12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Het is al bijna verkocht begrijp ik. 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Goed mogelijk, dat weet ik dan weer niet
niet aan mij ieg.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Barry2001 schreef: ↑di 21 jan 2025, 18:53tigradekat schreef: ↑di 21 jan 2025, 9:09Als het even kan kom ik ook even buurten. Heb niks mee dit keer.
Leuk dat je een kijkje komt nemen, groeten aan Tigra (als die nog onder ons is).
Haha, nee, ik zou eigenlijk Jakedekat moeten heten hier op het forum tegenwoordig
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Mensen van het versterker vergelijk, regelen jullie zelf dit onderling? Bron, speakers, etc.
En hoeveel tijd denken jullie nodig te hebben, ivm de planning?
En hoeveel tijd denken jullie nodig te hebben, ivm de planning?
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
We draaien wel een plannetje in elkaar (ter plekke verwacht ik!), ik dacht dat we in Zeewolde een uurtje zoet waren, misschien iets langer?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Prima, ik zet er anders wel paar uur voor neer in een ruimte, komt goed. Wil je zelf apart nog een demo geven met jou speakers, of doe je dat gelijk in deze kamer?
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Vond ik het in Zeewolde wel prettig om eerst de luidsprekers van Stefan te leren kennen waar in een later stadium de twee versterkers op werden vergeleken.
Blijft het resultaat de meest optimale combinatie tussen versterker en luidspreker, maar dan is in ieder geval één variabele bepaald.
Blijft het resultaat de meest optimale combinatie tussen versterker en luidspreker, maar dan is in ieder geval één variabele bepaald.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Lijkt me goed om eerst nog een demo van de speakers te geven. Ik zal het eerste uurtje mijn speakers laten draaien zodat die variabele bekend is (of voor mensen die geen interesse hebben in het versterkervergelijk natuurlijk).
Satefan
Satefan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
zijn er genoeg versterkers voor t vergelijk? hoe breed willen we dat trekken?
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ik kom ook en neem een Groundsound klasse a/b versterker mee .
Ik zou hem graag eens vergelijken met een klasse D of CA versterker hopelijk is daar ruimte voor in het versterker vergelijk
Welke aansluiting zit er op de luidsprekers ?
Ik zou hem graag eens vergelijken met een klasse D of CA versterker hopelijk is daar ruimte voor in het versterker vergelijk
Welke aansluiting zit er op de luidsprekers ?
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ik neem 8 feb een partij printen mee van geverifeerde projecten.
- MM hybrid platenspeler voorversterker.
- (On)Gebalanceerde voorsterker.
- Ongebufferde ingangsprint voor NC500 of 1et400a.
- Super lage ruis spanning regelaar, zowel bedraad als SMD(mini en maxi).
Worden verkocht tegen kostprijs.
Op is op en weg is pech.
- MM hybrid platenspeler voorversterker.
- (On)Gebalanceerde voorsterker.
- Ongebufferde ingangsprint voor NC500 of 1et400a.
- Super lage ruis spanning regelaar, zowel bedraad als SMD(mini en maxi).
Worden verkocht tegen kostprijs.
Op is op en weg is pech.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ik kom ook naar de luisterdag! Is alweer even geleden. Ik neem geen spul mee maar kom graag weer eens kijken en luisteren!
Ook Dioot komt mee.
Ook Dioot komt mee.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Genoteerd, welkom Rik!
Daar is vast wel belangstelling voor, eventueel kun je ze op de gang leggen bij Sandra (kassa), hoef je er niet de hele tijd bij te blijven.RonnyB schreef: ↑za 25 jan 2025, 17:24print.jpg
Ik neem 8 feb een partij printen mee van geverifeerde projecten.
- MM hybrid platenspeler voorversterker.
- (On)Gebalanceerde voorsterker.
- Ongebufferde ingangsprint voor NC500 of 1et400a.
- Super lage ruis spanning regelaar, zowel bedraad als SMD(mini en maxi).
Worden verkocht tegen kostprijs.
Op is op en weg is pech.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
En dan begint het alweer een lekkere ouderwets volle bak te worden mensen
Er is altijd ruimte voor demo's he, kamers/ruimte genoeg. Wie nog wat leuks ter demo heeft, kan altijd.
Er is altijd ruimte voor demo's he, kamers/ruimte genoeg. Wie nog wat leuks ter demo heeft, kan altijd.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ik neem de Nilais sowieso weer mee...daar draai ik mijn luidspreker demo mee.
Laatst gewijzigd door satefan op zo 26 jan 2025, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Hey Allemaal,
Dit is mijn eerste post op het forum, na een tijdje anoniem meegelezen te hebben is dit een goed excuus om eindelijk is een account aan te maken. Ik heb afgelopen jaar mijn eerste setje 2 weg speakers gebouwd maar moet nog een laatste hand aan worden gelegd, moeilijk om ze weer te ontkoppelen nadat je aan het luisteren bent geslagen… Weer een goed excuus om deze af te maken en mee te nemen naar de luisterdag als daar nog plek voor is.
Ik neem dan ook een Elekit TU-8600 (met geüpgrade Ludahl transformatoren) mee en een wiim streamer.
Tot dan!
Groet,
Brian
Dit is mijn eerste post op het forum, na een tijdje anoniem meegelezen te hebben is dit een goed excuus om eindelijk is een account aan te maken. Ik heb afgelopen jaar mijn eerste setje 2 weg speakers gebouwd maar moet nog een laatste hand aan worden gelegd, moeilijk om ze weer te ontkoppelen nadat je aan het luisteren bent geslagen… Weer een goed excuus om deze af te maken en mee te nemen naar de luisterdag als daar nog plek voor is.
Ik neem dan ook een Elekit TU-8600 (met geüpgrade Ludahl transformatoren) mee en een wiim streamer.
Tot dan!
Groet,
Brian
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Leuk! Kun je iets meer vertellen over de speakers en het bouwproces? Op de luisterdag is ook de mogelijk beschikbaar om je speakers te laten meten (mocht je dat zelf natuurlijk niet gedaan hebben!)OHO schreef: ↑zo 26 jan 2025, 12:36Dit is mijn eerste post op het forum, na een tijdje anoniem meegelezen te hebben is dit een goed excuus om eindelijk is een account aan te maken. Ik heb afgelopen jaar mijn eerste setje 2 weg speakers gebouwd maar moet nog een laatste hand aan worden gelegd, moeilijk om ze weer te ontkoppelen nadat je aan het luisteren bent geslagen… Weer een goed excuus om deze af te maken en mee te nemen naar de luisterdag als daar nog plek voor is.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ja leuk, het is een eigen ontwerp los gebaseerd op een ontwerp van Joseph Crowe. Maakt gebruik van een 1 inch peerless soft dome die door een hoorn geladen is icm een 6,5 bassmid. In dit geval van Ciare in een BR kast van 18mm berken multiplex. De hoorns zijn 3D geprint van ABS en vervolgens geschuurd en gespoten. CNC’en uit hout viel nog even buiten mijn budget…satefan schreef: ↑zo 26 jan 2025, 13:32Leuk! Kun je iets meer vertellen over de speakers en het bouwproces? Op de luisterdag is ook de mogelijk beschikbaar om je speakers te laten meten (mocht je dat zelf natuurlijk niet gedaan hebben!)OHO schreef: ↑zo 26 jan 2025, 12:36Dit is mijn eerste post op het forum, na een tijdje anoniem meegelezen te hebben is dit een goed excuus om eindelijk is een account aan te maken. Ik heb afgelopen jaar mijn eerste setje 2 weg speakers gebouwd maar moet nog een laatste hand aan worden gelegd, moeilijk om ze weer te ontkoppelen nadat je aan het luisteren bent geslagen… Weer een goed excuus om deze af te maken en mee te nemen naar de luisterdag als daar nog plek voor is.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Gaaf! Ik zie daar ook een leuk projectje voor in de toekomst liggen
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Is er eigenlijk een knutselhoek gerealiseerd? Een plek waar je aan je project kunt solderen, wellicht onder begeleiding van meer ervaren leden?
Lijkt me een mooie gelegenheid om de beginner op sleeptouw te nemen en te enthousiasmeren. ( Of van koudwatervrees te bevrijden ).
Wellicht ooit i.c.m. een groupbuy van het een of ander. Phono-pre, gainclone.. Niet te moeilijk. Scheidingsfilter.
Of zijn we allemaal al op topnivo?
Kan een mooie uitwisseling van kennis betekenen en een mooi contact onderling wat de coherentie bevorderd.
Lijkt me een mooie gelegenheid om de beginner op sleeptouw te nemen en te enthousiasmeren. ( Of van koudwatervrees te bevrijden ).
Wellicht ooit i.c.m. een groupbuy van het een of ander. Phono-pre, gainclone.. Niet te moeilijk. Scheidingsfilter.
Of zijn we allemaal al op topnivo?
Kan een mooie uitwisseling van kennis betekenen en een mooi contact onderling wat de coherentie bevorderd.
