Nieuwbouw Philips HF309
Moderator: Beheerdersteam
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwbouw Philips HF309
Mooi geworden zeg! Alleen die moderne stekker er aan kan echt niet hoor 
Re: Nieuwbouw Philips HF309
Klopt. Geen netschakelaar, geen indicatielampje. Just the plain toaster
Re: Nieuwbouw Philips HF309
Ziet er heel mooi uit, Paul. Zeker de mechanica is heel mooi geworden. Dat doe ik je niet na.
Piet
Maar hopelijk genoeg afstand tussen buizen en trafo. In de originele versie werd de trafo nog weleens geroosterd...Just the plain toaster
Piet
Re: Nieuwbouw Philips HF309
Dat euvel is mij bekend. De EL84's staan volgens mij een fractie verder bij de voedingstrafo vandaan dan het origineel en hij wordt ook minder heet. De toegepaste voedingstrafo's beschikken (in tegenstelling tot het origineel) over een 245 volt tap en dat scheelt net wat hitte
Re: Nieuwbouw Philips HF309
Klopt wel. Philips bemat zijn voedingstrafo's destijds niet al te overmatig. Werden soms best wel warm van zichzelf.
Re: Nieuwbouw Philips HF309
Deze komen uit grotere radio's, Plano's met 2 EL84's (B6X03A). En verder in totaal 10 buizen. Dan zullen ze het prima naar hun zin hebben met maar 4 exemplaren
Re: Nieuwbouw Philips HF309
Dat zal best. Doelde ook op de originele trafo's van de HF. Anyway, genieten maar 
