Beste forum mensen,
In ieder geval bedankt voor de acceptatie op jullie forum.
Ik heet Arthur Mulder en ben plikspinternieuw en in jullie gebied een rookie.
Ben 72 jaar en ben nog steeds getrouwd met mijn vrouw al 48 jaar.
Ben geen audiofiel maar luister wel graag naar muziek over een heel breed scala.
Ik ben al heel lang in het bezit van een Squeezebox classic die in mijn garage staat en staat aan gesloten op de audio versterker.
Maar.........aangezien de Mysqueezebox server er uit ligt kon ik dus geen muziek meer draaien alleen vanaf mijn eigen NAS.
Maar ik luister ook graag naar radio zenders en dat gaat nu even niet meer.
Het blijkt dat er een andere server voor in de plaats is gekomen.
De Lyrion Music Server.
Maar hoe benader ik deze of moet ik eerst iets updaten??????
Is er iemand die mij kan voor zien van info of hulp o.i.d.
Zou er heel dankbaar voor zijn.
Arthur
Nieuwe rookie
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nieuwe rookie
Welkom! Lees jezelf wat in op het streaming topic, daar is veel te lezen en nog meer hulp aanwezig!
Re: Nieuwe rookie
Dag Arthur,
Helaas kan ik je niet helpen met je squeezebox, ik heb zoiets nog nooit gehad, noch van dichtbij gezien.
Wat ik wel kan voorstellen is wat ik gebruik en dat is die Lyrion music server binnen Daphile
Dat Daphile heb ik op een oude mac mini geïnstalleerd en binnen Daphile gebruik ik plugins voor o.a. radio en Tidal. Andere plugins bestaan ook. Daphile en lms benader ik dan met een tablet, telefoon, of via een webbrowser op een pc of Mac. De Mac mini kan via de analoge bus op een versterker aangesloten, of via usb of digitaal uit op een dac en dan naar je versterker.
Over Daphile vindt je hier op dit forum genoeg leesvoer. Wellicht is het een oplossing.
Helaas kan ik je niet helpen met je squeezebox, ik heb zoiets nog nooit gehad, noch van dichtbij gezien.
Wat ik wel kan voorstellen is wat ik gebruik en dat is die Lyrion music server binnen Daphile
Dat Daphile heb ik op een oude mac mini geïnstalleerd en binnen Daphile gebruik ik plugins voor o.a. radio en Tidal. Andere plugins bestaan ook. Daphile en lms benader ik dan met een tablet, telefoon, of via een webbrowser op een pc of Mac. De Mac mini kan via de analoge bus op een versterker aangesloten, of via usb of digitaal uit op een dac en dan naar je versterker.
Over Daphile vindt je hier op dit forum genoeg leesvoer. Wellicht is het een oplossing.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nieuwe rookie
Hoi Arthur, welkom hier!
er zijn redelijk wat Squeezebox/ LMS / varianten enthousiastelingen op t forum, dus die vraag gaat wel goedkomen
er zijn redelijk wat Squeezebox/ LMS / varianten enthousiastelingen op t forum, dus die vraag gaat wel goedkomen
Re: Nieuwe rookie
Hi Arthur,
Welkom hier en een heldere en begrijpelijke vraag.
Qua Squeezebox is een Raspberry Pi met PiCorePlayer (of moOde, Volumio, ...) mijns inziens
een goed alternatief. Heb je wel een echte dac icm transport HAT of een dac HAT nodig. Ik speel
nu met een BlueSoundNode vanwege comfort en compatibel met alle streaming services. Mocht
je geïnteresseerd zijn en internet nog te onduidelijk laat het maar weten.
Welkom hier en een heldere en begrijpelijke vraag.
Qua Squeezebox is een Raspberry Pi met PiCorePlayer (of moOde, Volumio, ...) mijns inziens
een goed alternatief. Heb je wel een echte dac icm transport HAT of een dac HAT nodig. Ik speel
nu met een BlueSoundNode vanwege comfort en compatibel met alle streaming services. Mocht
je geïnteresseerd zijn en internet nog te onduidelijk laat het maar weten.
Re: Nieuwe rookie
Je geeft aan dat je een NAS hebt,
Daar kan afhankelijk van het model LMS op gezet worden. (staat er mogelijk al op)
LMS is nu overgegaan in Lion Music server maar verschilt niet zoveel van de oude LMS.
Daar in kan je een radio plugin installeren die je toegang geeft tot bijna alle radio stations.
Een daarvan is Radio now playing en Radio Net. Daarmee kan je gewoon direct naar een radio stream luisteren zonder dat je de Mysqueezebox server nodig hebt. kan waarschijnlijk al op de bestaande LMS versie.
Daar kan afhankelijk van het model LMS op gezet worden. (staat er mogelijk al op)
LMS is nu overgegaan in Lion Music server maar verschilt niet zoveel van de oude LMS.
Daar in kan je een radio plugin installeren die je toegang geeft tot bijna alle radio stations.
Een daarvan is Radio now playing en Radio Net. Daarmee kan je gewoon direct naar een radio stream luisteren zonder dat je de Mysqueezebox server nodig hebt. kan waarschijnlijk al op de bestaande LMS versie.
