Gebruik ik tegenwoordig naar volle tevredenheid Doubanjiang en Douchi. Maar dat hoort eigenlijk in een heel ander topic.
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb de Shun Mook mini Mpingo discs bovenop de speakers / harmonizers. Bizar effect: meer energie, levendiger, swingend, echter. Zeer tevreden met de aankoop dus, Shun Mook maakt zijn reputatie (voor mij) weer waar.
Hier nog wat gratis tips van Shun Mook:
http://www.shunmook.com/userinfo/Tips%2 ... 0Users.pdf
Hier nog wat gratis tips van Shun Mook:
http://www.shunmook.com/userinfo/Tips%2 ... 0Users.pdf
Laatst gewijzigd door Walt op za 19 okt 2024, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Volgens mij heeft Richard dat wel hoor. Al is het dan beetje Belgisch Bourgondisch 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Leuk stukjeWalt schreef: ↑za 19 okt 2024, 21:37Ik heb de Shun Mook mini Mpingo discs bovenop de speakers / harmonizers. Bizar effect: meer energie, levendiger, swingend, echter. Zeer tevreden met de aankoop dus, Shun Mook maakt zijn reputatie (voor mij) weer waar.
Hier nog wat gratis tips van Shun Mook:
http://www.shunmook.com/userinfo/Tips%2 ... 0Users.pdf
Een goedkope studie viool in je kamer neer zetten laat je audio slechter klinken een Stradivarius daarintegen ,een stuk mooier
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hier de mini Mpingo discs op de Harmonizers:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kun je die sjoelbakschijfjes niet beter tussen de zwarte kast en de ty-wraps frotten, zodat die niet gaan rammelen tegen de behuizing?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Even inlezen anders in de werking van Mpingo discs, ze ergens tussen gaan klemmen is niet echt de bedoeling zeg maar… 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja,deze opmerking komt duidelijk voort uit kennis gebrek. 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Voor het hout moet je toch op zijn minst naar de AF.Rijk worden van wat bouwmarkt hout
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Is er onder de heren van de leuke grappen, ook iemand die echt ervaring heeft met Shun Mook? Het antwoord kan ik al wel raden… 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bij ons staat er een houten handgesneden Indonesische klankkikker op een van de speakers. Het verhoogt de WAF enorm!
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 23 okt 2024, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
jongens, we weten het wel nu ja. je hoeft niet altijd te reageren als je t onzin vindt hè, is ondertussen wel bekend van de meesten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja maar Walt wil dat nu eenmaal graag. Dat is zijn audioleven, anders zou hij zichzelf niet bij voortduring alsmaar herhalen. Hoe vaak zijn die schijfjes nou niet aangedragen? Maak dan ook eens rubriek Meta-audio o.z.i. aan HJ.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hoe moeilijk is het nou om het gewoon niet te lezen danwel te reageren als het je niet interesseert? Hoe vaak is dat nu wel niet gevraagd? Die kleuterij zit ook niemand op te wachten.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Heb ooit een avond zitten luisteren naar het verhaal van iemand met vergelijkbare elementen ( klankschaaltjes), en dan is het meer het feit dat iemand zo een verhaal kan afsteken en de mensen zo kunnen boeien datje er stil van wordt.
Dat zijn dan wel "verkopers", maar thuis dan wel uitgeprobeerd, en dan is "dat" er niet meer.
Het gevoel dat je dan "lucht" hebt gekocht of iets dergelijks is dan wel aanwezig.
Of het dan gebakken of gefrituurd is maakt niet uit.
We hebben ooit een avond zitten luisteren naar schakelingen met kabels, de verschillen waren volgens sommigen goed te horen.
Ik had het er moeilijk mee, soms dan wel en soms ook niet.
Maanden later kregen we van de man in kwestie het bericht dat hij een fout had gemaakt in de opstelling, wij hebben de hele avond naar de zelfde kabels zitten luisteren, had zelf 2 sets kabels aangeleverd.
De man in kwestie, is vorig jaar overleden, en uit de spulletjes kwam de kabelschakeling weer in beeld, of de club er nog wat aan had?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Doet me denken aan een collega die voor twee ton een beheerconcept aan een gemeente in het midden van het land had verkocht:
Viel destijds de lucht achteraf wel mee. De gemeente heeft twee jaar daarna een mooi beheersysteem gekregen mede ontwikkeld met de investering op het concept. Daarna zijn we als bureau jaren marktleider geweest met onze beheerproducten.Ik heb ze lucht verkocht, maar wel gebakken lucht! Dat heeft toegevoegde waarde.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Oké, nou, ik vind dat als je dapper genoeg bent om iets af te kraken, dan zul je ook dapper genoeg moeten wezen om er voor uit te komen als je er naast blijkt te zitten.
Hier gaat hij dan:
De Harmonizers werken echt!
Het verschil in weergave met of zonder de Harmonizers is flink!
Het zijn beslist en absoluut geen super tweeters!
(Ik ben bekend met de technische werking maar zal deze om logische redenen niet prijsgeven)
Ik moet mezelf dus rectificeren, ik heb de Harmonizers ten onrechte afgekraakt!
Hier gaat hij dan:
De Harmonizers werken echt!
Het verschil in weergave met of zonder de Harmonizers is flink!
Het zijn beslist en absoluut geen super tweeters!
(Ik ben bekend met de technische werking maar zal deze om logische redenen niet prijsgeven)
Ik moet mezelf dus rectificeren, ik heb de Harmonizers ten onrechte afgekraakt!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Olaf,
Leuk om te horen, ik las op highend forum al, dat je weer bij Cock op bezoek was geweest, met mijn AMT tweeters hoor ik geen hele grote verschillen met en zonder de Harmonizers overigens.
Ik heb zelf trouwens weer een leuke MP score, er staat een setje Altec 409 te koop, zelfde als ik nu mee speel in ex Leobus, quick en dirty gaffa to the max OB. Ik vind het zulk leuke coaxjes, dat ik voor een tweede paartje ga, misschien deze eens in compact GHP zetten en dan vergelijken met de OB.
Groetjes Walter
Leuk om te horen, ik las op highend forum al, dat je weer bij Cock op bezoek was geweest, met mijn AMT tweeters hoor ik geen hele grote verschillen met en zonder de Harmonizers overigens.
Ik heb zelf trouwens weer een leuke MP score, er staat een setje Altec 409 te koop, zelfde als ik nu mee speel in ex Leobus, quick en dirty gaffa to the max OB. Ik vind het zulk leuke coaxjes, dat ik voor een tweede paartje ga, misschien deze eens in compact GHP zetten en dan vergelijken met de OB.
Groetjes Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zet ze dan liever in een eerder beschreven lekke kast, daar zul je meer plezier aan beleven.
In een GHP komt er een mega grote condensator in serie met de driver te staan wat dan toch weer ten koste gaat van een stukje resolutie en fase reinheid.
Dat heb je in de lekke kast niet, en ook nog eens het feit dat dit soort drivers eigenlijk voor lekke kasten zijn ontworpen zorgt er voor dat dat de betere keuze is.
GHP is een leuke oplossing voor meer diepe bas uit een (te) kleine kast maar omdat de Altec sowieso niet is gemaakt voor de allerlaatste octaven zal dat verder niets bijzonders gaan opleveren, de laag weergave met deze driver in een lekke kast zal zelfs subjectief beter zijn, mede ook door het ontbreken van een mega grote condensator zal de laag weergave gedetailleerder zijn.
In een GHP komt er een mega grote condensator in serie met de driver te staan wat dan toch weer ten koste gaat van een stukje resolutie en fase reinheid.
Dat heb je in de lekke kast niet, en ook nog eens het feit dat dit soort drivers eigenlijk voor lekke kasten zijn ontworpen zorgt er voor dat dat de betere keuze is.
GHP is een leuke oplossing voor meer diepe bas uit een (te) kleine kast maar omdat de Altec sowieso niet is gemaakt voor de allerlaatste octaven zal dat verder niets bijzonders gaan opleveren, de laag weergave met deze driver in een lekke kast zal zelfs subjectief beter zijn, mede ook door het ontbreken van een mega grote condensator zal de laag weergave gedetailleerder zijn.
