ja, ik denk nog regelmatig aan die Pass van jou in Enschede, samen met die 3weg van mij voor de open haard. ging prima
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb vanavond de filteraanpassing die ik voor de Ocos kabel gedaan had, ongedaan gemaakt (filter is dus nu weer origineel zoals door Jeroen ontworpen). Lastig te beschrijven wat me stoorde, maar op den duur weet je wel als er ‘iets’ nog niet klopt, ik zit nu te luisteren en dit is beter inderdaad, de tweeter is nu niet meer individueel hoorbaar aanwezig.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja inderdaad, 1 reserve is wel handig.
Alleen moet je niet bijgelovig zijn.
Alleen moet je niet bijgelovig zijn.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb er net 4 stuks op de Silenos kabel gezet, wat zijn het toch een prachtige bouwkwaliteit die Furutech FT212 pluggen, echt veel en veel beter dan bekende WBT’s.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zo bare wire in de versterker is technisch natuurlijk prima, maar ziet er altijd zo el cheapo uit, nette pluggen erop smoelt gewoon wat beter en is gewoon ook praktischer.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Banaanpluggen hebben ook mijn voorkeur. Maar dan wel de soldeerbare types, ik heb minder met schroefverbindingen op de lange duur (ook voor interlinks).
Scheelt naar mijn idee toch weer een paar contactovergangen en kans op oxidatie tussen de tieren van de litze onderling en de connector.
Zou een speakon voor mij ook prima zijn.
Scheelt naar mijn idee toch weer een paar contactovergangen en kans op oxidatie tussen de tieren van de litze onderling en de connector.
Zou een speakon voor mij ook prima zijn.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Eens met Speakon, had WBT, audioquest, etc, bleef contacten schoonmaken, ook mechanisch slecht. De kracht van de schroefbevestiging in Speakon op de verbinding van de draad is feitelijk enorm. Dus metallisch goed contact.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gebruik je dan kale draad, of werk je dan met adereindhulzen in de speakon? Heb zelf eigenlijk altijd kale draad direct in de speakon geschroeft…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Solderen blijft het beste! Je kunt wel de duurste en beste SDB's (SuperDuperBananen) gebruiken maar koperoxide blijft een halfgeleider die goed is voor minuscule gelijkrichtertjes die nare vervorming kunnen veroorzaken. v.d.Heide staat daar ook machteloos tegen. Die kan het alleen maar verdoven a la een placebo aspirientje bij maanlicht.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Er bestaan ook banaan pluggen die je kunt krimpen. Als je dat goed doet heeft oxidatie ook geen kans volgens mij.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moeten de tieren tussen de litze wel zijn dichtgedrukt, lijkt me niet dat dit optimaal gebeurt. Je zou de boel ma het krimpen in vloeibare paraffine kunnen dopen, maar dat is ook wel wat geklieder.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Yep, Audiolampolie!

Klopt, bestaan al heel lang en dat is ook speciaal om die reden: De QED Airloc spades en bananen. Alleen is de krimptang dan weer prijzig, iets van 140 euries meen ik. Gelukkig zijn er dan wel weer HiFi winkels die het voor jou kunnen aankrimpen. Aan de andere kant zijn die Airlock ook prima te solderen
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Achterop de Chaos 3 zit een float/ground schakelaar, ik ben daar nu mee aan het testen, vooralsnog had ik alleen ground gebruikt, dit zegt de bouwer TvW erover:
—-
De stand ground legt de hele versterker keihard aan aarde.
Testen wezen uit dat dit de meest platte afbeelding opleverde.
De stand float brengt de versterker niet helemaal zwevend van aarde
maar ergens daar tussenin.
Dit is een vroege versterker met 2 standen, latere hebben tot 7 standen ( Enigma bv. )
De bedoeling is om de chassis spanning ( veroorzaakt door lekstromen door de nettrafo ) gelijk te kunnen maken met die van de aangesloten bron. Cd 204 bv rond 35 volt.
Dit om vereffening stromen in de aangesloten interlinks te kunnen richten of opheffen.
—-
Dit had ik eerder moeten proberen, meer rust, de weergave lijkt langzamer en er is meer micro detail hoorbaar!
Groetjes Walter
—-
De stand ground legt de hele versterker keihard aan aarde.
Testen wezen uit dat dit de meest platte afbeelding opleverde.
De stand float brengt de versterker niet helemaal zwevend van aarde
maar ergens daar tussenin.
Dit is een vroege versterker met 2 standen, latere hebben tot 7 standen ( Enigma bv. )
De bedoeling is om de chassis spanning ( veroorzaakt door lekstromen door de nettrafo ) gelijk te kunnen maken met die van de aangesloten bron. Cd 204 bv rond 35 volt.
Dit om vereffening stromen in de aangesloten interlinks te kunnen richten of opheffen.
—-
Dit had ik eerder moeten proberen, meer rust, de weergave lijkt langzamer en er is meer micro detail hoorbaar!
Groetjes Walter
