NAD317 komt niet uit protect mode
Moderator: Beheerdersteam
-
Dondersteen
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 04 nov 2024, 22:43
NAD317 komt niet uit protect mode
Ik heb een vintage NAD317 die in protect mode blijft hangen, ik vind het zonde om een relatief goede versterker op te geven voor een - denk ik - oplosbaar probleem. Laatst zag ik op het forum iemand die deze versterkers repareerde. Is dit nog herstelbaar?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15177
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: NAD317 komt niet uit protect mode
Welkom.
Als je denkt dat het oplosbaar is kun je toch ook een poging doen ‘m zelf te repareren? Hier op ZELFbouw Audio Forum wil iedereen je wel op weg helpen.
Als je denkt dat het oplosbaar is kun je toch ook een poging doen ‘m zelf te repareren? Hier op ZELFbouw Audio Forum wil iedereen je wel op weg helpen.
Re: NAD317 komt niet uit protect mode
Bij twee NADs die ik eens heb gerepareerd waren er het volgende aan de hand:
- NAD C 320: elco verlopen in het circuit dat in de gaten houdt of de netspanning aanwezig is
- NAD C 355BEE: smd-elco's op voorversterkerprint lek, waardoor er gelijkspanning op de uitgang kwam
Re: NAD317 komt niet uit protect mode
Ik durf het betwijfelen. TS is hier niet meer geweest sinds vorige week dinsdag.
Ook heeft hij niet veel informatie gegeven over het apparaat, de geschiedenis ervan, en bijvoorbeeld of het probleem er ineens was.
Natuurlijk is er zo weinig zinnigs over te zeggen, kan variëren van een brak elco'tje rondom de beveiliging, tot een opgeblazen eindtrap waardoor de voedingsspanning op de uitgang staat.
Ook heeft hij niet veel informatie gegeven over het apparaat, de geschiedenis ervan, en bijvoorbeeld of het probleem er ineens was.
Natuurlijk is er zo weinig zinnigs over te zeggen, kan variëren van een brak elco'tje rondom de beveiliging, tot een opgeblazen eindtrap waardoor de voedingsspanning op de uitgang staat.
