Dus ik dacht aan een video die ik eerder gemaakt had gebaseerd op microfoons (ik heb tijdens mijn studie Polar plots van microfoons moeten tekenen).. en microfoons zijn het zelfde als speakers... zelfde regels
Niet compleet nieuw Dutch en Dutch gebruikte/gebruiken zoiets maar niet geheel het zelfde gezien de overlap vrij beperkt is volgens mij. (hebben subs op de achterkant en ik geloof niet dat de front driver net zo laag gaat) (en daarvoor andere mensen, in PA wordt het soms gebruikt om de metingen te beïnvloeden buiten de venue, terwijl ze toch lekker kunnen pompen!)
Het idee wat ik nu heb is een 2 tal planars boven elkaar en met een klein subwoofertje er tussen , eentje die een hoge xmax en die vervolgens het laag iets kan op krikken aan de voorkant en tegelijk het laag aan de achterkant wat naar beneden kan halen, zodat ik ietwat minder room node heb maar bovenal minder reflectie van frequenties die makkelijk uit fasen weer van de voorkant af trekken.. dit zou ook moeten werken voor normale open baffle speakers.
hier is de uitleg, ik hoop dat het duidelijk genoeg is... en ben benieuwd wat jullie van het idee vinden, zover lijkt het te werken tot 400Hz, maar als de driver tussen 2 panelen zit verwacht ik dat het iets beter werkt... bewijs is in de pudding
plaatje van hoe een ideale Omni op telt met een ideale open baffle / figure of eight