Purify EVAL1 kit

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Shadow

Purify EVAL1 kit

Bericht door Shadow »

Ik speel al een tijdje met de Purifi Eval1 kit in een Ghent Audio doosje, geweldige versterker, veel power, weinig verbruik en hij staat soms van 7u in de ochtend tot 23u in de avond aan...
20230712_210152.jpg
De kit bestaat uit een Hypex SMPS 1200A400;
SMPS1200Axx0_10xx.pdf
(1.46 MiB) 591 keer gedownload
En de Eval1 kit;
EVAL1 Stereo 1ET400A Evaluation Kit.pdf
(3.12 MiB) 39 keer gedownload
Bij het hard inschakelen via de hoofdschakelaar achterop had ik een tik hoorbaar in m'n tweeters, wat ik bij m'n CA versterkers niet heb b.v.
Daarop de manuals bestudeerd en het volgende bedacht;

Hoofdschakelaar doet wat ie deed, alle spanning eraf / erop.
Hoofdschakelaar in = spanning op smps en standby voeding houd smps in standby.
12V trigger erop = smps uit standby en 6 seconden later versterker uit standby.

De inschakeltik is nog zachtjes hoorbaar :(
Even testen met handbediende schakelaar achterop de versterkermodules leerde mij dat de standby schakelaar van de Purifi modules dus helemaal niks doet, muziek blijft vrolijk doorspelen enz. ](*,)

Iemand hier nog ideeën over?
Chocomel

Re: Purify EVAL1 kit

Bericht door Chocomel »

He, een tik is niet fijn. Het is natuurlijk wel een evaluation board en geen compleet product. Meet je een kleine gelijkspanning over de uitgang?

Wat betreft de schakelaar: op pagina 15 van de handleiding staat dat er twee ingangen zijn om de versterker uit stand-by te halen. Is de schakelaar misschien op de ene aangesloten en de voeding op de andere?
Shadow

Bericht door Shadow »

20240930_120702.jpg
Printje op maat maken om de ingangen even op 'stil' te houden tijdens het opstarten, dan moet het lukken om zonder tik op te starten...past mooi tussen de borden en de (afgeschermde) bedrading kan onderlangs mooi naar de input connectors.
Screenshot_20240930_125701_Chrome.jpg
Even van het www geplukt
Shadow

Bericht door Shadow »

Ondanks dat ik beide ingangen dus naar massa trek heb ik soms - niet altijd - dus nog een fikse hoorbare tik op de speakers, vooral de tweeters laten zich horen. Uiteindelijk dus ook de uitgangen maar ontkoppelen?
Plaats reactie