Mark Audio Alpair bouw ideeën
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Mark Audio Alpair bouw ideeën
Mod: Afsplitsing van een Mark Audio Alpair verkoop topic.
stop ze in Roland z'n briljante Conic ontwerp (geen filter nodig) en je bent een gelukkige muziek genieter.
stop ze in Roland z'n briljante Conic ontwerp (geen filter nodig) en je bent een gelukkige muziek genieter.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Mark Audio Alpair Gen1
Ik heb zelf met deze versie van de Alpair 10 een Onken kastje gemaakt. Nog steeds een van de leukste speakers die ik ooit heb gemaakt. Klinkt echt meer dan uitstekend!
- Bijlagen
-
- MarKen10-0v8-map-200509.pdf
- (98.36 KiB) 80 keer gedownload
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Mark Audio Alpair Gen1
Filterloos, kan dat ook met andere luidsprekers van Markaudio of alleen deze?
Kriebelt enorm, soort holy grail
Kriebelt enorm, soort holy grail
Re: Mark Audio Alpair Gen1
Ja is leuk spul. Heb zelf de Fountek FR88EX in een 2,5L BR gehad zonder enig filter. Is nog kleiner maarkomt dan wel naar 70Hz f_-3dB. Klinkt ook heel lekker op het bureau. Kan ook in een TL, maar wordt dan wel mini TL 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Mark Audio Alpair Gen1
in de juiste kast ging t regelmatig, bv A6 in needle, maar dan weer niet alle versies. Mark probeerde wel meestal de response zo te krijgen dat er een baffle step correctie inzat
sorry voor de OT
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Mark Audio Alpair bouw ideeën
dan wel de Aplair 6p g2, de g1 heeft wel een filter nodig in de Needle of Paasproject 2010:
viewtopic.php?f=59&t=10972
Re: Mark Audio Alpair bouw ideeën
CHN-50 is ook goed te krijgen zonder filter. Ik heb de tqwt/mass-loaded quarter wave hoorn van Markaudio ervoor gebouwd. Heel open en mooi afgewogen, niet zo diep maar wel stevig laag. Maar dat was in een redelijk normale luisteropstelling. Toen ze in de studeerkamer op de boekenkast eindigden, was het laag veel te dominant. Ik heb op mijn volumiostreamer wat dsp gedaan om het weer goed te laten klinken.
