Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat heeft meneer Jonker al voor ons gedaan
En ik lees in zijn ronkende woorden geen slechte dingen, zelfs niet over de kostprijs.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ben met name benieuwd omdat dit veel verder schijnt te gaan dan de oude Nadac, maar die was al bizar goed… dan moet dit wel referentie niveau zijn. De hoge prijs wordt zelfs als een pluspunt genoemd zie ik…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Grappig dat ie ook zichzelf nog even een sigaar kado doet in de eerste alinea door te stellen dat alle audio fabrikanten stuurloos zouden zijn zonder journalisten, ik denk dat er genoeg fabrikanten zijn die een flinke bom op die groep zouden gooien, klanten, die tellen voor ze. Maar het bevestigd wel het opgeblazen deel van de bevolking dat zich audiorecescent noemt.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als het een opgeblazen deel van de bevolking betreft heeft een bom erop gooien weinig zin.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Daar heb je deze ook voor, alleen heb je dan geen dak.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
je kan nou eenmaal niet een nieuwe referentie dac maken voor 1000 euro, zo simpel is het. Vind het eigenlijk nog meevallen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Blijf het moeilijk kiezen vinden: Ga je voor de "hybrid oven controlled power supply" D versie of de "ultra-low-noise Master Clock perfect timing accuracy" van de C versie 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
In geval van twijfel altijd de duurste kiezen, zo werkt dat met echte high end.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Volgens mij is de C gewoon een betere master clock die je erbij kan kopen toch? Jup; nog 33k extra...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik zat al een tijdje te azen op een mooi Raytheon VT-231 buisje, maar de eigenaar wilde hem niet wegdoen, maar nu kan ik deze toch overnemen, leuk om eens in de Chaos 3 te testen (daar zit nu een fraaie Raytheon 6SN7 van TvW in) en sowieso als reserve.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Goede vraag, ik denk onderin de buis, het stuk boven de zwarte body niks te zien…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Volgens mij komt clear glass best vaak voor bij dit type, er zit nu in de versterker ook een Raytheon 6sn7 en die is ook geheel doorzichtig zonder getter flash bovenop of aan de zijkant.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Wellicht dat het niet nodig is gezien de oorspronkelijke toepassing van de buisjes.
Als het zogenaamd mil spec is zouden de gebruikte materialen wellicht al ontgast kunnen zijn voor ze de boel samenstelden.
Als het zogenaamd mil spec is zouden de gebruikte materialen wellicht al ontgast kunnen zijn voor ze de boel samenstelden.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zou kunnen, maar daar heb ik dan nog nooit van gehoord, denk eerder dat de getter onzichtbaar onderin zit, maar wie weet kan een buizen expert het ons verklaren…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nog wat aan het spelen geweest met de positie van de achterste Shun Mook staanders. Ik heb ze nu bijna tegen de achterwand staan. Dan kon eerst niet wat het gordijn kan nu niet meer dicht, maar nu met de Sun Eclipse screens hoeft dat niet meer, en ik vind het eigenlijk ook beter klinken (levendiger) met de gordijnen open. De staanders meer naar achteren lijkt beter te zijn, meer luisteren is nodig.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Oef, deze zijn mooi, een legendarisch merk keert terug:
https://www.remusic.it/EN/Sphinx-debuts ... 5-65860700
https://www.remusic.it/EN/Sphinx-debuts ... 5-65860700
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Iemand hier al bekend met Stromtank, zelfs de kleinste is al een monster. Kijk maar niet naar de prijzen, jullie vallen flauw…
https://stromtank.com/s-1000/
https://stromtank.com/s-1000/
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
"If you prefer to listen to classical music with HiFi system that is not oversized, the S1000-SourcePower is your StromTank." en wat als je nou naar folk luistert?
prijs per kg valt wel mee
prijs per kg valt wel mee
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik sta nog overeind, waarschijnlijk omdat ik de prijs niet kon vinden.
Is dit overigens een wedstrijdje "wie vindt de duurste zooi" ?
Is dit overigens een wedstrijdje "wie vindt de duurste zooi" ?
