WiiM
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: WiiM
Vandaag uitgebreid geluisterd, line out direct aangesloten op mijn nCore.
Hoe langer ik luister hoe enthousiaster ik word.
Het is wel een vette upgrade vanaf die Yamaha WXC50. Tv op optical in en met het volume preset is het enorme volumeverschil dat ik met de Yamaha had ook opgelost.
Hoe langer ik luister hoe enthousiaster ik word.
Het is wel een vette upgrade vanaf die Yamaha WXC50. Tv op optical in en met het volume preset is het enorme volumeverschil dat ik met de Yamaha had ook opgelost.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: WiiM
Ik word enthousiast
was eigenlijk altijd wel tevreden over de Yam (geluidskwaliteit, niet gebruiksgemak). Een vriend bracht eens een Topping dac mee, hoorde toen niet echt verschil. Wel jammer dat ‘ie niet in een metalen behuizing zit, de Yam is wdb mooi gebouwd.
1 ding nog
in de categorie 3-den als schoonmaakster enzo: als je een internet radio station aan had staan bij uitschakelen, komt ‘ie vanzelf weer met dat station na inschakelen ?
1 ding nog
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: WiiM
Ik heb wel een irritant nadeeltje van dat ding. Ik heb de tv optisch aangesloten op de WiiM. De optische aansluiting is voor een soundbar en zou dus in sync moeten zijn met het beeld.
Elke keer als ik de tv aanzet en vervolgens de WiiM, dan heeft het geluid een delay van zeker 1 seconde. Dat krijg ik handmatig niet goed gezet, met auto sync worden er wat piepjes gegenereerd en valt het geluid stil. Daarna moet je opnieuw de preset op de RC indrukken en dan is het geluid wel gesynchroniseerd.
Het zou fijn zijn als hij die instelling zou onthouden.
Elke keer als ik de tv aanzet en vervolgens de WiiM, dan heeft het geluid een delay van zeker 1 seconde. Dat krijg ik handmatig niet goed gezet, met auto sync worden er wat piepjes gegenereerd en valt het geluid stil. Daarna moet je opnieuw de preset op de RC indrukken en dan is het geluid wel gesynchroniseerd.
Het zou fijn zijn als hij die instelling zou onthouden.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: WiiM
Nou, het delay issue is nog niet opgelost. Het lijkt op random tijdstippen op te treden. Je kan het wel goed zetten met de settings/Sync Audio, maar hij lijkt niet erg bereidwillig die setting voor langere tijd te onthouden.
Verder is vanmiddag mijn RC er mee gestopt en is niet meer te "pairen". Nu had ik er een paar goedkope batterijtjes is, maar kom op zeg. Hij speelt pas een paar dagen.
Het apparaat doet het verder goed, maar dit zijn toch irritante dingetjes.
Verder is vanmiddag mijn RC er mee gestopt en is niet meer te "pairen". Nu had ik er een paar goedkope batterijtjes is, maar kom op zeg. Hij speelt pas een paar dagen.
Het apparaat doet het verder goed, maar dit zijn toch irritante dingetjes.
