bass en treble doen het weer (!)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
HH.Scott
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 22 nov 2024, 16:36
Locatie: Zeist

bass en treble doen het weer (!)

Bericht door HH.Scott »

Hallo iedereen, een paar jaar geleden kocht ik een Luxman L200 versterker die was gereviseerd. Door verhuizen etc etc duurde het 1,5 jaar voordat ik hem aansloot... [-( Toen kwam ik er pas achter dat de treble en bass niet functioneren. Ze doen niks. Terugsturen vond ik geen optie meer....
Ik vermoed dat ze zijn gepasseerd om de een of andere reden (?) Wanneer ik de versterker eens open, kan ik ze dan opzoeken en vervolgens zien of ze in het circuit meedoen of niet? Wellicht kan ik het zelf herstellen dan en dan hoor ik wel wat ze doen.

Fotoos van het binnenwerk volgen later nog.

Screenshot 2024-12-17 18.32.44.png
Laatst gewijzigd door HH.Scott op di 17 dec 2024, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: bass en treble doen het niet

Bericht door Barry2001 »

Heb je ‘function direct’ ingeschakeld?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: bass en treble doen het niet

Bericht door beijert »

Of tone defeat knopje niet helemaal lekker meer.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: bass en treble doen het niet

Bericht door Barry2001 »

Ja weet ff niet zeker of het zo heet, function direct, veel Luxman’s hebben een knopje om de toonregeling te bypassen.
Gebruikersavatar
HH.Scott
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 22 nov 2024, 16:36
Locatie: Zeist

Re: bass en treble doen het niet

Bericht door HH.Scott »

Daar heb ik helemaal niet aan gedacht ook...!

tone defeat (in) bij ingedrukt.. heet het

Dat probeer ik eerst
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: bass en treble doen het niet

Bericht door TTS »

Barry2001 schreef: di 17 dec 2024, 18:51
Ja weet ff niet zeker of het zo heet, function direct, veel Luxman’s hebben een knopje om de toonregeling te bypassen.
Het heet "tone defeat" en is het meest linker knopje in dat rijtje rechts in beeld.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: bass en treble doen het niet

Bericht door beijert »

Barry2001 schreef: di 17 dec 2024, 18:51
Ja weet ff niet zeker of het zo heet, function direct, veel Luxman’s hebben een knopje om de toonregeling te bypassen.
:mrgreen: ah, zelfde idee dus.

Het zal inderdaad niet de eerste keer zijn dat het niet helemaal lekker werkt. Misschien omdat die knoppen nooit gebruikt worden?
Gebruikersavatar
HH.Scott
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 22 nov 2024, 16:36
Locatie: Zeist

Re: bass en treble doen het niet

Bericht door HH.Scott »

Het knopje ook ff 37x in en uit bewogen.. of was het 38x :think:

Het functioneert!!

Het maffe is dat het omgekeerd functioneert als eerder gedacht: het knopje IN is juist gebruik maken vd tone controls. Gezien de andere knopjes ook weer logisch: indrukken = gebruiken van de aanpassing

Bedankt allen :dank:
20241217_194335.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: bass en treble doen het weer (!)

Bericht door Shadow »

Mooi mooi
Plaats reactie