Beheerdersteam
Leobus
Berichten: 564 Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven
Bericht
door Leobus » za 12 jul 2025, 18:52
Zo te zien, wordt het ook tijd om violen te gaan sparen. Voor contrabassen en cello’s lijkt mij geen plaats in jouw kamertje.
Groet,
Leobus
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » za 12 jul 2025, 18:56
Ja, heb ik al naar zitten kijken inderdaad.
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » zo 13 jul 2025, 10:15
Mogen overigens geen simpele instap violen zijn, moet mooi spul zijn opgebouwd uit de mooie houtsoorten. Maar eerst maar eens aan de gang met die voeten, teveel tegelijk aanpassen werkt ook niet. Volgende week eerst paar keer naar het ziekenhuis, kijken wat het plan van de specialist gaat zijn om die niersteen eruit te halen.
Groetjes Walter
Pjotr
Berichten: 36753 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » zo 13 jul 2025, 10:17
Volg het ff niet meer Walt. Je hebt nierstenen in je voeten?
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » zo 13 jul 2025, 10:24
Shun Mook footers worden ze ook wel genoemd, apparatuur voetjes. Hoewel met 10cm doorsnede eerder voeten. De Giant Resonators zijn zelfs 13cm diameter en ook hoger, nog eens 3x het volume. Maar de daudio kasten zijn vrij compact, zulke enorme voeten eronder ziet er mogelijk wel vreemd uit. Daarom voor nu voor de Ultra gekozen.
pappaleo
Berichten: 12412 Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:
Bericht
door pappaleo » zo 13 jul 2025, 11:07
Vandaar de disks. Die snaarinstrumenten staan natuurlijk een partij mee te resoneren. Dan moet je wel maatregelen nemen. Daar helpen zelfs geen 75 disks tegen
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » zo 13 jul 2025, 11:34
Even een kartonnen template 20x20cm gemaakt, om de plaatsing van de Shun Mook discs en voetjes wat makkelijker te maken:
Bijlagen
pvanlingen
Berichten: 1587 Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten
Bericht
door pvanlingen » zo 13 jul 2025, 11:43
Als boskabouter kan ik je deze aanbevelen.
Bosviolen.
Daarmee verdwijnt misschien je onrust.
Bijlagen
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » zo 13 jul 2025, 12:07
Ik vind die zwarte driehoek ook al wel rust uitstralen, zal die een goed plekje geven in het luisterkamertje.
Pjotr
Berichten: 36753 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » zo 13 jul 2025, 12:38
richard
Berichten: 11061 Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp
Bericht
door richard » zo 13 jul 2025, 13:20
Walt schreef: ↑ zo 13 jul 2025, 10:24
Maar de daudio kasten zijn vrij compact, zulke enorme voeten eronder ziet er mogelijk wel vreemd uit.
Heeft een gemiddelde puber daar tegenwoordig ook last van.
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » zo 13 jul 2025, 14:32
Omdat het nieuwe Finite rack een blijvertje is, vandaag het snoer van de Chaos 3 buizenversterker ingekort tot de juiste lengte, en gelijk een mooie full copper iego stekker erop ipv de vrij simpele originele stekker:
Bijlagen
richard
Berichten: 11061 Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp
Bericht
door richard » zo 13 jul 2025, 14:39
Walt schreef: ↑ zo 13 jul 2025, 14:32 Is het gezien het etiketje een legering met tellurium. Klinkt in ieder geval interessant.
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » zo 13 jul 2025, 14:45
Ik denk de oppervlakte behandeling, zuiver rood koper zou niet werken wegens oxidatie.
Ik had deze plug nog op de plank liggen, mooie gelegenheid om weer te gaan gebruiken, de originele stekker was zoals je kunt zien, niet echt bijzondere kwaliteit verder. Het snoer inkorten was verder geen probleem, heb nog aan TvW gevraagd.
Groetjes Walter
Pjotr
Berichten: 36753 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » zo 13 jul 2025, 17:33
Dat is toch gewoon een HMEBU behandeling? Vind trouwens de originele stekker veel beter bij een buizenamp passen.
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » zo 13 jul 2025, 17:50
Qua leeftijd zeker ja, maar het ding voelde vrij gammel aan, de nieuwe iego plug zit echt veel mooier erop.
Groetjes Walter
Pjotr
Berichten: 36753 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » zo 13 jul 2025, 18:37
Maar nu is de chaos zoek...
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » zo 13 jul 2025, 18:57
Daar is dit topic toch voor?
richard
Berichten: 11061 Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp
Bericht
door richard » zo 13 jul 2025, 19:05
Gemodificeerde chaos is geen chaos maar.
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » wo 16 jul 2025, 14:13
De Shun Mook Ultra zijn binnen:
Bijlagen
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » wo 16 jul 2025, 18:30
Even voor het idee, ik heb de middelste, de Giants zijn nog een stuk groter:
Bijlagen
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » wo 16 jul 2025, 19:06
En zo ziet dat eruit:
Bijlagen
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » wo 16 jul 2025, 21:20
Ik zit nu te luisteren, wat echt direct opvalt is de bijzonder goede scheiding, of ‘separation’ in audiofiele termen.
Groetjes Walter
Walt
Berichten: 14143 Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33
Bericht
door Walt » vr 18 jul 2025, 19:32
De verkoper van de SM Ultra heeft ook een set Giant te koop, de grootste versie. Misschien nu niet direct toepassing voor, maar deze zouden mooi onder de Lindemann 850 passen. Toch eens overwegen, nette prijs en komen niet vaak voorbij.
satefan
Berichten: 4124 Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad
Bericht
door satefan » vr 18 jul 2025, 19:42
Walt schreef: ↑ wo 16 jul 2025, 21:20
Ik zit nu te luisteren, wat echt direct opvalt is de bijzonder goede scheiding, of ‘separation’ in audiofiele termen.
Groetjes Walter
Logisch. Er zit nu veel lucht tussen het blad en het apparaat. Je kijkt er zo onderdoor.