Kun je iets vertellen over de nieuwe speakers?
12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Dacht al waar blijft ‘ie
welkom, zal je in een kleine kamer zetten.
Kun je iets vertellen over de nieuwe speakers?
Kun je iets vertellen over de nieuwe speakers?
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Hallo forumleden,
Ik wil ook graag aanwezig zijn op de luisterdag, maar zonder bouwsels.
Ik neem wel goede zin en oprechte interesse mee.
Groet, Frank
Ik wil ook graag aanwezig zijn op de luisterdag, maar zonder bouwsels.
Ik neem wel goede zin en oprechte interesse mee.
Groet, Frank
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
En dat is zeker zo belangrijk Frank. Welkom en alvast een mooie dag gewenst 
- Rudy_h
- Ook commercieel actief
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
- Locatie: Groningen
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ik kom ook even langs, moet nog even kijken of ik wat mee neem, hangt een beetje van de verbouwing hier af.
Rudy
Rudy
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Welkom Rudy. Als je wat meeneemt laat het svp nog even weten, plan ik het in.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Als het even kan kom ik ook even buurten. Heb niks mee dit keer.
-
Westerwolder
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 15 dec 2021, 20:34
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Is er al een soort van definitieve indeling? Zou graag gebruik maken van de buizenamp van Peter, als dat mogelijk is. Zo ja, in welke kamer? Voor 90% zeker nu met mijn gemodde cd speler, krijg de streamer vooralsnog niet goed/stabiel werkend icm smartphone.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
over streamer gesproken: is er weer iemand met een LMS servertje & wifi in de lucht?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
tigradekat schreef: ↑di 21 jan 2025, 9:09Als het even kan kom ik ook even buurten. Heb niks mee dit keer.
Leuk dat je een kijkje komt nemen, groeten aan Tigra (als die nog onder ons is).
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ja had Peter al gevraagd, nog geen reactie. Mogen de Westerwolder speakers bij jou op de buizen Peter?Westerwolder schreef: ↑di 21 jan 2025, 17:34Is er al een soort van definitieve indeling? Zou graag gebruik maken van de buizenamp van Peter, als dat mogelijk is. Zo ja, in welke kamer? Voor 90% zeker nu met mijn gemodde cd speler, krijg de streamer vooralsnog niet goed/stabiel werkend icm smartphone.
Ps: Heb Peter een PB gestuurd.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Tuurlijk Barry geen probleem hoor, ik heb trouwens geen pb ontvangen hoor.Barry2001 schreef: ↑di 21 jan 2025, 18:54Ja had Peter al gevraagd, nog geen reactie. Mogen de Westerwolder speakers bij jou op de buizen Peter?Westerwolder schreef: ↑di 21 jan 2025, 17:34Is er al een soort van definitieve indeling? Zou graag gebruik maken van de buizenamp van Peter, als dat mogelijk is. Zo ja, in welke kamer? Voor 90% zeker nu met mijn gemodde cd speler, krijg de streamer vooralsnog niet goed/stabiel werkend icm smartphone.
Ps: Heb Peter een PB gestuurd.
Ik heb een nieuwe dac en een mini HP (600cd's)met tablet. Met een router die ik dan ook meeneem moet het hopelijk lukken.
Hou er dan wel een sessie tussen zodat de versterker wat kan afkoelen.
Laatst gewijzigd door peterl op di 21 jan 2025, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Hee dat is vreemd, mogelijk heb ik ‘m (dikke vingers op de telefoon) per ongeluk verwijderd oid.
Maar opgelost zo, dank!
Maar opgelost zo, dank!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Daarnaast neem ik een boventallig setje paaskuikens mee die nogmaals beluisterd kunnen worden en voor een redelijke prijs van eigenaar mogen wisselen.
Netjes anthraciet afgelakt:
-
Westerwolder
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 15 dec 2021, 20:34
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
@peterl: Mooi dat mijn speakers op jouw amp mogen! Heb zelf een 807SE van Dick vd Merwe, maar lichamelijke klachten laten me niet toe te zwaar te tillen. Speakers zijn zwaar genoeg... Zal zelf voldoende aan kabel meenemen.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Ik weet dat het zwaar materiaal is Westerwolder, heb bijna 100kg aan materiaal bij me, het enige is in en uit de auto, maar daar wordt meestal wel bij geholpen.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Mijn speakers zijn ook 40kg per stuk. Met z'n alle wat sjouwen dan staat het zo binnen 
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Goedemorgen Westerwolder en Barry,
zoals Peterl al aangeeft: er zijn altijd wel audio-sjouw-vrijwilligers om zo'n audio-event te ondersteunen.
Ik zal er al vroeg zijn (en help graag/dus mee). Bij mijn werk zijn ze van kantoorartikel-leverancier verandert en daarbij werden allerlei "oude" (gewoon nieuw hoor; alleen ander doosje ?!) artikelen weggedaan.
Barry: heb 2 doosjes naamkaartjes voor je bij me. Alle kleine beetjes helpen. Voor wat gewicht snap ik Westerwolder helemaal. Afgelopen ETF had ik een 4 weg aktief systeem mee (dat doet zo'n 250 kg) en daar moesten dan ook nog 4 eindversterkers en het actieve filter mee. Heel bewust heb ik die speakers geheel modulair gebouwd zodat de boel ik "kleine" stukjes kan opdelen. De gemiddelde fieldcoil-driver is 20 kg (daar zijn er dus 8 van) en dan komt het aluminium binnenframe + multiplex bekisting nog. Dat werd een gevalletje huurbus. Heeft prima gewerkt; veel lol aan beleefd maar niet voor herhaling vatbaar. Dit systeem is geen verplaats-artikel. Daarom nu aan de slag met een wat hanteerbaarder systeem. Dat is dus een compromis (hier krijg je geen 15" woofer-basgeweld uit....) maar met een 8" breedbander en een 1" K-tube kan je een leuke speaker samenstellen. Ben nu aan het inregelen. Iets voor volgende Hengelo ? Tot snel.
Met muzikale groet, Reinout
zoals Peterl al aangeeft: er zijn altijd wel audio-sjouw-vrijwilligers om zo'n audio-event te ondersteunen.
Ik zal er al vroeg zijn (en help graag/dus mee). Bij mijn werk zijn ze van kantoorartikel-leverancier verandert en daarbij werden allerlei "oude" (gewoon nieuw hoor; alleen ander doosje ?!) artikelen weggedaan.
Barry: heb 2 doosjes naamkaartjes voor je bij me. Alle kleine beetjes helpen. Voor wat gewicht snap ik Westerwolder helemaal. Afgelopen ETF had ik een 4 weg aktief systeem mee (dat doet zo'n 250 kg) en daar moesten dan ook nog 4 eindversterkers en het actieve filter mee. Heel bewust heb ik die speakers geheel modulair gebouwd zodat de boel ik "kleine" stukjes kan opdelen. De gemiddelde fieldcoil-driver is 20 kg (daar zijn er dus 8 van) en dan komt het aluminium binnenframe + multiplex bekisting nog. Dat werd een gevalletje huurbus. Heeft prima gewerkt; veel lol aan beleefd maar niet voor herhaling vatbaar. Dit systeem is geen verplaats-artikel. Daarom nu aan de slag met een wat hanteerbaarder systeem. Dat is dus een compromis (hier krijg je geen 15" woofer-basgeweld uit....) maar met een 8" breedbander en een 1" K-tube kan je een leuke speaker samenstellen. Ben nu aan het inregelen. Iets voor volgende Hengelo ? Tot snel.
Met muzikale groet, Reinout
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Zie ik daar een Lii-song Fast-8 Reinout?
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Uitstekende waarneming !
Een prima donor-speaker voor dit nieuwe project (zeker voor de prijs waarvoor ik ze kon kopen). Zoals vele breedbanders wat minder in de frequentie-extremen maar daar doe ik met de K-tube al wat aan bij de bovenkant.
Best al tevreden met huidig resultaat maar er is meer uit te halen; vandaar aanbod voor een volgende editie ZBA Hengelo....ik ben er nog gewoon niet helemaal.
Een prima donor-speaker voor dit nieuwe project (zeker voor de prijs waarvoor ik ze kon kopen). Zoals vele breedbanders wat minder in de frequentie-extremen maar daar doe ik met de K-tube al wat aan bij de bovenkant.
Best al tevreden met huidig resultaat maar er is meer uit te halen; vandaar aanbod voor een volgende editie ZBA Hengelo....ik ben er nog gewoon niet helemaal.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Leuke driver, zeker voor het geld.
Ik ben benieuwd wat daar van terecht komt. Maak je er een topic over?
Ik ben benieuwd wat daar van terecht komt. Maak je er een topic over?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
@Reinout: Dat is toch wel heel erg toevallig, vanmorgen vroeg heb ik nagekeken wat er nog ontbreekt voor de luisterdag aan facilitair, en heb een paar doosjes naamkaartjes bij besteld
direct erna las ik je berichtje. Maar neem svp maar mee, zijn nooit weg. Snap dat je huidige set wat zwaar transport vereist, en kijk uiteraard weer uit naar de 'light' versie voor een andere editie.
@Peterl sjouwen is geen punt altijd mensen (waaronder ik) die even kunnen helpen.
@Peterl sjouwen is geen punt altijd mensen (waaronder ik) die even kunnen helpen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Staan genoteerd Leo, zal je in een kamer indelen. Dus wie nog een leuke set monitoren zoekt voor weinig die ook nog eens te beluisteren zijn, grijpt uw kans.
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Wie zegt dat het weinig is?
Het is een redelijke prijs.

Het is een redelijke prijs.
