Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
maar wat is nou het verhaal van die te lange netsnoeren? wat is daar de reden van?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Henkjan, is eerder ter sprake geweest, volgens mij heb ik toen wat links geplaatst met uitleg.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Walt, Heb je daar ook nog actieve herinneringen aan van waarroo? Dit is geen verhaal.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15175
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die 1m80 komt simpelweg omdat het een veelvoud van amerikaanse Foot (30cm) is, net als 1m50 veel verkocht wordt.
Een langere netkabel geeft theoretisch een gunstigere filterwerking vwb emc en emi, maar het zit in de hoek van de audiofiele zekeringen of je het hoort of denkt te horen. Net als zoveel kreten uit bv de hoogfrequent techniek wordt misbruikt in audio techniek.
Maar eens wat anders. Als je werkelijk denkt dat dit effect heeft, waarom voed je dan je set niet vanaf een accu(s)? superschone dc, dat is wat wilt.
Een langere netkabel geeft theoretisch een gunstigere filterwerking vwb emc en emi, maar het zit in de hoek van de audiofiele zekeringen of je het hoort of denkt te horen. Net als zoveel kreten uit bv de hoogfrequent techniek wordt misbruikt in audio techniek.
Maar eens wat anders. Als je werkelijk denkt dat dit effect heeft, waarom voed je dan je set niet vanaf een accu(s)? superschone dc, dat is wat wilt.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
We hebben hier in Dordrecht een man die een kelder met accu's voor de audio.
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
En die heeft alle netvoedingen in z’n audio er tussenuit gehaald? 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Niet zo gek hoor, mijn voorversterker draait op een powerbank…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Of heeft zelf een Hiraga Le Monstre gebouwd.VintageHarry schreef: ↑za 04 jan 2025, 18:57En die heeft alle netvoedingen in z’n audio er tussenuit gehaald?![]()
Hebben accu's nog steeds enige chemische ruis. En ook die aansluitsnoeren kunnen signalen opvangen.
Laatst gewijzigd door richard op za 04 jan 2025, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik weet dat hij bekend is bij de lokale audio winkel, dus van horen zeggen. Kan het wel navragen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zo'n 5V noodstroom accu'tje?Leeuwarden schreef: ↑za 04 jan 2025, 19:01Niet zo gek hoor, mijn voorversterker draait op een powerbank…
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15175
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Volgens de laatste berichten komt hij hier op de luisterdag, als bezoeker, maar dat hoorde ik niet van hemzelf. Maakt verder ook niet uit, je verhaal klonk bekend, kon ‘m wel eens zijn
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Yep, voor je telefoon.Pjotr schreef: ↑za 04 jan 2025, 19:51Zo'n 5V noodstroom accu'tje?Leeuwarden schreef: ↑za 04 jan 2025, 19:01Niet zo gek hoor, mijn voorversterker draait op een powerbank…
Was diepte-investering...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Daarin zit dan wel weer een Chinees SMPS'je om van de 3,6V accuspanning 5V te maken. Niet verder vertellen hoor 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Fuck! Ik ben genaaid!
Vandaar dat ik geen verschil hoor tussen rechtstreeks aan de telefoonlader en de accu 
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op zo 05 jan 2025, 7:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
In dat geval: neem 1.8m of langere netsnoeren, dit klinkt beter.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het heeft ook geen zin om dogma's ter discussie te stellen. Daarvoor is het een dogma.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nou moe. Amerikanen zijn gewoon gewend om in voeten te rekenen. Dat is toch geen dogma? Zie de post van Barry daarover 
