Eigen open baffle project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Eigen open baffle project
De mids en tweeters zitten er ook al in
alle kabels zijn op maat gemaakt, nu nog netjes maken en stekkers er aan maken.
De eerste speaker heeft geluid gemaakt. Deze week nog ergens een dag vrij nemen om te kunnen gaan meten
Voor de andere speaker komt ik net een stukje nylon kous te kort om de kabels af te maken dus stereo duurt nog een paar dagen.
Voor de andere speaker komt ik net een stukje nylon kous te kort om de kabels af te maken dus stereo duurt nog een paar dagen.
Heel fraai, hoewel de credits voor het basisontwerp natuurlijk naar Daudio gaan.
Sterker nog: Zonder achterkant geen voorkant. Zelfs met OB niet niet!
Btw als we over credits gaan zeuren:

viewtopic.php?p=1805193#p1805193
Ja, die lijkt echt sprekend op hartbats zijn ontwerp, veel meer dan de Daudio MOB, stom dat ik dat zelf niet gezien heb.
- Leeuwarden
Wat een gezeur zeg. Die HardB baffles zien er gewoon uit zoals de meeste. Variatie op een thema… Ik vind ze mooi! En door maar weer…
mooi gemaakt
zodra je gaat meten zou ik ook eens wat dempingsmateriaal proberen in de holte rondom de midwoofer aan de achterzijde
zodra je gaat meten zou ik ook eens wat dempingsmateriaal proberen in de holte rondom de midwoofer aan de achterzijde
Demping kan in inderdaad nog wel gaan proberen. Eerst maar is meten en een eerste filter in elkaar klikken.
Zie mijn topic, achter de woofer openingen heel luchtig twaron, ik vind het daarmee nog wat beter klinken.
Dat was ook al wel eerder gezien/ gehoord.Pjotr schreef: ↑ma 13 jan 2025, 17:41Sterker nog: Zonder achterkant geen voorkant. Zelfs met OB niet niet!
https://steinwaylyngdorf.com/steinway-sons-model-d/ Heb ze wel beluisterd met de onderkaak slepend over de vloer, in Brussel en dre weet dat ook nog wel.
Gisteren vond ik ze wat dunnetjes klinken ookal zat een geen fatsoenlijk filter in de dsp. Net even de multimeter er bij gepakt, 1 woofer uit fase aangesloten. Dat maakt wel een flink verschil 
Gelukkig, ben nu blij dat ik niet de enige ben die dat fout doet.