Elac 213-4pi middentoner gezocht

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.
Gesloten
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Elac 213-4pi middentoner gezocht

Bericht door SARK »

Niet voor mijzelf maar voor iemand van Marktplaats.

Dennis uit Enschede
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... er-gezocht
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... toner-elac

Ik heb getracht duidelijk te krijgen wat er mis is met de unit en hij meldt het volgende:

Bij laag volume is er nog niet echt iets aan de hand,wanneer het harder dan normaal gaat dan begin je te horen dat het scheller word en gaat kraken.
Dit is gekomen nadat mijn eindversterker een hele harde schelle toon produceerde. De versterkers stonden alleen aan ,er speelde geen muziek op dat moment. Dit euvel is 2 x voorgevallen. Dit is ook de oorzaak,denk ik.


Het is een 3.7 cm (1.5") dome mid met een frontplaat van 10.6x10.6 cm.
Heeft iemand misschien zo'n mid of weet iemand een "drop-in-replacement"?

Ik heb even de foto's die hij mij heeft gestuurd bijgevoegd maar ik kan zo niet zien of je de magneet zo los kunt halen zonder meteen de spreekspoel te slopen en ik weet niet of Dennis dit zelf aandurft (aan de andere kant ... 't is nu toch al stuk :mrgreen: ).
Helaas een beetje ver weg voor mij om even langs te gaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Elac 213-4pi middentoner gezocht

Bericht door TTS »

Hij zou ook eens op ( de merknaam ?) KMC kunnen zoeken.

Ik heb namelijk 2 van die middentoners met KMC geprint. Deze hebben echter de litzedraden aan de voorkant lopen. Zal wel hetzelfde zijn als deze, want die 2 afdekkingen voorop (te zien in je 4e foto ) verraden dat dit model dat ook had ( voor een modelwijziging?? ). Zal straks ff foto's maken en uploaden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Elac 213-4pi middentoner gezocht

Bericht door TTS »

hier is een paartje te koop.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Elac 213-4pi middentoner gezocht

Bericht door TTS »

image-28-11-2024_15-15-32-26.jpg
Bericht via mp. Ze spelen weer. Iets meer open zelfs. Eind goed, al goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Elac 213-4pi middentoner gezocht

Bericht door SARK »

:yeah:
Gesloten