12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Het meest bijzondere vond ik vandaag toch de presentatie van Jurgen/Timpert, de ‘Deftige meetopstelling voor luidsprekerparameters’. Ook toen vanochtend de apparatuur even niet meewerkte
. Uiterst knap om zoiets als hobbyist op te bouwen en er mooie resultaten mee te boeken!
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Barry, super dag gehad.
Toch nog voor 12 euro buigmallen verkocht, dit gedoneerd aan het forum.
Toch nog voor 12 euro buigmallen verkocht, dit gedoneerd aan het forum.
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Bedankt Barry voor het organiseren. Het was mijn eerste keer op een zba dag en het stelde niet teleur! Gezellige sfeer en een boel mooie spullen gezien en beluisterd. Hoogtepunt voor mij waren de speakers van Wrinex en de witte speakers van Ton met de seas dxt tweeter. Eervolle vermelding voor de speakers in dezelfde kamer met de 3d geprinte hoorns, deze klonken ook erg lekker.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Barry bedankt voor wederom een mooi georganiseerde dag. Alles was weer dik in orde en de sfeer zat er goed in. Ik vond vooral het bouwsel van WrineX erg leuk gemaakt en de magnetostaten er op helemaal gaaf. Mooie uitleg er bij gekregen.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Was voor mij de eerste keer op een luisterdag. Het was fantastisch en erg gezellig!! Veel gezien en gehoord en vooral ook geleerd van iedereen. Stefan, bedankt voor het meten en op weg helpen en Douwe voor het meedenken! De Deftige meetopstelling voor luidsprekerparameters was zeer indrukwekkend, ongelofelijk hoe dat in elkaar is gezet! Verder heel veel mooie en vooral ook diverse speakers en versterkers gehoord.
Barry, bedankt voor deze mooie dag!
Barry, bedankt voor deze mooie dag!
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Alles staat ondertussen weer aangesloten in de woonkamer. Het was weer een heel gesjouw maar altijd de moeite waard!
Het was weer een gezellig dag, veel leuke mensen gezien en gesproken, veel mooie dingen gezien en gehoord, en weer veel geleerd over mijn eigen systeem. Ik heb weer wat huiswerk
Op naar de volgende!
Het was weer een gezellig dag, veel leuke mensen gezien en gesproken, veel mooie dingen gezien en gehoord, en weer veel geleerd over mijn eigen systeem. Ik heb weer wat huiswerk
Op naar de volgende!
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Voor mij de meest bijzondere opzet van een ZBA dag, en dan ook nog internationaal, als de uitleg dan wel graag in het Engels wordt gevraagd voor een blijkbaar internationale gast en dat vlekkeloos plaatsvind.
Ook een leuke opzet met een goede klankkleur.
Verder erg genoten van
1. sfeer,
2. opzet met de verschillende samengevoegde materialen en constructies.
3. de koffie die er door mij eigenlijk niet werd gedronken door de constante wisseling van de sets, had er geen tijd voor.
4.de opzet van Stefan met de combi die dan nu weer beter klonk als ooit tevoren, en daar de reacties beluisterend, en de verbazing die dat opriep bij veel mensen
5. Dat iedere kamer wel echt de moeite waard was om te bezoeken.
1. sfeer,
2. opzet met de verschillende samengevoegde materialen en constructies.
3. de koffie die er door mij eigenlijk niet werd gedronken door de constante wisseling van de sets, had er geen tijd voor.
4.de opzet van Stefan met de combi die dan nu weer beter klonk als ooit tevoren, en daar de reacties beluisterend, en de verbazing die dat opriep bij veel mensen
5. Dat iedere kamer wel echt de moeite waard was om te bezoeken.
Laatst gewijzigd door hannesie op za 08 feb 2025, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
maar dat moet je toch 1 of 2 dagen in de gang of woonkamer laten staan ? ik dacht dat dat traditie washardbats schreef: ↑za 08 feb 2025, 21:06Alles staat ondertussen weer aangesloten in de woonkamer. Het was weer een heel gesjouw maar altijd de moeite waard!
Het was weer een gezellig dag, veel leuke mensen gezien en gesproken, veel mooie dingen gezien en gehoord, en weer veel geleerd over mijn eigen systeem. Ik heb weer wat huiswerk![]()
Op naar de volgende!![]()
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ze staan hier altijd in de woonkamer 
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Het was weer een geslaagde dag. Helemaal vergeten hoe lekker de Reference Monitor ook al weer klinkt en die nog goed mee kunnen komen met de rest.
Het was wel even schrikken toen mijn fullrange drivers zichzelf in de prak hielpen.
Maar ze doen het nog enigszins en ik heb nu wel een beetje een idee van de klankbalans. De basis is er...
Het was wel even schrikken toen mijn fullrange drivers zichzelf in de prak hielpen.
Maar ze doen het nog enigszins en ik heb nu wel een beetje een idee van de klankbalans. De basis is er...
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Was weer erg gezellig om erbij te zijn, te luisteren, te kleppen en aansluitend samen wat te eten. Prachtige dingen gehoord maar de Audax-Mundorf-Audax (AMA?) van Gerjan was toch wel erg fijn 
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Erg leuke en interessante dag. Alle deelnemers bedankt; in het bijzonder Barry oor de organisatie.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
ja, het was weer een zeer geslaagde luisterdag, bedankt @Barry2001: (en ook nu vloog de tijd weer)
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Goedemorgen allemaal,
voor de mensen die weer "spullen" hebben meegenomen: dank voor jullie inspanning.
voor Barry: dank voor de organisatie.
Het was het weer allemaal waard; iedere kamer had weer haar leuke ontdekking. In de ene kamer een project wat al enkele keren was gepresenteerd maar weer een toffe evolutionaire stap had gezet; in de volgende kamer een totaal nieuw item door een "nieuweling" (welkom !).
Meest indrukwekkend vond ik de luidspreker-meetopstelling van Jurgen/Timpert. Dat was metingen verrichten in de buitencategorie.
Met muzikale groet,
reinout
voor de mensen die weer "spullen" hebben meegenomen: dank voor jullie inspanning.
voor Barry: dank voor de organisatie.
Het was het weer allemaal waard; iedere kamer had weer haar leuke ontdekking. In de ene kamer een project wat al enkele keren was gepresenteerd maar weer een toffe evolutionaire stap had gezet; in de volgende kamer een totaal nieuw item door een "nieuweling" (welkom !).
Meest indrukwekkend vond ik de luidspreker-meetopstelling van Jurgen/Timpert. Dat was metingen verrichten in de buitencategorie.
Met muzikale groet,
reinout
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
@beijert: ik ging uit van transport schade, maar komt dit door overbelasting?
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Het was transport schade hoor. Ze stonden achter elkaar en vanaf een centimeter of 10 is de magneet te sterk en heb je ze aan elkaar vast, met de conus ertussen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Kan ook terugkijken op een geslaagde luisterdag, als vanouds! In de ochtend was het nog wat rustig, tegen de middag kwam het wel op gang. Weet niet het exacte aantal, maar tegen de 150 mensen hebben de dag bezocht, dat is ongeveer wat we meestal zien. Goed dat iedereen weer is komen opdagen!
Opvallende dingen, moet zeggen dat ik ook veel niet gehoord heb, maar toch wel weer de electrostaten van Wim. Indrukwekkend, de souplesse, het totaalbeeld, het gemak waarmee dynamiek gemaakt wordt, wel het type speaker waar ik hier thuis lang naar zou kunnen luisteren. De echte 'wauw' factor had ik bij Stefan's monitoren. Zien er wat apart uit, maar als de muziek aangaat, echt erg goed. De Countach speakers van mijn kamergenoot Peter op de buizen, klonk ook lekker.
De extra kamer (kamer 7) is wmb een blijvertje, Gerjan bracht een dempend gordijn mee voor die kamer om de akoestiek wat te optimaliseren, knapt het zeker van op.
Het was zo gedurende de dag zoals ik het graag zie, wat rondslenteren langs de kamers, waar vaak weer een andere setting te horen is.
Dan wil ik nog een paar mensen bedanken, RobertJan voor het vroeg z'n nest uitkomen en helpen met opbouwen, Sandra voor het runnen van de kassa op haar vrije zaterdag, en natuurlijk alle demonstrateurs die weer de moeite hebben genomen de vaak zware spullen mee te sjouwen. Dank allen! Graag tot een volgende keer.
Heb nog een paar foto's staan, bij deze.
Opvallende dingen, moet zeggen dat ik ook veel niet gehoord heb, maar toch wel weer de electrostaten van Wim. Indrukwekkend, de souplesse, het totaalbeeld, het gemak waarmee dynamiek gemaakt wordt, wel het type speaker waar ik hier thuis lang naar zou kunnen luisteren. De echte 'wauw' factor had ik bij Stefan's monitoren. Zien er wat apart uit, maar als de muziek aangaat, echt erg goed. De Countach speakers van mijn kamergenoot Peter op de buizen, klonk ook lekker.
De extra kamer (kamer 7) is wmb een blijvertje, Gerjan bracht een dempend gordijn mee voor die kamer om de akoestiek wat te optimaliseren, knapt het zeker van op.
Het was zo gedurende de dag zoals ik het graag zie, wat rondslenteren langs de kamers, waar vaak weer een andere setting te horen is.
Dan wil ik nog een paar mensen bedanken, RobertJan voor het vroeg z'n nest uitkomen en helpen met opbouwen, Sandra voor het runnen van de kassa op haar vrije zaterdag, en natuurlijk alle demonstrateurs die weer de moeite hebben genomen de vaak zware spullen mee te sjouwen. Dank allen! Graag tot een volgende keer.
Heb nog een paar foto's staan, bij deze.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Iedereen bedankt voor een gezellige dag! Leuk om alle creaties te zien en te horen. Veel goed klinkende speakers gehoord en wat technische hoogstandjes gezien. De DIY "Klippel" was indrukwekkend en interessant, timpert bedankt voor de demo! De last minute creatie van Joppe vond ik geweldig om te zien. De zelfbouw magnetostaat klonk in mijn oren erg clean, dat was genieten!
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Het was een hele rit maar het is het waard geweest .
Daarbij met Hans zijn gezelschap gaat het ook wat sneller ..
Het klonk weer erg goed met allemaal zijn eigen signatuur ook wel afhankelijk wat er gedraaid werd maar dat is op een high end show niet anders .
De luidsprekers van Dre leken wel zo uit de fabriek te komen ,prachtig afgewerkt !
In die ruimte voornamelijk klassieke muziek gehoord wat het daar erg goed op deed overigens,
De luidsprekers van Stefan eindelijk eens gehoord ,je hersens accepteren gewoon niet dat er zo,n strak laag uit dat kleine speakertje komt .
Ook erg bedankt voor het versterker vergelijk Stefan hoewel kort heb ik toch een leerzame indruk verkregen .
Met uiteraard dank voor de organisatie
Daarbij met Hans zijn gezelschap gaat het ook wat sneller ..
Het klonk weer erg goed met allemaal zijn eigen signatuur ook wel afhankelijk wat er gedraaid werd maar dat is op een high end show niet anders .
De luidsprekers van Dre leken wel zo uit de fabriek te komen ,prachtig afgewerkt !
In die ruimte voornamelijk klassieke muziek gehoord wat het daar erg goed op deed overigens,
De luidsprekers van Stefan eindelijk eens gehoord ,je hersens accepteren gewoon niet dat er zo,n strak laag uit dat kleine speakertje komt .
Ook erg bedankt voor het versterker vergelijk Stefan hoewel kort heb ik toch een leerzame indruk verkregen .
Met uiteraard dank voor de organisatie
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Was zelf niet in de gelegenheid maar wel heel leuk al die foto's te zien. Zo te zien weer een dag vol hoogstandjes! Mooi die combi van Audax met een AMT. Die Audax'en zelf gebruikt een aantal malen, erg fijne speakers. Die zijn een AMT zeker waard!
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ja was weer top!
Ik hoop dat Joppe zijn speaker niet weer in een hoek zet maar er verder mee gaat. Is nu al leuk/mooi.
Dre deed het weer he? Zo mooi weer.
De Audaxen waren super. Knallen met die dingen.
En nog een keer, die hoorntweeters van OHO zijn echt mooi gemaakt! Group buy!!!
Ik hoop dat Joppe zijn speaker niet weer in een hoek zet maar er verder mee gaat. Is nu al leuk/mooi.
Dre deed het weer he? Zo mooi weer.
De Audaxen waren super. Knallen met die dingen.
En nog een keer, die hoorntweeters van OHO zijn echt mooi gemaakt! Group buy!!!
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Wow, prachtige foto’s zeg!
Was er nog veel verschil merkbaar tussen de 2x15 OB of de 2x18 OB qua laagweergave? Beide SB woofers toch?
Was er nog veel verschil merkbaar tussen de 2x15 OB of de 2x18 OB qua laagweergave? Beide SB woofers toch?
