Goed plan, misschien iets voor op de gang? We hebben zoiets ook al eens gedaan met de hoofdtelefoon versterker van Michiel. Iets voor een vergelijk, Michiel?
12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
The Dac heeft zijn eigen hoofdtelefoon versterker. Maar als mensen hoofdtelefoon versterkers willen vergelijken heb ik nog wel een zelfbouw lme49600( the wire). Deze klonk beter als mijn vorige hoofdtelefoon versterker een 300b se.
Ik zou een laptop met Dats, weegschaal en blutack e.d. mee kunnen nemen. Voor de liefhebbers die units willen meten maar niet in het bezit zijn van.
Dan hobby ik graag even mee aangezien het gebruik daarvan voor mij ook verder nieuw is.
Dan hobby ik graag even mee aangezien het gebruik daarvan voor mij ook verder nieuw is.
Is dit een generatie kloof, want ik had nog nooit van blutack gehoord, of moet je dat afwegen?
Blutack is een soort lijm/klei achtig spul wat je op een conus kunt plakken om een gewogen meting te doen van de T/S parameters. Daarvoor moet je wel exact het gewicht van de blutack weten.
In Nederland beter bekend als "Buddies" van Pritt en Bison "Patafix". niet blauw maar crème kleurig. Maar het is dezelfde soort plakgummetjes. Bij de Action: https://www.action.com/nl-nl/p/2563347/ ... x-plakgum/
Weet niet of dat nog zo is maar het was ook lange tijd audiofiele mode om je CD spelert en versterker er vol mee te stoppen. Dat weet Walt vast wel
Weet niet of dat nog zo is maar het was ook lange tijd audiofiele mode om je CD spelert en versterker er vol mee te stoppen. Dat weet Walt vast wel
Ja, die ken ik wel Peter, maar zelf nooit ergens voor gebruikt.
Die BlueTack zag je hier ook niet, is Engels spul om posters op te hangen (wat het maar tijdelijk deed). Dus niet zo gek dat je dat niet kende.
Zojuist de laatste hand gelegd aan een luide uitvoering van mijn kleintjes dus toch iets mee te nemen de 8ste.
In plaats van de standaard Little/One bezetting heeft deze een 90dB efficient Sica woofertje en een SBacoustics ring tweetertje mee gekregen, allebei in de 4ohm uitvoering waarmee het onderste uit de tpa3116 kan gehaald wordt. Erg benieuwd naar jullie meningen !
In plaats van de standaard Little/One bezetting heeft deze een 90dB efficient Sica woofertje en een SBacoustics ring tweetertje mee gekregen, allebei in de 4ohm uitvoering waarmee het onderste uit de tpa3116 kan gehaald wordt. Erg benieuwd naar jullie meningen !
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Genoteerd Chris! Breng je zelf een bron mee, of wil je meeliften met iemand?
De open baffles spelen, de komende tijd nog wat tweaken aan het filter maar ze komen sowieso mee naar de luisterdag 
We zijn niet de enige die benieuwd zijn naar Bas zijn nieuwe deuren
hierbij een recente Facebook post:
https://camphuisen.com/data/movie/bas.v ... ifi.ob.mp4
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Het lijkt me wel geinig een demo te geven van mijn werkkamer setje. Dat setje bestaat uit een TPA3255 versterker, een ontwerp van mijn gewaardeerde collega. Heb zelf eea toegevoegd aan ingangsselectie, VU, voeding.
Bron wordt niet de Yam op de foto, maar een Squeezebox.
Speakers zijn de Scan Speak refmon's.
Demo herrie wordt een probeersel, heb een soort van audiofilio thuis mix gemaakt waarin nrs (met enigszins respect naar de performer) zijn ingekort zodat meer verschillende muziek kan worden beluisterd in de demo tijd. Het is muziek waar ik thuis ook graag naar luister, dat in stijl nogal varieert
Bron wordt niet de Yam op de foto, maar een Squeezebox.
Speakers zijn de Scan Speak refmon's.
Demo herrie wordt een probeersel, heb een soort van audiofilio thuis mix gemaakt waarin nrs (met enigszins respect naar de performer) zijn ingekort zodat meer verschillende muziek kan worden beluisterd in de demo tijd. Het is muziek waar ik thuis ook graag naar luister, dat in stijl nogal varieert
Zouden die mensen ook allemaal naar Hengelo komen?motoindo schreef: ↑vr 17 jan 2025, 11:25We zijn niet de enige die benieuwd zijn naar Bas zijn nieuwe deurenhierbij een recente Facebook post:
Nodig ze uit dan merk je dat vanzelf .....
- tonvandeacker
- Contacteer:
Hoi
Als er nog plek is wil ik graag 2 nieuwe luidspreker setjes meenemen.
Ik neem ook een goede vriend van me mee.
Indien mogelijk in een kleine kamer ivm compacte sets.
Graag in de middag inplannen AUB.
Versterker en laptop gaan mee.
Alvast bedankt
Ton
Als er nog plek is wil ik graag 2 nieuwe luidspreker setjes meenemen.
Ik neem ook een goede vriend van me mee.
Indien mogelijk in een kleine kamer ivm compacte sets.
Graag in de middag inplannen AUB.
Versterker en laptop gaan mee.
Alvast bedankt
Ton