17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik zou de monitoren in een wat kleinere ruimte willen demonstreren, als dat kan. Tot nu toe vaak in grote ruimtes gedaan, en dan moet het gas er flink op.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Dan lijkt me de ruimte van foto 3 een goede keuze
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Elke luisterdag heeft een goede referentie nodig Dre, denk dat jouw vloerstaanders die functie prima kunnen vervullen.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Walt denkt dat je met je Carbons gaat sjouwen denk ik
Als het lukt om ze op tijd af en goed te krijgen kan ik wel de micro desktop monitors meenemen. Die zouden het ook goed doen in die niet al te grote ruimte van de 3e foto. Wordt het nog druk daar
Als het lukt om ze op tijd af en goed te krijgen kan ik wel de micro desktop monitors meenemen. Die zouden het ook goed doen in die niet al te grote ruimte van de 3e foto. Wordt het nog druk daar
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Walt jij hebt toch ook prima referentie speakers.
Wel even die stangen er af halen.
Als je zelf niet wilt komen kan ik je open baffles wel even ophalen in Delft.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Die stangen doen giga veel, zonder de stangen is het laag veel minder goed. Werkt ook met gewone kast speakers, simpele tweak, enorm effect, aanbevolen!
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Dus niet als de kasten al veel massa hebben, massa traagheid , als de kasten meer als b.v. 50 kg aan massa hebben zal dit niet zo op gaan.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Die monitors van mij zijn geen 50kg hoor Hans, slechts 4kg. Maar kan dit off topic geouweneel niet ff naar Walt zijn dagboek? Ze zitten in Breda denk ik niet op gaten in muur boren te wachten. 
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Die discussie hebben we al gehad in mijn topic, helaas vond pvanlingen het 'grappig' om er hier ook weer over te beginnen.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Daar was niks grappigs aan. Er werd voorgesteld om die hemels klinkende wappers van jou eens op een luisterdag te laten horen en er werd vervoer aangeboden.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
maar waarom er dan weer gedaan moet worden of die stangen, die echt niet in de categorie tweak vallen maar eerder onder engineered solutions, iets om te lachen zijn ontgaat mij toch echt.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Of de mensen lezen hier zeer slecht, of het is puur om vervelend te doen, maar ik heb al eerder uitgelegd dat mijn speakers niet praktisch te vervoeren zijn. Tevens de 2x 3 watt buizenaansturing voor het midhoog is natuurlijk nooit toereikend voor op een luisterdag. De set zoals die nu speelt is derhalve alleen geschikt voor het kleine kamertje waar die nu instaat, inclusief koppelstangen, shun mook staanders etc. Mensen die echt oprecht intresse hebben kunnen altijd een PB sturen voor een luisterafspraak. Maar het aantal luisteraars vanuit dit forum de laatste jaren is op 1 vinger te tellen, dus die intresse lijkt wel los te lopen.
Laten we nu aub weer doorgaan met het luisterdag topic.
Groetjes Walter
Laten we nu aub weer doorgaan met het luisterdag topic.
Groetjes Walter
-
trambambula
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 25 jun 2019, 6:41
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik hoop dat ik op tijd ben. Op dit moment zijn ze bij de schilder. Is het mogelijk om ze in een kleinere ruimte op te stellen? Twee jaar geleden ik heb gepresenteerde Satori Textreme in de grootste zaal.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Heb alles om dit dit WE af te maken binnen.....
De Lii Audio's spelen in de "La Petite" en de FE103e's in de recommended horns.
En ik heb een probleem wat ik al een jaar had met vervorming in 1 luidspreker getackeld. Ik dacht eerst dat Tidal een klote service bood en slechte bestanden op de server had staan. Ehm...Tsja. Daarna dacht ik dat de geringe X-max van de FE 103 het euvel was, i.c.m. de La Petite, die toch wel een flinke konusuitslag met zich meebracht. In de recommended horn is dat minder. Dus daarom de Fostexjes vervangen door de Lii's, die 15 Watt aankunnen en ook echt wat meer belastbaar zijn. Doen het goed in de La Petites, zij het dat het hoog nog wat scherp is. Wellicht met een notch te tackelen.
Maar nou komt het: De vervorming die ik hoorde, verhuisde mee met het wisslen van de ( Chinese ) stock 6L6 buisjes. Damn. Zoveel werk gedaan en dat was het allemaal niet.
Nu heb ik een matched pair EH kt-88 gekocht en dat lost ineens alle problemen op. Ik had al 6 isch 8 VV buizen. Die passen ook mooi nu. Tevens kan ik nu de Fostexjes meer belasten.
Dus ik kan/zal meenemen, als daar ruimte voor is: De hoorns, de La Petites, de Musical Paradise met kt-88 en als ie werken gaat, de Ear 834 clone met een platenspelert. En een SMSL SU-1 dac / tablet, voor Tidal downloads.
Ik had helemaal niet gedacht aan slechte buizen als oorzaak van....
De Lii Audio's spelen in de "La Petite" en de FE103e's in de recommended horns.
En ik heb een probleem wat ik al een jaar had met vervorming in 1 luidspreker getackeld. Ik dacht eerst dat Tidal een klote service bood en slechte bestanden op de server had staan. Ehm...Tsja. Daarna dacht ik dat de geringe X-max van de FE 103 het euvel was, i.c.m. de La Petite, die toch wel een flinke konusuitslag met zich meebracht. In de recommended horn is dat minder. Dus daarom de Fostexjes vervangen door de Lii's, die 15 Watt aankunnen en ook echt wat meer belastbaar zijn. Doen het goed in de La Petites, zij het dat het hoog nog wat scherp is. Wellicht met een notch te tackelen.
Maar nou komt het: De vervorming die ik hoorde, verhuisde mee met het wisslen van de ( Chinese ) stock 6L6 buisjes. Damn. Zoveel werk gedaan en dat was het allemaal niet.
Nu heb ik een matched pair EH kt-88 gekocht en dat lost ineens alle problemen op. Ik had al 6 isch 8 VV buizen. Die passen ook mooi nu. Tevens kan ik nu de Fostexjes meer belasten.
Dus ik kan/zal meenemen, als daar ruimte voor is: De hoorns, de La Petites, de Musical Paradise met kt-88 en als ie werken gaat, de Ear 834 clone met een platenspelert. En een SMSL SU-1 dac / tablet, voor Tidal downloads.
Ik had helemaal niet gedacht aan slechte buizen als oorzaak van....
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Daar is zeker plaats voor. Ik neem het mee in de planning.
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik ben nu net aan het meten om een filter voor het project david te maken teneinde een filter te ontwerpen. Nu ik de spullen toch klaar heb liggen kwam het idee om een kleine workshop passief filter bouwen te geven. Is hier animo voor? Ik denk dan uitsluitend aan het filter ontwerpen, dus geen metingen e.d., dat zou te veel inhoud worden, en wordt vaker gedemonstreerd op luisterdagen.
