Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Inderdaad Hans, zeer fraai opgebouwd, de beste man is er ook 1-1.5 jaar mee bezig gemiddeld, ik heb de 3 en de 5 gehoord, die lijken er op elkaar, deze versie 10 is compleet anders qua buisbezetting.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Je voelt je dan wel bedonderd als het zo strak is opgebouwd, 2 weken of 2 jaar maken dan niet uit, het is geen chaos.
Denk je een leuke chaos te hebben, istie heel ordentelijk.

Denk je een leuke chaos te hebben, istie heel ordentelijk.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die kurkdingen dat is misschien camouflage voor de tijgerweerstanden.
Een soort van wolf in schaapskleren.
Een soort van wolf in schaapskleren.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat spul ligt hier onder de parketvloer als isolatie. Maar daar onder geen tijger hoor, gewoon beton.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Voorproefje op de ontwikkeling van Cock van der Weiden zijn nieuwe systeem met grote hoorns en heel veel kleine laagunits, alles in schuine wanden gebouwd:
https://www.high-endforum.nl/topic/1745 ... 5-12-2024/
https://www.high-endforum.nl/topic/1745 ... 5-12-2024/
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als ik het goed begrepen heb, gaat Jeroen_d dit systeem doormeten wanneer het spelend is, ik ben benieuwd wat Cock zijn ideeen zijn voor de filtering, zoals bekend gebruikt hij liever geen condensators, en lost hij het graag mechanisch op, maar hoe precies, is mij dan weer onbekend,
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Weet je toch wel? Spoelen! Zijn Holy Grail. Hij gaat er altijd prat op dat er in zijn versterkers nooit condensatoren zitten, alleen maar spoelen en trafo's.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Testen met Fat Glass CV 378, met dank aan Piet1950 van dit forum:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Daar ga ik later pas uitspraak over doen, eerst meer luisteren, maar initiele indruk is goed.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Klopt, deze CV 378 buis is de voorloper van de diode.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Tov de CV 378 skinny bottle round getter vallen nu op iets meer openheid, mooier uitsterven van klanken en een zwarte achtergrond. Tot nu toe ben ik dus zeer tevreden over deze CV 378 Fat Glass, is echt een mooie gelijkrichter buis.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik had een tijdje terug van TvW nog een mooie mill spec Raytheon 6SN7 stuurbuis overgenomen, deze heb ik nu erin gezet. Eerste indruk is niet geweldig, klinkt erg onwennig. Ik zal hem wat laten inspelen misschien trekt het nog bij, anders de oude buis weer terug erin.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zal het de mill spec Raytheon zijn.
Als de F35's van de basis opstijgen en overvliegen is het geluid ook niet geweldig en word ik ook onwennig. Vast verkeerd karma die militaire buisjes.
Als de F35's van de basis opstijgen en overvliegen is het geluid ook niet geweldig en word ik ook onwennig. Vast verkeerd karma die militaire buisjes.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Volgens TvW zijn het zeer fraaie buizen, nog met de koperen bedrading en dikke koperen pinnen, de meetwaarden zijn ook zeer goed, 10,5/10.5 mA en 2.9 mA/volt steilheid. Helaas kon ik geen merk ontdekken op de buis die er eerst zat, denk dat dit ook wel een fraai exemplaar is.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het Raytheon buisje is al aan het los spelen, het verschil na circa 2 uur spelen is opmerkelijk, mooi fijnzinnig hoog!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De tweede set is inmiddels ontmanteld, de Altec speakers staan weer hoog opgeborgen, twee van die grote panelen (60x120) vlak naast de luisterstoel was niet ideaal. Nu met de Chaos 3 in de grote set aangesloten, luister ik alleen daar nog maar naar. De pestzooi achter de luisterstoel is mooie diffusie denk ik dan maar:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ben nog even terug geswitched naar het Sylvania 6SN7 buisje, maar dan valt op dat het Raytheon 6SN7 buisje neutraler en verfijner speelt, juist minder een buizen geluid… 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Maar is het nu dan helemaal voorbij met de Altec's? of ga je daar nog wat anders mee proberen?
Wat de buizen betreft zou met het proberen van vele buisjes met onbekende staat een buizentester ook wel handig zijn, anders ga je misschien bepaalde merken en typen afkeuren op de klank terwijl ze misschien gewoon wat minder geworden zijn door veroudering, maar normaal gesproken juist wel goed klinken.
Wat de buizen betreft zou met het proberen van vele buisjes met onbekende staat een buizentester ook wel handig zijn, anders ga je misschien bepaalde merken en typen afkeuren op de klank terwijl ze misschien gewoon wat minder geworden zijn door veroudering, maar normaal gesproken juist wel goed klinken.
