Luxe symmetrische (lab)voeding.

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Hr_Satch
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 nov 2024, 23:27

Re: pre-regulator voor regeling(en)

Bericht door Hr_Satch »

Jongens, kan ik hier ook even een nieuwe Topic starten/bevragen ?
Ik lees nml. veel en vanalles over (ingewikkelde) Thyristor voor regelingen,
waar het uiteindelijk over draait: is de dissipatie te limiteren, . . .
Maar mijns inzien shoef je het niet ingewikkelder te maken dan nodig.
Gewoon je transfo secundaire wikkeling juist voldoende te maken,
of dit nu een ringkern is of een blikken U-blok:
Haal de secundaire er gewoon af & herwikkelen indien nodig ?
Het enige dat je moet respecteren is: dat je de primaire vaak niet zo eenvoudig kunt
herwikkelen, dus het te transformeren vermogen blijft gelijk, LoL ;-?

Is dit nu voldoende bewijs, dat ik geen BoT of zoiets ben ;-?
Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Luxe symmetrische (lab)voeding.

Bericht door mtb »

Ik heb niks meer, veel succes met je thyristor-regeling, maar dan wel in een nieuw topic!
Hr_Satch
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 nov 2024, 23:27

Re: Luxe symmetrische (lab)voeding.

Bericht door Hr_Satch »

Tja, dat is spijtig dan, printjes hadden gedient voor een restuaratie-update van twee +&-30V adj supplies
uit de jaren stillekes, als uitlezing zijn die voorzien van horizontale ex-VU meters, leauk zicht ;-?
Zou u Mr. MtB nog de gerber files hebben van die printjes, misschien dat ik ooit probeer bij dat JLPC daar in het verre Oosten,
maar ik ben geen fan van dat online gedoe & heb ook geen Paypal mogelijkheden, . . .

Eén ding dat ik mij nog afvraag: als mn zo verontwaardigd is over een respons op een bericht van 2014 ?
Waarom dat dan nog op het WWW laten staan ?
Dan is het toch logisch, dat er iemand zoals ik, pas 10j later dit ontdek, en erop reageer, logisch toch ;-?
Had ik niet gezien die datum, want ik was bezig met de inhoudt van het geschrevene
Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Luxe symmetrische (lab)voeding.

Bericht door mtb »

Mijn gerbers zijn verdwenen, gewoon overtekenen met een modern CAD-pakket dus, veel succes, je kan beter verder gaan op https://www.circuitsonline.net/
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Luxe symmetrische (lab)voeding.

Bericht door douwebakker »

Inderdaad, daar is Sine ook bezig met een voeding.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luxe symmetrische (lab)voeding.

Bericht door ray5150 »

Maar, dat betreft een hoogsapanningsvoeding, Douwe.
Ik begrijp uit de berichten van Harry dat het hem te doen is om het gedeelte dat de uitlezing verzorgd.
Daarmee wil hij een bestaande voeding uitbreiden en aanpassen.

Ik zou zeggen, je kunt toch ook zo'n soort ding toepassen ?
550x444.jpg

Als Harry googeld op "VA meter inbouw" kom je er een heleboel tegen.
(ze kosten trouwens op Aliexpress minder dan de helft wat je er hier in NL of BE voor betaald, maar dat terzijde.)
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Luxe symmetrische (lab)voeding.

Bericht door douwebakker »

@ray5150: Ik meen dat het topic betrekking had op het verminderen van de dissipatie in de spanningsregeling en niet over de gebruikte stroom en spanning-meter.
Maar misschien heb ik het ook verkeerd gelezen hoor.
Het betreft op C.O. inderdaad een hoogspanning voeding, maar het principe blijft natuurlijk gelijk bij een lagere spanning.
Douwe
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”