Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Waar is die kabel voor? Tussen pre- en main amp? Tussen Main en Speaker? Tussen AC outlet en apparatuur? Of wellicht voor aan het plafond als het je allemaal te veel wordt?
- pappaleo
- Contacteer:
Oh, ik had de link niet gezien. Ik dacht als het hem (op de vloer) te veel wordt, dan kan hij hem misschien aan het plafond hangen (de audiolamp).
Als we nu al de tips van Walt moeten gaan controleren is het eind zoek........

Meestal zitten er 2 eindjes aan.
Meestal zitten er 2 eindjes aan.
- Leeuwarden
Voor een speakerkabel is 33 euro de meter echt geen gek bedrag, sterker nog, in de high end wereld is dat spot goedkoop.
Ik heb hier 2x 5 meter liggen, toch €330 aan kabel dan
en dan zitten er nog geen stekkers aan.
Ha Hardbats, heb jij de kabel uit mijn linkje? Zo ja, hoe klinkt deze?
Voor die meterprijs heb je 25m quadcore neoprene kabel: https://www.neopreen-kabel.nl/product/n ... B8ykuWxSzs Zelf even v.d.Heide soppen
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Goedkoper dan de Kimle kabels die ik had, maar duurder dan wat ik nu heb, meteen een mooi voorbeeld dat prijs niets zegt over de kwaliteit.
Dikke edit: een snelle zoekactie laat zien dat jouw kabels van ali express afkomstig zijn, dus ze zijn vele malen goedkoper dan elke kabel die ik in huis heb (waar overigens niets mis mee is)
- Leeuwarden
Ik zou sowieso liever die Canare hebben… Oh, wacht, die heb ik al!
En de meesten kunnen het ook wel met een Canare 4S8 af: https://www.audiophonics.fr/en/bi-wirin ... 13034.html
B.t.w.: http://archimago.blogspot.com/2024/10/d ... eaker.html
B.t.w.: http://archimago.blogspot.com/2024/10/d ... eaker.html
VIa AMAZON, dan via een Poolse leverancier, die het waarschijnlijk zelf in China besteld heeft.Olaf Analogue schreef: ↑vr 03 jan 2025, 14:22Goedkoper dan de Kimle kabels die ik had, maar duurder dan wat ik nu heb, meteen een mooi voorbeeld dat prijs niets zegt over de kwaliteit.
Dikke edit: een snelle zoekactie laat zien dat jouw kabels van ali express afkomstig zijn, dus ze zijn vele malen goedkoper dan elke kabel die ik in huis heb (waar overigens niets mis mee is)
En de prijs, lachertje, € 32, --, een tweetal dagen later zat er al €15,- boven op de eerdere prijs.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Leeuwarden
Tsja, mijn keuze is daarom €12,- de meter voor de dubbele hoeveelheid koper: Sommer Cable Elephant 425 Je hebt deze ook als 4 x 4mm2, maar dat vond ik toch wat te gortig.
Kost in Frankrijk €6,10 Koopje!
Waarom de dubbele hoeveelheid koper? Win je niks mee voor die paar meters huiskamer: 4x1,5mm2 = 2x3mm2 StarQuad, is meer dan zat. Die Sommer is vergelijkbaar met Canare StarQuad.
Is de dunste Sommer Elephant variant met 4 aders en vergeleken met wat Walt prefereert dus de dubbele hoeveelheid koper, voor veel minder geld. Het is trouwens best vechten om 2 x 2,5mm2 in een banaanstekker te krijgen, dus dat pleit wel voor wat dunner spul. Die Canare 4-aderige kabel hier vermeldt lijkt me ook best prima. Het is overigens volgens mij zo dat verschillend bronmateriaal en verschillende plaatsing van speakers veel meer doet voor de klank dan (luidspreker)kabels. Reden waarom ik de laatste weken met name daar aandacht aan geef.