12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
ik ben bezig (lees: het hout ligt op een stapel, en de drivers zijn van de plank af) met een sjieke 2weg monitor die als t een beetje meezit misschien wel speelbaar zou kunnen zijn over 5 weken, ik kan die wel meenemen dan (versterking, bron komen ook wel mee). mocht die toch niet op tijd gereed zijn dan heb ik wel een backup beschikbaar (Desktop Nescio, upgraded met nw DSP&). wel voor een kleine ruimte.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Jazeker kan dit, plek zat. Is hier belangstelling voor, wie wil hieraan meedoen?satefan schreef: ↑wo 01 jan 2025, 10:43Op de luisterdag in Zeewolde was het versterker vergelijk tussen (in dit geval) de Nilai en de Purifi versterker een doorslaand succes (dacht ik toch?). Het zaaltje zat best vol, en het was leuk om de verschillende ervaringen te bespreken.
Als er plek voor is kunnen we dat hier ook weer doen? Dit kan in een ander format, met andere versterkers etc.
Idee?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Leuk, hoop dat je het redt, die 2 weg is veel belovend. Genoteerd!Henkjan schreef: ↑wo 01 jan 2025, 14:37ik ben bezig (lees: het hout ligt op een stapel, en de drivers zijn van de plank af) met een sjieke 2weg monitor die als t een beetje meezit misschien wel speelbaar zou kunnen zijn over 5 weken, ik kan die wel meenemen dan (versterking, bron komen ook wel mee). mocht die toch niet op tijd gereed zijn dan heb ik wel een backup beschikbaar (Desktop Nescio, upgraded met nw DSP&). wel voor een kleine ruimte.
Wellicht kom ik ook, en bij voldoende interesse neem ik mijn "mini calpamos" projectje mee.
Hangt ook nog van een paar andere leden af of het gaat lukken.
Er is wel een busje nodig om dit geheel mee te slepen
Nog even een slag om de arm dus...
mvg,
Rein
Er is wel een busje nodig om dit geheel mee te slepen
mvg,
Rein
Zeker meenemen Rien! Knap setje speakers 
Ik heb de Nilai's sowieso mee. Als iemand een set Purifi amps ter beschikking heeft, of iets anders waar we eens graag mee willen vergelijken dan lijkt me dat weer leuk en leerzaam.Barry2001 schreef: ↑do 02 jan 2025, 11:09Jazeker kan dit, plek zat. Is hier belangstelling voor, wie wil hieraan meedoen?satefan schreef: ↑wo 01 jan 2025, 10:43Op de luisterdag in Zeewolde was het versterker vergelijk tussen (in dit geval) de Nilai en de Purifi versterker een doorslaand succes (dacht ik toch?). Het zaaltje zat best vol, en het was leuk om de verschillende ervaringen te bespreken.
Als er plek voor is kunnen we dat hier ook weer doen? Dit kan in een ander format, met andere versterkers etc.
Idee?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik kan mijn nc400 wel meenemenBarry2001 schreef: ↑do 02 jan 2025, 11:09Jazeker kan dit, plek zat. Is hier belangstelling voor, wie wil hieraan meedoen?satefan schreef: ↑wo 01 jan 2025, 10:43Op de luisterdag in Zeewolde was het versterker vergelijk tussen (in dit geval) de Nilai en de Purifi versterker een doorslaand succes (dacht ik toch?). Het zaaltje zat best vol, en het was leuk om de verschillende ervaringen te bespreken.
Idee?
Doen! Ik had vorig jaar ook een setje wat grotere speakers bij me, de grote ruimte leent zich daar uitstekend voor.Ryvm schreef: ↑do 02 jan 2025, 11:32Wellicht kom ik ook, en bij voldoende interesse neem ik mijn "mini calpamos" projectje mee.
Er is wel een busje nodig om dit geheel mee te slepen![]()
IMG_20240511_145517738.jpg
IMG_20240324_163931145-COLLAGE.jpg
mvg,
Rein
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ja zou een geweldige toevoeging aan de dag zijnRyvm schreef: ↑do 02 jan 2025, 11:32Wellicht kom ik ook, en bij voldoende interesse neem ik mijn "mini calpamos" projectje mee.
Er is wel een busje nodig om dit geheel mee te slepen![]()
IMG_20240511_145517738.jpg
IMG_20240324_163931145-COLLAGE.jpg
mvg,
Rein
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Okay, heb een apart kadertje gemaakt in post 2 voor het versterker vergelijk, kunnen we daar verzamelen en tzt een ruimte reserveren. Top!satefan schreef: ↑do 02 jan 2025, 12:47Ik heb de Nilai's sowieso mee. Als iemand een set Purifi amps ter beschikking heeft, of iets anders waar we eens graag mee willen vergelijken dan lijkt me dat weer leuk en leerzaam.Barry2001 schreef: ↑do 02 jan 2025, 11:09Jazeker kan dit, plek zat. Is hier belangstelling voor, wie wil hieraan meedoen?satefan schreef: ↑wo 01 jan 2025, 10:43Op de luisterdag in Zeewolde was het versterker vergelijk tussen (in dit geval) de Nilai en de Purifi versterker een doorslaand succes (dacht ik toch?). Het zaaltje zat best vol, en het was leuk om de verschillende ervaringen te bespreken.
Idee?
De speakers zijn actief (hypex fa502) en ik heb eventueel een Raspberry Pi met digi uitgang met daarop volumio bv.
Maar nog niet helemaal zeker of het allemaal gaat lukken hoor...
Natuurlijk wel, mijn speakers hebben nog niet eens geluid gemaakt en die gaan ook mee 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Waar woon je? Misschien dat je een lift kunt krijgen van iemand anders als 2e optie? Ik snap dat er wat ruimte in de auto moet zitten.
Heb gelukkig zelf een bus. Denk eerder dat er mensen bij mij instappen... 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Begreep uit je vorige post dat ‘t ‘m op vervoer vast zat vandaar, misverstand.
Nee hangt van meerdere zaken af maar idd niet van het vervoer. Excuses voor de onduidelijkheid
Heb wel een Purifiversterker en een mooie klasse AB ter vergelijking. De klasse AB moet wel minstens een half uur warmdraaien heb ik gemerktsatefan schreef: ↑do 02 jan 2025, 12:47Ik heb de Nilai's sowieso mee. Als iemand een set Purifi amps ter beschikking heeft, of iets anders waar we eens graag mee willen vergelijken dan lijkt me dat weer leuk en leerzaam.Barry2001 schreef: ↑do 02 jan 2025, 11:09Jazeker kan dit, plek zat. Is hier belangstelling voor, wie wil hieraan meedoen?satefan schreef: ↑wo 01 jan 2025, 10:43Op de luisterdag in Zeewolde was het versterker vergelijk tussen (in dit geval) de Nilai en de Purifi versterker een doorslaand succes (dacht ik toch?). Het zaaltje zat best vol, en het was leuk om de verschillende ervaringen te bespreken.
Idee?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
De Purifi en de klasse AB staan genoteerd 
Als er toch versterkers met elkaar worden vergeleken kan ik een hybrid class-d meebrengen. Ooit begonnen met ecc99 met ucd400, nu 6n6p mu follower met 1et400a.
-
bert stoltenborg
- Ook commercieel actief
In die sporthal kun je mooi ground plane metingen doen