Eigen open baffle project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Eigen open baffle project
Neem je hem / ze straks mee naar Hengelo ? ben wel benieuwd naar die Audience ....
Dat ging sneller dan verwacht
alleen 1 tweeter baffle is niet helemaal goed gefreesd, die gaat nog even terug onder de cnc
- Bas Horneman
- Contacteer:
Begonnen aan de afwerking. Het eikenhout in de osmo hardwax en het mdf in de glitsa.
Had een proef gedaan met hardwax op het mdf maar dat vond ik niet zo...
Had een proef gedaan met hardwax op het mdf maar dat vond ik niet zo...
2de laag glitsa op de baffles. Morgen de laatste laag en dan kan vrijdag het opbouwen beginnen. Daarna nog even een kabelboom in elkaar knopen en dan hopelijk volgende week een dagje meten en muziek maken
Beslist! Wax of olie hebben geen dekkende laag en laten de houtstructuur meer in takt en naar voren komen. Voor MDF minder geschikt.
Het mid hoog is heel transparant moet ik zeggen
Morgen de mid en tweeters monteren en dan de kabelboom maken. Misschien dat er zondag al weer wat tonen uit komen
Morgen de mid en tweeters monteren en dan de kabelboom maken. Misschien dat er zondag al weer wat tonen uit komen
Wauw, echt fraai. Zeker met die eiken omlijsting. Beng je niet bang dat die pruik rechts mee gaat wapperen met de OB's 
Ik zou ze sowieso wat meer maar voren zetten, nu heb je wel heel snel de achterwand reflectie terug bij het directe geluid. Ik heb jaren met 60-70cm achter de speakers gespeeld, en het verschil als je naar 100-120cm gaat is best groot, je krijgt veel meer een diepte staffeling in het geluidsbeeld.
Zoals bij zoveel huiskamer opstellingen is er een mama-thuis en mama-weg stand Walt (vermoed ik zo)
Inderdaad Joram, ik heb een kind-wakker, mama-thuis-kind-slaapt en het-huis-voor-mij-alleen stand haha.
erg benieuwd ook hoe die ptt zich gedraagt zonder kastje eromheen.
mooi !!!
mooi !!!
Speaker naar voren halen bij serieus luisteren betekent je speaker kabel steeds weer opnieuw buigen, mijn ervaring is dat het beter klinkt als je de kabel lekker met rust laat.
Speakers half in de kamer laten staan is geen optie. Of het beter klinkt of niet. Dus het is gewoon schuiven zoals ik dat altijd al gedaan heb.
Dat is alleen wanneer je de kabel gestrekt in een koker geleverd hebt gekregen. Wanneer dat "op de rol" kwam, dan is de kabel nu juist al een stuk meer ontspannen.
Maar dat speelt minder een rol, nu het gebruikte materiaal nog moet bijkomen van de stress van de bewerkingen die bij de productie een rol speelden, zeg lassen, boren, frezen. Dat zijn veel meer ingrijpende zaken dan wat die kabels achter zich hebben. Dus dat wordt totaal overstemd, nog.