Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

rikpost

Re: Olaf zijn audio set.

Bericht door rikpost »

Netjes zo die panelen , valt nauwelijks op eigenlijk !
En in tegenstelling tot sjoelschijven kan ik mij voorstellen dat dit wel iets doet ja :mrgreen:
richard

Bericht door richard »

rikpost schreef: za 26 apr 2025, 10:42
in tegenstelling tot sjoelschijven...
Zullen die vast ook wel iets doen stel ik me zo voor, al zal dat dan vooral op psycho-akoestisch vlak liggen.
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Bericht door Olaf Analogue »

En toch, nu ga ik heel eerlijk wezen, ik ben er na al die jaren nog altijd niet geheel van overtuigd dat Walter serieus is, hear me out....
Op de eerste plaats is het voor mij lastig voor te stellen dat iemand met een goed stel hersenen die een verantwoordelijke baan heeft waarbinnen juist het denkwerk belangrijk is, daadwerkelijk gelooft dat het plaatsen van onzinnige "magische" objecten in een ruimte er voor zorgt dat electronica zich anders gaat gedragen, en zich ook nog eens automatisch beter gaat gedragen.
Tegelijkertijd weet ik dat hij niet de enige is, er zijn er meer die met "magische" objecten bezig zijn, verschil is alleen dat die er geen 400 pagina's tellende topics over schrijven, sterker nog, die houden het wijselijk stil.

Een andere optie is namelijk dat dit gewoon een vorm van vermaak is, lol hebben, genieten van hetgeen wat hij er mee los maakt qua reacties, het feit dat iemand (ik dus) dit hele verhaal op typt, dan lig je toch languit in je stoel van het lachen als je dat allemaal voor elkaar krijgt ?!?!.
Natuurlijk hoor ik je denken "maar hij geeft er wel geld aan uit", dat is ook zo, maar ieder vermaak kost geld, naar de kroeg gaan, een bioscoopje pakken, enz enz, en dan moet je er nog voor de deur uit ook, en drinken is slecht voor je gezondheid, De lol die Walt maakt doet hij vanuit zijn luie stoel! hij hoeft het huis er niet voor uit, het is niet slecht voor de gezondheid, het heeft alleen maar voordelen.

Dan kun je jezelf ook nog de vraag stellen wat geloofwaardiger is, dat iemand met zijn volle verstand gewoon wat lol beleeft aan het feit dat hij dagelijks een reeks reacties los maakt en mensen op de kast jaagt, of dat iemand met zijn volle verstand daadwerkelijk gelooft dat hij de werking van electronica positief kan beïnvloeden door het plaatsen van "magische" objecten. welke van de twee opties is aannemelijker?

ikzelf sta er 50/50 in moet ik zeggen, ik durf niet keihard te zeggen dat het het één of het ander is, maar voor hem hoop ik uiteraard dat hij gewoon verstandelijk gezond is en lekker lol beleeft aan hetgeen wat hij hier veroorzaakt, dat zou ik hem in ieder geval gunnen want ik mag hem dus wel.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op za 26 apr 2025, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
richard

Bericht door richard »

Dat er voor Walt ook een beetje stangen in zit heb ik al lang het idee. Geeft niet, houdt het forum ook levendig en geeft ook het recht om terug te prikken.

Wat betreft het verschil in de benadering van zijn professie en hobby kan ik me best voorstellen. Mijn beroep is ook rationeel en volgen van regels terwijl ik volgens de beroepskeuzetest eigenlijk dominee of psycholoog had moeten worden.
Walt

Bericht door Walt »

Ha Olaf,

Het gaat mij toch om primair het geluid, dat daarbij esoterische tweaks gebruikt worden maakt mij verder niet uit. Dat dit topic soms rare reacties oplevert vind ik meestal jammer. Op bijv. het highend forum is men veel serieuzer en meer open denkend.

Het Shun Mook spul moet je m.i. wel in wat grotere getale inzetten, ik begon met 3 later naar 9 schijven op de apparatuur dat deed niet zoveel, maar nu met de 4 staanders werkt het veel beter.

Groetjes Walter
rikpost

Bericht door rikpost »

Esoterische tweaks en serieuze reacties gaan gewoon niet zo goed samen vermoed ik.
Maar het is boeming de reiki en tarot kaarten alsmede genezende aardstralen vliegen om de oren ook in mijn eigen kring van vrienden wordt het gepraktiseerd.
Blijkbaar zijn we altijd op zoek om iets te vinden naar wat er niet is .
Zeg ik stellig !
Ik weet het misschien is dat mijn tekort maar ik vind het allemaal kolder .
Gek genoeg sta ik er dan wel weer zo voor open dat ik zeg , overtuig mij maar .
Dat is nog nooit iemand gelukt , de reden !
Ik sta er niet voor open , ja zo blijft het vaag !
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Walt schreef: za 26 apr 2025, 12:45
Ha Olaf,

Op bijv. het highend forum is men veel serieuzer en meer open denkend.

Groetjes Walter
Dat "high-end" forum heb ik nog wel vage herinneringen van inderdaad, elke keer als ik met technische oplossingen kwam met een duidelijke uitleg en reproduceerbare resultaten dan was het allemaal niet waar en onzin, en hun kwamen inderdaad allemaal met hun onzinnige "magische" objecten op de proppen.
Een lekker serieus forum inerdaad....
Walt

Bericht door Walt »

Ik heb het idee dat materialen en energie velden een grote rol spelen, maar we missen nog het begrip van de hoe en wat. De Van der Heide mannen zijn het op het spoor, maar ook zij missen het diepgaand begrip zo lijkt het.

De Shun Mook discs daar is het effect wel meetbaar van trouwens, zelfs met slechts 3 schijfjes best al wat verschil:

http://shunmook.com/explained/HK-TN-038 ... %20-LH.pdf

Groetjes Walter
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Walt schreef: za 26 apr 2025, 13:02
Ik heb het idee dat materialen en energie velden een grote rol spelen, maar we missen nog het begrip van de hoe en wat. De Van der Heide mannen zijn het op het spoor, maar ook zij missen het diepgaand begrip zo lijkt het.

Een televisie werkt met nog veel meer frequentietjes, mini stroompjes en data stroompjes, een televisie is veel gevoeliger.
Dus waarschijnlijk is jouw tv ineens vele malen mooier gaan spelen nu dat je al die dingen in je huis hebt
Het beeld moet nu echt super realistisch zijn
Walt

Bericht door Walt »

Geen idee, geen tv in het kamertje. De set speelt wel op het hoogste niveau tot nu toe, dus zeer tevreden met de zelf gemaakte Shun Mook staanders, en door alles 2e hands te kopen, heel veel geld bespaard ook.

Groetjes Walter
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Esoterisch getweak is net als het perpetuum mobile. Het kan niet en toch staat YouTube vol met filmpjes er van.
richard

Bericht door richard »

En zijn hele volksstammen er gelukkig mee.

Neem dat geluk niet weg met pure ratio. Ondanks dat denken alles te weten een realiteit is, blijft alles weten een utopie.
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Walt schreef: za 26 apr 2025, 13:36
Geen idee, geen tv in het kamertje. De set speelt wel op het hoogste niveau tot nu toe, dus zeer tevreden met de zelf gemaakte Shun Mook staanders, en door alles 2e hands te kopen, heel veel geld bespaard ook.

Groetjes Walter

Ik ging er vanuit dat de "energie" (uche...) van de schijfjes dan zichzelf heus niet tot jouw kamer zou beperken maar ook heus wel naar beneden zou doorstralen naar je televisie.
Je hebt inmiddels zoveel van die dingen, ik.denk.dat je buren ook heel raar staan te kijken dat hun elektronische apparaten het allemaal ineens beter doen.
In de hele straat zuigen stofzuigers nog harder dan voorheen en komen pizza's nog goudbruiner uit de oven dan normaal. Nog maar te zwijgen over de smaak van de koffie.
Dat allemaal door beter werkende electronica danzkzij de flut schijfjes
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op za 26 apr 2025, 15:54, 4 keer totaal gewijzigd.
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Even terug met de voeten op planeet Aarde.
In de vorige opstelling van de akoestische panelen was de mate van absorptie aan de linkerkant sterker dan aan de rechterkant, daardoor leek het geluid wat van rechts te komen, dat is niet wat je wilt.
In de huidige opstelling is de mate van absorptie veel beter verdeeld en zijn links en rechts weer in evenwicht, dat komt de stage en het 3D beeld ook heel sterk ten goede.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Olaf Analogue schreef: za 26 apr 2025, 15:36

Ik ging er vanuit dat de "energie" (uche...) van de schijfjes dan zichzelf heus niet tot jouw kamer zou beperken maar ook heus wel naar beneden zou doorstralen naar je televisie.
Je hebt inmiddels zoveel van die dingen, ik.denk.dat je buren ook heel raar staan te kijken dat hun elektronische apparaten het allemaal ineens beter doen.
In de hele straat zuigen stofzuigers nog harder dan voorheen en komen pizza's nog goudbruiner uit de oven dan normaal. Nog maar te zwijgen over de smaak van de koffie.
Het is heel eenvoudig te testen: Leg zo'n schijfje op een 20-euro biljet. Als het de volgende dag geen 22-euro biljet is geworden dan is het i.d.d. gewoon flutspul.
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

@Pjotr:
En mocht dat wel werken dan wil ik ook wel een aantal van die schijfjes :mrgreen:
Leobus

Bericht door Leobus »

Olaf Analogue schreef: za 26 apr 2025, 15:36
Walt schreef: za 26 apr 2025, 13:36

Groetjes Walter

Als je er nu eens vanuit gaat dat die schijfjes alleen iets doen met de luchttrillingen en niet met de electronica, kom je gewoon in de buurt van het aanpassen van akoestiek. Het zou wel eens gewoon een (na)trillen van die schijfjes kunnen zijn op hun resonantiefrquentie. En als dat een prettige resonantie is, ervaar je misschien een een”beter” geluid. Wel jammer dat de pizza’s dan weer niet beter smaken, maar je kan niet alles hebben.
Groet,
Leobus
Walt

Bericht door Walt »

Ha Olaf,

Je hoeft er niet in te geloven hoor. Maar ik hoor meer effect met de Shun Mook staanders dan met bijv. de Sonore kabels. Over de werking zou ik even wat bijlezen nog, er is namelijk geen invloed op apparatuur. Werking berust op resonantie van de MPingo discs en afgeven van energie/geluid op de ‘juiste’ frequenties waardoor het beter klinkt. Beetje zelfde idee als klankschaaltjes maar dan met hout ipv metaal. En hout is beter dan metaal natuurlijk.

Edit: je was me net voor Leobus.

Groetjes Walter
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ho, ho, dat is geen vergelijk. Klankschaaltjes resoneren akoestisch ook echt goed waarneembaar. Net als een wijnglas trouwens. Nog los van of je daarop zit te wachten. Dat zie ik die ebbenhouten schijfjes nog niet zo doen. Lang niet in die mate i.i.g. En wat is "de juiste frequentie"? Voor jou misschien 1333,3333 Hz voor een ander wellicht 421,5Hz. Zie ik niks van op de site van Mook.
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Leobus schreef: za 26 apr 2025, 17:35

Als je er nu eens vanuit gaat dat die schijfjes alleen iets doen met de luchttrillingen en niet met de electronica, kom je gewoon in de buurt van het aanpassen van akoestiek. Het zou wel eens gewoon een (na)trillen van die schijfjes kunnen zijn op hun resonantiefrquentie.
Dit principe is beslist waar, alleen zijn de schijfjes veeeel te klein voor een hoorbaar effect in dat opzicht.
Feitelijk werken mijn hoekpanelen dus wel volgens dat principe, het zijn feitelijk passieve resonators die de bas absorberen doordat ze in beweging worden gebracht.
Echter heb je het in dit geval over vierkante meters en massa, dat hoor je terug, schijfjes van een paar losse grammen uiteraard niet.
Dus de redenatie klopt op zich, alleen zijn zowel de massa alsook de afmetingen van de schijfjes zo giga veel te klein dat het in geen enkele wereld een merkbaar effect op gaat leveren.
satefan

Bericht door satefan »

Olaf Analogue schreef: za 26 apr 2025, 17:47
Dus de redenatie klopt op zich, alleen zijn zowel de massa alsook de afmetingen van de schijfjes zo giga veel te klein dat het in geen enkele wereld een merkbaar effect op gaat leveren.
Alleen de uitverkorenen kunnen het horen.
richard

Bericht door richard »

Een heleboel rationele argumenten van velen als reactie op een niet rationele ervaring van de enkele.

Het heeft geen enkele zin om die enkele te proberen te bekeren. Hetzelfde is die enkele die de roepende in de woestijn blijft. Al zijn het 800 posts.
Laatst gewijzigd door richard op za 26 apr 2025, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Walt

Bericht door Walt »

Een aantal van de best klinkende concertzalen zijn voorzien van Shun Mook, dan heb je het wel over grote aantallen, denk aan 1000+ MPingo schijven in zo’n zaal.

http://shunmook.com/concerthall_3.html
richard

Bericht door richard »

Walt schreef: za 26 apr 2025, 18:44
Een aantal van de best klinkende concertzalen zijn voorzien van Shun Mook:
Het concertgebouw staat er niet bij. Zou ik eerder Peutz inschakelen dan Shun Mook als ik een akoestisch probleem had.
rikpost

Bericht door rikpost »

Walt schreef: za 26 apr 2025, 18:44
Een aantal van de best klinkende concertzalen zijn voorzien van Shun Mook, dan heb je het wel over grote aantallen, denk aan 1000+ MPingo schijven in zo’n zaal.

http://shunmook.com/concerthall_3.html
T

Hallelujah Church Main Hall

Hallelujah Church 2nd Hall

Ik weet genoeg :lol:
Plaats reactie