12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door VintageHarry »

Het meest bijzondere vond ik vandaag toch de presentatie van Jurgen/Timpert, de ‘Deftige meetopstelling voor luidsprekerparameters’. Ook toen vanochtend de apparatuur even niet meewerkte ;). Uiterst knap om zoiets als hobbyist op te bouwen en er mooie resultaten mee te boeken! =D>
IMG_0638.jpeg
Gebruikersavatar
RonnyB
Berichten: 228
Lid geworden op: za 03 feb 2024, 20:06

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door RonnyB »

Barry, super dag gehad.

Toch nog voor 12 euro buigmallen verkocht, dit gedoneerd aan het forum.
Gebruikersavatar
firsttimer
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door firsttimer »

Bedankt Barry voor het organiseren. Het was mijn eerste keer op een zba dag en het stelde niet teleur! Gezellige sfeer en een boel mooie spullen gezien en beluisterd. Hoogtepunt voor mij waren de speakers van Wrinex en de witte speakers van Ton met de seas dxt tweeter. Eervolle vermelding voor de speakers in dezelfde kamer met de 3d geprinte hoorns, deze klonken ook erg lekker.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door peterl »

Barry bedankt voor wederom een mooi georganiseerde dag. Alles was weer dik in orde en de sfeer zat er goed in. Ik vond vooral het bouwsel van WrineX erg leuk gemaakt en de magnetostaten er op helemaal gaaf. Mooie uitleg er bij gekregen.
Pon-e
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 18 feb 2024, 19:50

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Pon-e »

Was voor mij de eerste keer op een luisterdag. Het was fantastisch en erg gezellig!! Veel gezien en gehoord en vooral ook geleerd van iedereen. Stefan, bedankt voor het meten en op weg helpen en Douwe voor het meedenken! De Deftige meetopstelling voor luidsprekerparameters was zeer indrukwekkend, ongelofelijk hoe dat in elkaar is gezet! Verder heel veel mooie en vooral ook diverse speakers en versterkers gehoord.
Barry, bedankt voor deze mooie dag!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door hardbats »

Alles staat ondertussen weer aangesloten in de woonkamer. Het was weer een heel gesjouw maar altijd de moeite waard!
Het was weer een gezellig dag, veel leuke mensen gezien en gesproken, veel mooie dingen gezien en gehoord, en weer veel geleerd over mijn eigen systeem. Ik heb weer wat huiswerk :mrgreen:
Op naar de volgende! :proost:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door hannesie »

Voor mij de meest bijzondere opzet van een ZBA dag, en dan ook nog internationaal, als de uitleg dan wel graag in het Engels wordt gevraagd voor een blijkbaar internationale gast en dat vlekkeloos plaatsvind.
Schermafbeelding 2025-02-08 205445.png
Ook een leuke opzet met een goede klankkleur.
Schermafbeelding 2025-02-08 211740.png
Verder erg genoten van
1. sfeer,
2. opzet met de verschillende samengevoegde materialen en constructies.
3. de koffie die er door mij eigenlijk niet werd gedronken door de constante wisseling van de sets, had er geen tijd voor. 8-[ :(
4.de opzet van Stefan met de combi die dan nu weer beter klonk als ooit tevoren, en daar de reacties beluisterend, en de verbazing die dat opriep bij veel mensen :lol:
5. Dat iedere kamer wel echt de moeite waard was om te bezoeken.
Laatst gewijzigd door hannesie op za 08 feb 2025, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door WrineX »

Henkjan schreef: za 08 feb 2025, 14:20
IMG_20250208_131947Z_HDR.jpg
Heej je hebt van de lelijkste kant een foto gemaakt haha
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door WrineX »

hardbats schreef: za 08 feb 2025, 21:06
Alles staat ondertussen weer aangesloten in de woonkamer. Het was weer een heel gesjouw maar altijd de moeite waard!
Het was weer een gezellig dag, veel leuke mensen gezien en gesproken, veel mooie dingen gezien en gehoord, en weer veel geleerd over mijn eigen systeem. Ik heb weer wat huiswerk :mrgreen:
Op naar de volgende! :proost:
maar dat moet je toch 1 of 2 dagen in de gang of woonkamer laten staan ? ik dacht dat dat traditie was :(
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door hardbats »

Ze staan hier altijd in de woonkamer :lol:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door beijert »

Het was weer een geslaagde dag. Helemaal vergeten hoe lekker de Reference Monitor ook al weer klinkt en die nog goed mee kunnen komen met de rest.

Het was wel even schrikken toen mijn fullrange drivers zichzelf in de prak hielpen. :shock:
Maar ze doen het nog enigszins en ik heb nu wel een beetje een idee van de klankbalans. De basis is er...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Shadow »

Was weer erg gezellig om erbij te zijn, te luisteren, te kleppen en aansluitend samen wat te eten. Prachtige dingen gehoord maar de Audax-Mundorf-Audax (AMA?) van Gerjan was toch wel erg fijn :goeie:
Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Teigetje »

Erg leuke en interessante dag. Alle deelnemers bedankt; in het bijzonder Barry oor de organisatie.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Henkjan »

ja, het was weer een zeer geslaagde luisterdag, bedankt @Barry2001: (en ook nu vloog de tijd weer)
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door rdv300b833 »

Goedemorgen allemaal,

voor de mensen die weer "spullen" hebben meegenomen: dank voor jullie inspanning.
voor Barry: dank voor de organisatie.

Het was het weer allemaal waard; iedere kamer had weer haar leuke ontdekking. In de ene kamer een project wat al enkele keren was gepresenteerd maar weer een toffe evolutionaire stap had gezet; in de volgende kamer een totaal nieuw item door een "nieuweling" (welkom !).

Meest indrukwekkend vond ik de luidspreker-meetopstelling van Jurgen/Timpert. Dat was metingen verrichten in de buitencategorie.

Met muzikale groet,
reinout
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Walt »

@beijert: ik ging uit van transport schade, maar komt dit door overbelasting?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door beijert »

Het was transport schade hoor. Ze stonden achter elkaar en vanaf een centimeter of 10 is de magneet te sterk en heb je ze aan elkaar vast, met de conus ertussen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

Kan ook terugkijken op een geslaagde luisterdag, als vanouds! In de ochtend was het nog wat rustig, tegen de middag kwam het wel op gang. Weet niet het exacte aantal, maar tegen de 150 mensen hebben de dag bezocht, dat is ongeveer wat we meestal zien. Goed dat iedereen weer is komen opdagen!

Opvallende dingen, moet zeggen dat ik ook veel niet gehoord heb, maar toch wel weer de electrostaten van Wim. Indrukwekkend, de souplesse, het totaalbeeld, het gemak waarmee dynamiek gemaakt wordt, wel het type speaker waar ik hier thuis lang naar zou kunnen luisteren. De echte 'wauw' factor had ik bij Stefan's monitoren. Zien er wat apart uit, maar als de muziek aangaat, echt erg goed. De Countach speakers van mijn kamergenoot Peter op de buizen, klonk ook lekker.

De extra kamer (kamer 7) is wmb een blijvertje, Gerjan bracht een dempend gordijn mee voor die kamer om de akoestiek wat te optimaliseren, knapt het zeker van op.
Het was zo gedurende de dag zoals ik het graag zie, wat rondslenteren langs de kamers, waar vaak weer een andere setting te horen is.

Dan wil ik nog een paar mensen bedanken, RobertJan voor het vroeg z'n nest uitkomen en helpen met opbouwen, Sandra voor het runnen van de kassa op haar vrije zaterdag, en natuurlijk alle demonstrateurs die weer de moeite hebben genomen de vaak zware spullen mee te sjouwen. Dank allen! Graag tot een volgende keer.

Heb nog een paar foto's staan, bij deze.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Barry2001 »

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Ronkel »

Iedereen bedankt voor een gezellige dag! Leuk om alle creaties te zien en te horen. Veel goed klinkende speakers gehoord en wat technische hoogstandjes gezien. De DIY "Klippel" was indrukwekkend en interessant, timpert bedankt voor de demo! De last minute creatie van Joppe vond ik geweldig om te zien. De zelfbouw magnetostaat klonk in mijn oren erg clean, dat was genieten!
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door rikpost »

Het was een hele rit maar het is het waard geweest .
Daarbij met Hans zijn gezelschap gaat het ook wat sneller ..

Het klonk weer erg goed met allemaal zijn eigen signatuur ook wel afhankelijk wat er gedraaid werd maar dat is op een high end show niet anders .


De luidsprekers van Dre leken wel zo uit de fabriek te komen ,prachtig afgewerkt !
In die ruimte voornamelijk klassieke muziek gehoord wat het daar erg goed op deed overigens,

De luidsprekers van Stefan eindelijk eens gehoord ,je hersens accepteren gewoon niet dat er zo,n strak laag uit dat kleine speakertje komt .
Ook erg bedankt voor het versterker vergelijk Stefan hoewel kort heb ik toch een leerzame indruk verkregen .


Met uiteraard dank voor de organisatie :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Pjotr »

Was zelf niet in de gelegenheid maar wel heel leuk al die foto's te zien. Zo te zien weer een dag vol hoogstandjes! Mooi die combi van Audax met een AMT. Die Audax'en zelf gebruikt een aantal malen, erg fijne speakers. Die zijn een AMT zeker waard!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Shadow »

Dat was een geweldige speaker...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door FR_Aad »

Ja was weer top!
Ik hoop dat Joppe zijn speaker niet weer in een hoek zet maar er verder mee gaat. Is nu al leuk/mooi.
Dre deed het weer he? Zo mooi weer.
De Audaxen waren super. Knallen met die dingen.

En nog een keer, die hoorntweeters van OHO zijn echt mooi gemaakt! Group buy!!! :lol:
Bijlagen
_DSC0937.jpg
_DSC0938.jpg
_DSC0939.jpg
_DSC0940.jpg
_DSC0941.jpg
_DSC0943.jpg
_DSC0944.jpg
_DSC0945.jpg
_DSC0946.jpg
_DSC0948.jpg
_DSC0949.jpg
_DSC0950.jpg
_DSC0951.jpg
_DSC0952.jpg
_DSC0953.jpg
_DSC0954.jpg
_DSC0957.jpg
_DSC0959.jpg
_DSC0960.jpg
_DSC0961.jpg
_DSC0962.jpg
_DSC0963.jpg
_DSC0964.jpg
_DSC0966.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bericht door Walt »

Wow, prachtige foto’s zeg!

Was er nog veel verschil merkbaar tussen de 2x15 OB of de 2x18 OB qua laagweergave? Beide SB woofers toch?
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”