https://www.diyaudio.com/community/thre ... an.311212/
Ik had per toeval een soort onderzoek gedaan naar de Shishido / Loftin White 2A3 DC versterker en was hierdoor geïntrigeerd, een DC versterker. Toch na het een en ander gelezen te hebben besloten niet voor dit ontwerp te gaan. Toen kwam ik dus het volgende schema tegen
Nu heb ik een paar vragen...
1. Is het überhaupt een goed idee om deze versterker te bouwen? Of zegt iemand al meteen "ik zou dit niet doen"?
2. Is er iemand die met een soortgelijke versterker ervaring heeft? Hoe klinkt dit bijvoorbeeld?
3. De ervaring met het bouwen van mijn "Little Ceasar" 300B's is dat met het plaatsen van een direct verhitte gelijkrichter buis (5U4-GB) het geluidsbeeld echt opentrok ten opzichte van de GZ34 die er eerst inzat.
Nu is de vraag: mocht ik een soortgelijke voeding willen inbouwen in de 6L6GC versterker, dus met een gelijkrichter buis ipv diodes. Is dat te doen? Waar ik namelijk even niet uitkom is hoe ik dit kan vormgeven (ik ben handig en heb veel geleerd maar ben geen elektrotechnicus). Heeft iemand een voorbeeld van hoe ik dit kan berekenen of kan iemand mij de goede richting wijzen?
Groet, Richard