"Gemalen is dat nog fijner" zei mijn oma dan
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Pagina 100, een feestje waard! Op naar de 400… (weer)
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Je hebt ook visdraad las ik elders. Misschien een idee i.p.v. die standaards Walt? Mee resonerend grenen opgelost!
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ach, het gaat hem toch niet om het bereiken van beter geluid.
Het aantal pagina's dat is belangrijk.
Forum vervuiling dat is het.
Het aantal pagina's dat is belangrijk.
Forum vervuiling dat is het.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ho ho, juist niet, beter geluid staat met stip op 1.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als je zo doorgaat heb je zoveel van die schijfjes dat je die mancave niet meer in kunt 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Met een nieuwprijs van 120 euro per stuk, zal dat wel meevallen… ik moet het doen met het zeer beperkte tweedehands aanbod.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ga nog 2x 3 meter Ludic Silenos overnemen voor een leuke prijs. Eens kijken wat deze kabel op het laag doet versus de huidige Furutech FS Alpha. Ik heb de Silenos al op het midhoog en dat klinkt als een beer.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Mocht het pakketje van Shun Mook uit amerika aankomen (fingers crossed) moet ik loodrecht 1.3mm gaatjes boren in het mpingo hout. Ik zat te kijken naar de Proxxon TBM 220, met daarbij klem MS4:
https://www.proxxon.com/en/micromot/28128.php
Het is mij echter niet duidelijk wat ongeveer het effectieve boorbereik is, stel ik klem een schijf vast met de MS4 om in de zijkant van de schijf te boren, wat zou ongeveer maximale schijfdiameter zijn die de TBM 220 aankan? Ik verwacht maximaal iets van 4 cm nodig te hebben…
Groetjes Walter
https://www.proxxon.com/en/micromot/28128.php
Het is mij echter niet duidelijk wat ongeveer het effectieve boorbereik is, stel ik klem een schijf vast met de MS4 om in de zijkant van de schijf te boren, wat zou ongeveer maximale schijfdiameter zijn die de TBM 220 aankan? Ik verwacht maximaal iets van 4 cm nodig te hebben…
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Boren kun je in 2 stappen doen, eerst diepte die je haalt en daarna met een blokje onder de klem het 2e traject.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ander ding is een boortje van 1,3mm dat lang genoeg is....
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik hoef niet diep te boren, denk dat een mm of 6-10mm wel voldoende is. Er moeten zilverdraad pootjes in de gaatjes gelijmed worden. Het gaat me niet om het boorbereik, maar hoe groot object (in de klem) er onder het boortje past.
@Satefan, het kan nog aanzienlijk beter, mijn referentie is hoe het bij Cock van der Weiden klinkt, levensecht.
@Satefan, het kan nog aanzienlijk beter, mijn referentie is hoe het bij Cock van der Weiden klinkt, levensecht.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Had je dan niet gewoon beter een paar van die gemodificeerde Kef boxsjes kunnen kopenWalt schreef: ↑ma 14 apr 2025, 18:16Ik hoef niet diep te boren, denk dat een mm of 6-10mm wel voldoende is. Er moeten zilverdraad pootjes in de gaatjes gelijmed worden. Het gaat me niet om het boorbereik, maar hoe groot object (in de klem) er onder het boortje past.
@Satefan, het kan nog aanzienlijk beter, mijn referentie is hoe het bij Cock van der Weiden klinkt, levensecht.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Mooi ding voor de modelbouwer, maar ik zou voor de IBS/E gaan met boorstandaard MB200, die doet 40 mm. Die kun je ook verticaal verstellen en bovendien onder een hoek laten boren.
Heb je aan de IBS/E ook nog wat als mini boormachine. Is een mooi degelijk machientje.
Het inspannen van de boortjes is wat omslachtig bij die dingen, al heb ik wel begrepen dat de stalen spankraag nauwkeuriger is dan een mini 'chuck' boorkop.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bedankt voor de tip, had ik ook gezien. Maar puur verticaal boren is eigenlijk wel voldoende. Mijn vrouw zou hem ook kunnen gebruiken voor hobby werk. Maar OK, eerst maar eens het pakje uit de USA afwachten, zou wel echt specifiek daarvoor worden aangeschaft.
Ik ga trouwens geen andere speakers kopen of maken, die zijn de bottleneck niet. Met de DSD dac is een mooie stap gemaakt, en met het Shun Mook spul ook, we gaan de juiste kant op nu.
Groetjes Walter
Ik ga trouwens geen andere speakers kopen of maken, die zijn de bottleneck niet. Met de DSD dac is een mooie stap gemaakt, en met het Shun Mook spul ook, we gaan de juiste kant op nu.
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
simple test by yourself or your clients is to hold the disc with the Chinese logo up or down in one’s palm and feel the weight. Flip the disc over and weigh it the other way, you will feel the logo side down is heavier then the other way. Why?
This is crazy, nothing is added, same disc. There is an energy flowing through the disc to your palm that is enhanced within the ebony. The energy from your palm is the aura of your body that is reacting to the disc energy.
Je gaat wel een kant op ja
This is crazy, nothing is added, same disc. There is an energy flowing through the disc to your palm that is enhanced within the ebony. The energy from your palm is the aura of your body that is reacting to the disc energy.
Je gaat wel een kant op ja
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat is een goeie voor de Weight Watchers: Met de weegschaal ondersteboven weeg je minder dan normaal.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nou dit heb ik geprobeerd en ik, vrouw en dochter voelden dit effect ook…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Maar hoe weet je dat een wichelroede niet ondersteboven houdt? Hou je die ondersteboven dan gaat het vast regenen...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De inhoud stond al eerder een foto van. 4 dempers met de gaatjes er al in, 4 compleet nieuwe dempers met gaatjes nog te boren, en nog 2 dempers om mee te experimenteren, verder 1.25mm zilverdraad en zilver tubing als pootjes. Ik ga dus de eerdere proxxon mini kolomboor kopen om netjes gaatjes in de nieuwe dempers te kunnen boren. Wat ook erg leuk is, er zitten 2 pagina handgeschreven instructie bij, van The Master himself.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
