Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
maar wat is nou het verhaal van die te lange netsnoeren? wat is daar de reden van?
Ha Henkjan, is eerder ter sprake geweest, volgens mij heb ik toen wat links geplaatst met uitleg.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Ha Walt, Heb je daar ook nog actieve herinneringen aan van waarroo? Dit is geen verhaal.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Die 1m80 komt simpelweg omdat het een veelvoud van amerikaanse Foot (30cm) is, net als 1m50 veel verkocht wordt.
Een langere netkabel geeft theoretisch een gunstigere filterwerking vwb emc en emi, maar het zit in de hoek van de audiofiele zekeringen of je het hoort of denkt te horen. Net als zoveel kreten uit bv de hoogfrequent techniek wordt misbruikt in audio techniek.
Maar eens wat anders. Als je werkelijk denkt dat dit effect heeft, waarom voed je dan je set niet vanaf een accu(s)? superschone dc, dat is wat wilt.
Een langere netkabel geeft theoretisch een gunstigere filterwerking vwb emc en emi, maar het zit in de hoek van de audiofiele zekeringen of je het hoort of denkt te horen. Net als zoveel kreten uit bv de hoogfrequent techniek wordt misbruikt in audio techniek.
Maar eens wat anders. Als je werkelijk denkt dat dit effect heeft, waarom voed je dan je set niet vanaf een accu(s)? superschone dc, dat is wat wilt.
We hebben hier in Dordrecht een man die een kelder met accu's voor de audio.
- VintageHarry
En die heeft alle netvoedingen in z’n audio er tussenuit gehaald? 
- Leeuwarden
Niet zo gek hoor, mijn voorversterker draait op een powerbank…
Of heeft zelf een Hiraga Le Monstre gebouwd.VintageHarry schreef: ↑za 04 jan 2025, 18:57En die heeft alle netvoedingen in z’n audio er tussenuit gehaald?![]()
Hebben accu's nog steeds enige chemische ruis. En ook die aansluitsnoeren kunnen signalen opvangen.
Laatst gewijzigd door richard op za 04 jan 2025, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet dat hij bekend is bij de lokale audio winkel, dus van horen zeggen. Kan het wel navragen.
Zo'n 5V noodstroom accu'tje?Leeuwarden schreef: ↑za 04 jan 2025, 19:01Niet zo gek hoor, mijn voorversterker draait op een powerbank…
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Volgens de laatste berichten komt hij hier op de luisterdag, als bezoeker, maar dat hoorde ik niet van hemzelf. Maakt verder ook niet uit, je verhaal klonk bekend, kon ‘m wel eens zijn
- Leeuwarden
Yep, voor je telefoon.Pjotr schreef: ↑za 04 jan 2025, 19:51Zo'n 5V noodstroom accu'tje?Leeuwarden schreef: ↑za 04 jan 2025, 19:01Niet zo gek hoor, mijn voorversterker draait op een powerbank…
Was diepte-investering...
Daarin zit dan wel weer een Chinees SMPS'je om van de 3,6V accuspanning 5V te maken. Niet verder vertellen hoor 
- Leeuwarden
Fuck! Ik ben genaaid!
Vandaar dat ik geen verschil hoor tussen rechtstreeks aan de telefoonlader en de accu 
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op zo 05 jan 2025, 7:51, 1 keer totaal gewijzigd.
In dat geval: neem 1.8m of langere netsnoeren, dit klinkt beter.
Het heeft ook geen zin om dogma's ter discussie te stellen. Daarvoor is het een dogma.
Nou moe. Amerikanen zijn gewoon gewend om in voeten te rekenen. Dat is toch geen dogma? Zie de post van Barry daarover