Beste Forumleden,
Mijn naam is Rob en ik woon in Den Haag. Toen ik op mijn tiende verjaardag van mijn ouders een Philips Pioneer 1 bouwdoos kreeg, begon hiermee mijn belangstelling voor electronica. Later wierp ik mij op radio's, bandrecorders, platenspelers enz. Zo rond mijn twintigste ging ik mijn eigen buizenversterker bouwen. Ik gebruikte de basis schema's uit een Philips boekje. Hier in de stad waren toen zeker vier winkels waar je terecht kon voor onderdelen. Die eerste versterker was meteen een succes. Een vriend van mij wilde ook zo'n versterker en uiteindelijk verkocht ik die eerste aan hem. Ik ging meteen een nieuwe bouwen en ook die heb ik weer verkocht. En daarna bouwde ik er weer een. Daar heb ik erg lang plezier van gehad. Inmiddels Kreeg ik belangstelling voor fotografie. Dat nam zulke vormen aan dat ik niets meer met de electronica hobby deed. Het is nu vijftig jaar later, ik ben inmiddels zesenzeventig en de oude kriebel is weer boven gekomen. Met andere woorden, ik heb opnieuw een buizenversterker gebouwd. Maar ik loop nu toch tegen een paar problemen aan...
Op dit Forum heb ik mij aangemeld met de bedoeling om hulp te krijgen bij die problemen.
Hiervoor zal ik een eigen topic aanmaken.
Bedankt voor het lezen en ik hoop van jullie te horen.
Ik wil me even voorstellen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ik wil me even voorstellen
Welkom op het forum Rob!
Er zijn hier vast mensen die je kunnen helpen
Er zijn hier vast mensen die je kunnen helpen
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
