3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
martinhagenbeek
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Was weer een mooie dag, George bedankt voor de organisatie. Leuk dat ik mijn KEF LS60 ‘inspired’ kon laten horen. Mijn leer-effect was dat DSP instellingen in mijn eigen huis met houten vloeren (bass-trap) niet goed uitpakken in een ruimte met betonnen vloer zoals in Zeewolde, de grote luisterruimte werd later door iemand aangeduid als ‘basbom’. Nogmaals dank voor het lenen van je streamer, PapaLeo. Eyeopeners voor mij waren de vergelijk sessies van de amps en dacs. Zeker voor herhaling vatbaar. Ik zou een volgende keer best graag mijn dual mono Quad 606 replica’s eens willen vergelijken met andere amps.
Laatst gewijzigd door martinhagenbeek op di 01 okt 2024, 9:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Was een leuke dag, ben om een uur of half 3 weer weg gegaan maar de tijd vloog.
Mooie set gehoord, die van Dré en Stefan vond ik heel fijn.
Leuk wat mensen gezien te hebben en gesproken te hebben al ben ik niet bekend met meeste (weinig actief geweest hier, maar dat gaat denk ik wel veranderen)
Mooie set gehoord, die van Dré en Stefan vond ik heel fijn.
Leuk wat mensen gezien te hebben en gesproken te hebben al ben ik niet bekend met meeste (weinig actief geweest hier, maar dat gaat denk ik wel veranderen)
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
ErmeloKappa7 schreef: ↑zo 29 sep 2024, 11:55Voor mij een geslaagde dag en ben al weer met een vervolg bezig voor volgend jaar.
Ik ben wel benieuwd welke locatie jullie voorkeur heeft.
We hebben nu de keuze uit twee locaties en wil eigenlijk wel het een en ander gaan vast leggen maar welke.
Wordt dat Ermelo of Zeewolde?
Zeewolde zou voor mij dan wel de voorkeur hebben om beneden te gaan zitten, ik hoop dat jullie daar wel even naar de ruimtes gekeken hebben.
Het voordeel vond ik wel dat er een goede bar aanwezig is en de ruimtes genoeg gescheiden zijn van elkaar zo dat er geen geluid door lekt uit een andere ruimte.
Ermelo heeft weer voordelen dat er meer vrije parkeerplekken in de buurt beschikbaar zijn.
Daarnaast klinken die ruimtes wel erg fijn.
Voor beide locaties is dus wel iets te zeggen.
de grote zaal is wel... groot
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ermelo was zeker niet onaardig. Heb ik in Zeewolde maar twee kamers en de overloop mee gemaakt; in mijn herinnering was de akoestiek van Ermelo iets beter.
Ook had je een grote ruimte waar grote systemen goed uit de verf kwamen. De ruimtes met schuifwand voor het middelgrote woonkamerspul en de zolderkamer voor het studentikoze materiaal.
Ook had je een grote ruimte waar grote systemen goed uit de verf kwamen. De ruimtes met schuifwand voor het middelgrote woonkamerspul en de zolderkamer voor het studentikoze materiaal.
Laatst gewijzigd door richard op zo 29 sep 2024, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
ooh bijna vergeten catering
frietje en krokketje
jammie !
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Maar je was er niet bij, beetje vreemd om dan een voorkeur uit te spreken...WrineX schreef: ↑zo 29 sep 2024, 22:17ErmeloKappa7 schreef: ↑zo 29 sep 2024, 11:55Voor mij een geslaagde dag en ben al weer met een vervolg bezig voor volgend jaar.
Ik ben wel benieuwd welke locatie jullie voorkeur heeft.
We hebben nu de keuze uit twee locaties en wil eigenlijk wel het een en ander gaan vast leggen maar welke.
Wordt dat Ermelo of Zeewolde?
Zeewolde zou voor mij dan wel de voorkeur hebben om beneden te gaan zitten, ik hoop dat jullie daar wel even naar de ruimtes gekeken hebben.
Het voordeel vond ik wel dat er een goede bar aanwezig is en de ruimtes genoeg gescheiden zijn van elkaar zo dat er geen geluid door lekt uit een andere ruimte.
Ermelo heeft weer voordelen dat er meer vrije parkeerplekken in de buurt beschikbaar zijn.
Daarnaast klinken die ruimtes wel erg fijn.
Voor beide locaties is dus wel iets te zeggen.Zeewolde had toch minder ruimtes ? en ik vond de zolder in Ermelo best fijn
lekker compact. terwijl de ruimtes beneden met de scheiding wand erg goed klonken, met name die tussen de zolder en de ander
de grote zaal is wel... grootdat dan weer wel. maar wellicht leuk voor de grotere systemen
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Afgaande op wat hier door anderen al vermeld is mag hij toch wel een mening hebben? Stop toch eens met dat gejijbak........ De grote ruime in Zeewolde was een flinke basbom wat ik best jammer vond. Alleen de kleinere waren prima. Hetgeen een leuke geslaagde dag overigens verder niet in de weg stond, beslist!
Ik vond Ermelo ook een betere/aangenamere locatie en heeft mijn voorkeur voor een vervolg.
Ik vond Ermelo ook een betere/aangenamere locatie en heeft mijn voorkeur voor een vervolg.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Achter de set van Peter de deur door......

Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Goed verborgen, maar een leuke ruimte!
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Het was een fantastische dag; veel gehoord en ook geleerd.
Bedankt voor de prima organisatie George!
Ook leuk om eens de gezichten achter alle nicknames te zien.
Al met al zeker voor herhaling vatbaar!
Grtz, Mark
Bedankt voor de prima organisatie George!
Ook leuk om eens de gezichten achter alle nicknames te zien.
Al met al zeker voor herhaling vatbaar!
Grtz, Mark
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Zeker. En dan moest je nog een gang door en weer een deur. Echt verborgen dus.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Voor de bouwers zeker, zou ik willen opmerken.
Qua formaat sloot deze ruimte wel meer aan op de afmetingen van " de gemiddelde huiskamer ". Mijn Hiraga's hadden dat ook nodig, want in de andere grotere ruimte vond ik ze niet tot hun recht komen.
En dan nog vond ik het verschil met " weer thuis" nog flink groot.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Daar ontkom je niet aan helaas, maar dat geld voor iedereen
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Mijn voorkeur gaat uit naar Ermelo, voornamelijk om de grote ruimte. Vond dat ook wat meer voor onze club, je was nu meer een deel van wat er allemaal nog meer gebeurde (al was dat uizicht niet heel slecht hoor
)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Tip: de komende maand al een locatie reserveren, we hebben nu al paar keer gezien dat een half jaar van te voren al te laat is.
-
sliceofhogan
- Berichten: 11
- Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 14:30
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Organisatie hartelijk dank voor een hele leuke dag!
@Stefan, wat hij zei:
@Stefan, wat hij zei:
Echt fantastische toverdoosjesEn dan, tja….Stefan……….
Hoe durf je?!
Hoe durf je de lat zo hoog te leggen, wauw!, daar kunnen wij toch bijna niet meer tegenop bouwen zo !?!.
Damn, wat klinken zijn monitoren extreem goed,
Ik hoorde het zelfs meteen al met het binnenlopen van de kamer, wat ik me er van kan herinneren heb ik niet eens “hallo” gezegd maar ben meteen naar de voorste rij gelopen waar nog een stoel vrij was.
Terwijl de kop koffie in mijn handen koud aan het worden was zochten mijn ogen de hoeken van de kamer af naar de subwoofer die er niet was.
Maar de weergave van deze kastjes, wauw.
Ik hoef het verder niet te omschrijven, we hebben het allemaal kunnen horen, die dingen zijn bizar goed.
