Van DAB naar Onkyo receiver
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Tailgunner
Van DAB naar Onkyo receiver
Ben op zoek naar een mogelijk om DAB+ aan te sluiten op de AUX-ingangen van mijn receiver zodat ik op die manier van radio kan genieten.
Mijn vraag is of iemand mij een dergelijk DAB module of systeem kan aanbevelen.
Mijn vraag is of iemand mij een dergelijk DAB module of systeem kan aanbevelen.
Re: Van DAB naar Onkyo receiver
Daar heb ik ook over nagedacht, een tijdje terug, omdat ik voor mijn dochter een Denon minisysteempje heb gekocht voor haar kamer, welke DAB+ ontvangst heeft. En Papa wil dat natuurlijk ook wel.
Uiteindelijk opgelost door een streamer in te zetten. ( Kan b.v. ook binnen Daphile ) Ik koos voor een Wiim Pro Plus. Geen gekloot met antennes in elk geval zo. Of er een losse DAB oplossing bestaat heb ik dus nooit meer uitgevonden. Ben alsnog wel benieuwd of dat bestaat.
Uiteindelijk opgelost door een streamer in te zetten. ( Kan b.v. ook binnen Daphile ) Ik koos voor een Wiim Pro Plus. Geen gekloot met antennes in elk geval zo. Of er een losse DAB oplossing bestaat heb ik dus nooit meer uitgevonden. Ben alsnog wel benieuwd of dat bestaat.
Als je Googelt op "DAB+ tuner" vindt je wel het nodige. Meestal wel gecombineerd met internetradio, https://tweakers.net/pricewatch/1660592 ... ificaties/ Ik weet niet wat de locatie is maar in de stad is DAB+ binnen vaak niet erg best qua ontvangst.
Daar is blijkbaar wel iets verbetering in aan te brengen: https://www.dabtuners.nl/slechte-dab-on ... tselen-dan
Bij dichte bebouwing een buiten antenne hoog. Net als vroeger. Al zit er meestal met de exemplaren met spriet niet een coaxaansluiting daarvoor op. Heb daar de nodige ervaring mee bij mijn schoonmoeder in Scheveningen. En daar is niet eens hoge bebouwing in de omtrek. Maar wat zou je als je ook een internetradio hebt? Heb je DAB helemaal niet meer nodig. Het is met zo'n tuner wel kijken naar de mogelijkheden van streamingdiensten. Spotify zit er meestal wel op maar Tidal e.d. niet altijd. Internetradio meestal altijd wel in de 10-duizenden via ingebouwde Vtuner of Tunein
Denk ook niet dat DAB+ erg toekomstbestendig is. Zonder snoer heb je ook radio met mobiel internet, met een betere dekking en meer mogelijkheden dan met DAB+ En sinds er steeds meer stations komen met lossless ook met een betere kwaliteit.
-
Tailgunner