ESS elite AMT

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.
Gesloten
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

ESS elite AMT

Bericht door asterduc »

Air motion transformer van Oscar Heil, de enige echte :-)
Origineel en zeldzaam.
Tweeters zelf zijn in orde met zover ik kan zien, de originele membranen.
1 potmeter geeft storing (10 ohm dacht ik).
Prijs 450 euro.
--- edit ---: vraagprijs aangepast naar 350 euro, zie post
Ophaling te 2970 Schilde of zaterdag in Breda (luisterdag) of verzending.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door asterduc op vr 30 mei 2025, 9:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ESS elite AMT

Bericht door Barry2001 »

:schoon: Dit is een verkooptopic. Svp alleen reageren als je interesse hebt in hetgeen aangeboden wordt, bij voorkeur direct met de verkoper. Als je toch over het onderwerp wil discussiëren, een apart topic openen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ESS elite AMT

Bericht door Walt »

Mogelijke intresse, zijn de tweeters aangesloten en getest dat ze goed werkend / klinkend zijn? Dat kan ik niet goed uit je post halen namelijk…
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ESS elite AMT

Bericht door asterduc »

Ja hoor Walt, maar ik test ze zowieso nog voor ze van eigenaar wisselen. Eén potmeter (volume regeling) moet wel hesteld of vervangen worden. Werkt natuurlijk ook met een vaste weerstand.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ESS elite AMT

Bericht door asterduc »

Walt schreef: ma 26 mei 2025, 17:19
Mogelijke intresse, zijn de tweeters aangesloten en getest dat ze goed werkend / klinkend zijn? Dat kan ik niet goed uit je post halen namelijk…
Walt,
mocht je ze willen laat het me dan ten laatste vrijdag namiddag weten zodat ik ze nog kan aansluiten en testen. Daarna ga ik er nml geen tijd meer voor hebben.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ESS elite AMT

Bericht door Walt »

Ha Ed, ik zag dat ze nieuw veel goedkoper zijn, dus eigenlijk geen intresse meer…
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: ESS elite AMTj

Bericht door Shadow »

Prijs van nieuwe verdubbeld nog bijna door verzendkosten en belastingen!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ESS elite AMT

Bericht door asterduc »

Walt schreef: do 29 mei 2025, 20:18
Ha Ed, ik zag dat ze nieuw veel goedkoper zijn, dus eigenlijk geen intresse meer…
geen probleem Walt.
Doch nieuw goedkoper ?! wow, daar ben ik benieuwd naar. Heb je een link?

De ESS Elite AMT Tweeters die nu online te vinden zijn staan op 775€, GBP 658 en USD 999.
Vandaar mijn vraagprijs.

Ik zie wel op marktplaats dat er 2 ASS AMT 1 staan voor 550 en 650 €, dat zijn echte koopjes indien ze in orde zijn.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ESS elite AMT

Bericht door Walt »

Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: ESS elite AMT

Bericht door beijert »

Exclusief montageset, porto en inklaringen e.d.
Ik heb vorig jaar nog een setje gekocht.

Wordt een heel stuk duurder hoor, maar niet beter.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ESS elite AMT

Bericht door asterduc »

Dit is wel een erg mooie deal en lijkt mij te mooi om waar te zijn. Het ESS membraan alleen kost al bijna zoveel.
Ik vat het even niet, een vergelijkbare AMT zoals de 150mm Raal bvb, die kost een zevenvoud!
Dan zijn mijn aangeboden ESS Elite's ondanks de kast en het filter, verhoudingsgewijs duur. Trouwens ale gebruikte ESS tweeters.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ESS elite AMT

Bericht door Walt »

Ja ik snap het ook niet hoe dit zo goedkoop kan zijn, zo te lezen heeft Bijert een setje besteld bij ze en klopt het wel dus.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: ESS elite AMT

Bericht door Marp »

asterduc schreef: vr 30 mei 2025, 0:19
Dit is wel een erg mooie deal en lijkt mij te mooi om waar te zijn.
Dat is het ook, want je werd verwezen naar prijzen voor de Amerkaanse markt. Die zijn nog nóóit een maatstaaf geweest voor Europese handelsprijzen.

Wie bijv. een setje bij een Europese, geauthoriseerde dealer bestelt, betaalt daar momenteel gewoon 723,- voor, weliswaar incl. bezorging én 19% korting. Wie voor grijze import kiest, kan iets voordeliger uitkomen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. En wie dan maar zelf wil importeren, moet er rekening mee houden dat je tegenwoordig minimaal op deze kosten gaat uitkomen:
 
2x ESS AMT 1:    223,99
Verzendkosten:   193,95
Invoerrechten:    17,55
BTW:              91,43
                 ------
Totaal:          539,83
 
Ga er vanuit dat zowel douane als vervoerder hier nog wat kleine toeslagen en/of administratieve kosten bovenop kunnen doen, en dat ook de lokale vervoerder bijv. een toeslag voor het gewicht in rekening kan brengen (2x 7kg excl. verpakkinsmateriaal). Uiteindelijk kom je echt niet ver onder de Europese handelsprijzen uit, waarbij je mag hopen dat je geen aanspraak op garantie hoeft te maken. En wat heb je dan? Enkel twee kale tweeters, wat niet overeenkomt met wat hier wordt aangeboden.

De ESS Heil Elite was een origineel geleverd opzetkastje, met daarin zowel de befaamde Heil AMT als een instelbaar crossover. Deze wordt al tijden niet meer gemaakt, en wie ernaar speurt, ontdekt al snel dat deze authentieke combi toch wel enige historische waarde vertegenwoordigt.
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: ESS elite AMT

Bericht door Jan Geert »

Barry2001 schreef: zo 25 mei 2025, 23:59
:schoon: Dit is een verkooptopic. Svp alleen reageren als je interesse hebt in hetgeen aangeboden wordt, bij voorkeur direct met de verkoper. Als je toch over het onderwerp wil discussiëren, een apart topic openen.
een post met de stekking van de hele discussie hierboven werd binnen een half uur door de mods verwijderd. En zie.
Heel apart, dit.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ESS elite AMT

Bericht door asterduc »

dank je Mario, dat is goed omschreven en berekend.

Gezien deze nieuwe informatie wil ik mijn vraagprijs herzien naar 350 Euro.

Het was aanvankelijk nml mijn bedoeling om er een complete speaker mee te bouwen, onderaan bijgestaan door één of twee 10" dubbelspoel Vifa woofers die ik nog heb liggen. Op die manier kan hij afgeregeld worden als een 2 1/2 systeem.
Doch sinds ik op pensioen ben krijg ik steeds meer bestellingen voor speakers, basgitaren en fiets restauraties waardoor ik voor dit soort plezier ontwerpjes nog amper tijd heb.
Vandaar de plotse beslissing om ze hier, met enige tegenzin, toch aan te bieden.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: ESS elite AMT

Bericht door Rob Dingen »

Hoi Ed,

Ik wil ze wel, neem ze maar mee naar Breda.

Rob
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: ESS elite AMT

Bericht door asterduc »

is prima Rob, fijn dat je ook naar Breda komt, ik breng ze mee.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: ESS elite AMT

Bericht door Marp »

@Jan Geert: ik begrijp je reactie. Het verschil is dat de prijs nu niet werd genoemd als onderdeel van een startende discussie, maar deel uitmaakte van het antwoord van een potentiële koper aan de verkoper. Weliswaar leidde dit alsnog tot een (onbedoelde) discussie, want vanzelfsprekend vroeg de verkoper zich nu af of het aangebodene werkelijk duurder dan nieuw was, maar in dit geval was het moeilijk te voorkomen en hield het rechtstreeks verband met de verkoop.

Ook was het dit keer moeilijker om berichten te verwijderen of af te splitsen zonder het topic onsamenhangend te maken. Vandaar dat ook ik nu een reactie plaatste, maar dan wel om een rem op de vergelijkende discussie te gooien door de basis ervoor weg te nemen. Hopelijk neemt deze toelichting je ongenoegen een beetje weg.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: ESS elite AMT

Bericht door Walt »

Positieve is dat dit tot een verkoop heeft geleid zo te lezen! Veel plezier ermee Rob!
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: ESS elite AMT

Bericht door Jan Geert »

Toch even nog wat verduidelijking van mijn kant.

Het wat absoluut mijn bedoeling niet om een discussie over de prijs te beginnen. Als dat zo overkwam, excuses. Mijn alinea mbt de nieuw verkrijgbare AMT1 was meer om aan te geven dat die prijs van 112 euro wel goedkoop lijkt, maar dat dit zeer bedrieglijk is. Ik ben tot in detail op de hoogte van de kosten breakdown als hierboven geschetst. Been there, (almost) done that. Ik heb in een eerdere post ergens hier dit ook al eens aangegeven.

Eerlijk gezegd vond ik de vraagprijs eigenlijk helemaal geen ding, als ze goed zijn dan zijn ze goed, en de vraagprijs zeker waard.
Svp alleen reageren als je interesse hebt in hetgeen aangeboden wordt,
Die interpretatie laat ik dan maar voor rekening van de moderator, want ik had wel degelijk interesse tot koop. Maar ik had daar zeker duidelijker in kunnen zijn.

Mijn belangrijkste bezwaar voor mezelf was dat de unit in de originele kast zit. Tenzij je een project volledig ontwerpt rond deze unit komt het erop neer dat je het ding moet demonteren om te kunnen gebruiken, vandaar mijn aarzeling. Zie ook de laatste alinea in de post van Marp hierboven. Dit is een stukje historie dat ik liever niet sloop.
Ik heb dan liever dat iemand het koopt die de volledige unit in originele staat gaat gebruiken.

Ik ben de komende periode een tijdje in Frankrijk, en ga langs bij TLHP. Die heeft de nieuwe liggen voor 290 euro per stuk. Lijkt me nog steeds een goede deal.

Jan Geert
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: ESS elite AMT

Bericht door Marp »

Bedankt voor je verduidelijking Jan Geert.
Jan Geert schreef: vr 30 mei 2025, 12:44
Svp alleen reageren als je interesse hebt in hetgeen aangeboden wordt,
Die interpretatie laat ik dan maar voor rekening van de moderator, want ik had wel degelijk interesse tot koop. Maar ik had daar zeker duidelijker in kunnen zijn.

In je berichten las ik dat je de tweeters wel supergraag boven je OB's zou willen horen, maar dat je het zonde vond om zo'n stukje historie daarvoor te demonteren, én dat je bovendien had gezien dat ze nieuw goedkoper zijn bij ESS. Ik meende te begrijpen dat je hiermee liet weten liever nieuwe te kopen, ook al had je geen idee waarom die zo goedkoop zijn. Het kan nauwelijks anders dan dat Barry dit ook zo had begrepen. Mijn welgemeende excuses voor het vervelende misverstand!
Gesloten