17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Is er een ruimte met TV of beamer om de laptop aan te sluiten?
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik denk dat ruimte 2 iets te klein is als er een paar mensen zijn. Er kan echter ook niemand komen. Ik laat het oordeel aan de zorgen aan de organisator.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Het kantoor is een prima ruimte, er is ook iemand die metingen wilt doen, dan kan ook prima daar gebeuren.
Of er animo voor is zie je waarschijnlijk pas op de dag zelf. Als je wilt kan ik het in de planning zetten met een tijdsblok.
Of er animo voor is zie je waarschijnlijk pas op de dag zelf. Als je wilt kan ik het in de planning zetten met een tijdsblok.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik denk dat een uur nodig en maximaal is om het relevant te houden.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Dank,
De Ear werkt. Ik luister er nu naar. Heb wel een licht bromprobleem. Al een divider gemaakt van aluminium, die staat te drogen. Morgen ff monteren.
Wellicht nog microfoonkabel gebruiken, i.p.v. de Sommer signaalkabel die ik er nu in heb zitten.
Toen ik hem voor het eerst aanzette was er een giga brom. Op het rechter kanaal, zo bleek. Na even zoeken ontdekte ik dat de mindraad van het rechterkanaal van de rca bus was losgekomen. Dat was zo gerepareerd.
Daarna merkte ik dat van invloed was op de brom, de aan/uit schakelaar. Die dus door een nieuwe vervangen...
Na het aansluiten van mijn Technics had ik nog maar een beetje brom. Ik hoor het niet als ik een LP luister, maar het moet nog wel weg uiteraard.
Wellicht heb ik nog ergens een beginnersfout gemaakt. Misschien komt dat er in Breda wel uit, als ik het niet zelf voor elkaar krijg.
O ja, en ff kijken wat die divider doet. Toen ik hem ongespoten probeerde deed ie niet veel.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Alvast een voorlopige planning gemaakt. Het is maar om een leidraad te hebben, er wordt waarschijnlijk naar hartenlust van afgeweken
Opbouwen vanaf 09:30, de deuren sluiten om 17:00. Zoals te zien is er nog wel wat ruimte om te proberen, prutsen, wisselen etc.
Als ik iemand ben vergeten, je vind het tijdstip of de locatie niet handig, laat het even weten. Dan pas ik het aan
Opbouwen vanaf 09:30, de deuren sluiten om 17:00. Zoals te zien is er nog wel wat ruimte om te proberen, prutsen, wisselen etc.
Als ik iemand ben vergeten, je vind het tijdstip of de locatie niet handig, laat het even weten. Dan pas ik het aan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
dus voor 17:00 moeten we de pizza al op hebben?
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Het staat een ieder vrij om ergens anders pizza's te gaan eten. Er zijn ook genoeg andere leuke / lekkere restaurants in Breda dus dat kan het probleem niet zijn.
Ik ben al blij dat 09:30 tot 17:00 te regelen viel voor een te overzien bedrag.
Ik ben al blij dat 09:30 tot 17:00 te regelen viel voor een te overzien bedrag.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Het is wel erg vol geworden zo. Er is ook tijd nodig voor het publiek en demonstrateurs om te wisselen.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 17 mei 2025, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Goedenavond Hardbats,
Superblij met het toegewezen tijdsblok: 10.00-11.30 Ruimte 1.
Kan ik direct bij "opening" de versterker en XO aanzetten want die worden blij met een opwarmtijd..... De boel heeft hier alvast uren gemaakt.
Reuze veel zin in.
Tot over een paar weekjes.
Met muzikale groet,
Reinout
Superblij met het toegewezen tijdsblok: 10.00-11.30 Ruimte 1.
Kan ik direct bij "opening" de versterker en XO aanzetten want die worden blij met een opwarmtijd..... De boel heeft hier alvast uren gemaakt.
Reuze veel zin in.
Tot over een paar weekjes.
Met muzikale groet,
Reinout
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik denk dat het slim is om een half uur gezamenlijke lunch vrij te hebben.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
En tijd voor een changement te plannen tussen de demo's zodat de aanvangstijd van de demo zelf vast staat: De dag is kort en het programma is overvol. Er is vaak nog wel nog even dit te rommelen en nog even dat te rommelen waar de toehoorders niet op hoeven te wachten dan. Een duidelijke eindtijd voorkomt ook dat de ene demo de andere gaat verdringen. Sommigen weten soms niet van ophouden 
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik zit te mijmeren of ik met de kleine discovery speakers ook de bouwhout sub meeneem. Dat betekend dat ik ook de de mnidsp en eindversterker meeneem. Qua bron zou ik een pc meenemen. Ik ga dan waarschijnlijk afspelen met spotify
Helemaal afregelen lukt denk ik niet.
Is dit leuk?
En ik heb een probleem: ik wil graag ook bij anderen luisteren, dus als ik continu bij mijn set moet zijn, ga ik altijd wat missen
Helemaal afregelen lukt denk ik niet.
Is dit leuk?
En ik heb een probleem: ik wil graag ook bij anderen luisteren, dus als ik continu bij mijn set moet zijn, ga ik altijd wat missen
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Natuurlijk is dat leuk Rodi, gewoon doen!
Wat ik van voorgaande luisterdagen weet is dat zn planning toch maar een leidraad is en niet op de minuut gevolgd wordt.
Het lijkt mij dan ook niet nodig om overgangen in te plannen, je hebt al opgebouwd toch? Kwestie van spanning er op en de volume knop open draaien
Ik kan in de grote ruimte wel even een tijdslot maken voor lunch, dan zit je daar geen demo's in de weg en kan er gekletst worden.
Wat ik van voorgaande luisterdagen weet is dat zn planning toch maar een leidraad is en niet op de minuut gevolgd wordt.
Het lijkt mij dan ook niet nodig om overgangen in te plannen, je hebt al opgebouwd toch? Kwestie van spanning er op en de volume knop open draaien
Ik kan in de grote ruimte wel even een tijdslot maken voor lunch, dan zit je daar geen demo's in de weg en kan er gekletst worden.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Hebben ze daar toevallig een koffiewagen op wielen of iets dergelijks?
Mijn versterker weegt ruim 50 kilo, en als het goed is zullen er meer mensen gebruik van maken, maar niet in dezelfde ruimte. Dan willen we niet te veel slepen eigenlijk.
Mijn versterker weegt ruim 50 kilo, en als het goed is zullen er meer mensen gebruik van maken, maar niet in dezelfde ruimte. Dan willen we niet te veel slepen eigenlijk.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik heb zelf een karretje bij om mijn open baffles te vervoeren. Deze mag je gebruiken.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Sommer Onyx in de Ear vervangen door dap microfoon kabel, omdat ik dat had liggen. Brom is voor het grootste deel weg, nu ik de signaalkabels door microfoonkabel heb vervangen. Ik kan de 240 volt kabels nog wat beter twisten, wellicht. En nog wat schuiven met de trafo. Misschien doet het nu wel wat.
Maar het apparaat is zo wel fatsoenlijk te beluisteren. Ik denk dat ik mijn pro-ject meeneem, met 2M Red.
Maar het apparaat is zo wel fatsoenlijk te beluisteren. Ik denk dat ik mijn pro-ject meeneem, met 2M Red.
-
trambambula
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 25 jun 2019, 6:41
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
WiFi verbinding is beschikbaar voor music spelen van stremming?
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Er is geen internet of wifi voor ons beschikbaar, als dit nodig is voor je demo, zelf meenemen en aansluiten
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Nee we gebruiken de WiFi niet van het gebouw. Ik doe het al jaren via een hotspot op een 2de telefoon, daarmee zet ik mijn eigen wifi netwerk op en dat werkt nagenoeg perfect.trambambula schreef: ↑zo 18 mei 2025, 20:29WiFi verbinding is beschikbaar voor music spelen van stremming?
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
voor mijn budget dsp setje heb is ook geluidsmeting nodig, daarvoor breng ik een ATB setup mee.
Doch, mocht daar een meetsysteem voorhanden zijn, maak ik er graag gebruik van.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
13:00 gaat mij net lukken denk ik.
Ik breng mee:
- een setje satelieten, 2 woofertjes, dsp, 4 kanaals klasse D amp.
Is er in die ruimte (kantoor) nog een bron en voorversterker aanwezig? (analoge uitgang)
- aangezien ik rechtstreeks van een repetitie kom heb ik basgitaar en versterking in de auto liggen, alles zelfbouw uiteraard.
Die stel ik graag op voor een korte presentatie (15 min).
