kan je die interlinks niet gewoon op de juiste lengte maken ipv een Alpe d'Huez parcours?
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nee, nee
Dat verhoogt juist de entropie! Om maar eens een term van een hoger niveau te gebruiken.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Voorde lagere niveaus onder ons:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Entropie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Entropie
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De interlinks korter maken is geen optie, dit zijn dure jongens, dat spul moet je origineel houden. Ik hoor trouwens een verbetering, de weergave is verder opgeschoond.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Mooi zo Walt! Maar niet te veel licht hè. Als je kabels te weinig slaap krijgen worden ze onrustig 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja, mooi om te ervaren dat dit soort simpele dingen toch verschil maken.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De foto kwaliteit is erg verbeterd zo.
Ik heb er twee vragen bij.
Op de eerste plaats, wat is de functie van de variac die op de foto staat?
Op de tweede plaats, of de laag stof die op de modem router ligt ook een positieve invloed heeft op de weergave van de Audio keten?
Verder mooie kabels trouwens.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De variac is voor de aansturing van de audiolamp, het nadeel van licht is dat je stof ineens wel ziet, zal er eens een doekje over halen!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dit is entropieverhogende materie.Olaf Analogue schreef: ↑wo 25 sep 2024, 18:23Op de tweede plaats, of de laag stof die op de modem router ligt ook een positieve invloed heeft op de weergave van de Audio keten?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Foto is stukken beter.
Wat betreft licht heb ik toch het idee dat het met een sfeervol schemerlicht toch het beste klinkt.
Dit soort opmerkingen krijg je natuurlijk ook als je scherpe foto's plaatst. Of je bent ergens in een reflectie zichtbaar, dan is het prettig dat je kleren aan hebt.Olaf Analogue schreef: ↑wo 25 sep 2024, 18:23Op de tweede plaats, of de laag stof die op de modem router ligt ook een positieve invloed heeft op de weergave van de Audio keten?
Wat betreft licht heb ik toch het idee dat het met een sfeervol schemerlicht toch het beste klinkt.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Waarschijnlijk ga ik via MP een Synergistic Research Purple zekering overnemen om te testen in de DSD dac, ik ben wel benieuwd wat dat nog gaat doen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nieuw luidspreker merk, gezien de toegepaste Purifi units en technologie lijkt me dit een zeer nette prijs voor een paartje:
https://radiantacoustics.com/
https://radiantacoustics.com/
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Leo heeft de versie met dimmer dacht ik, de Variac samen met de gelijkrichter is de meest recente oplossing. De gelijkrichting zit in het houten kastje onder de variac.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Klopt Walter. Ik heb inderdaad alleen de lamp met een dimmertje. Wisselstroom dus. Dat dimmertje is wel heel lastig in te stellen op de lage gewenste spanning. Of staat te hoog (lamp geeft nog teveel licht) of staat een halve millimeter verder en de lamp staat uit.
De ombouw naar de gelijkstroom versie heb ik wel bij iemand gehoord, maar ik vond het effect niet groot genoeg om daar nog weer geld aan uit te geven.
Groet,
Leobus
De ombouw naar de gelijkstroom versie heb ik wel bij iemand gehoord, maar ik vond het effect niet groot genoeg om daar nog weer geld aan uit te geven.
Groet,
Leobus
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zo’n lamp lijkt mij toch meer iets voor op een Holistisch forum .
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kom maar op met je holo dac! Walt zal smullen
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik denk dat hij alleen zal luisteren naar de zekering, niet naar de dac…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Heb jij hen daar ook voor dan? Kon de dokter niets meer voor je doen? Brandt maar los...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De situatie was als volgt: ik heb vergelijken tussen een Spring 3 level 2 en een, significant duurdere, Spring 3 KTE. Tot mijn niet geringe verbazing was er maar een heel klein verschil in weergave. Vervolgens werd de illustere zekering in de Spring level 2 gezet en tot mijn wederom niet geringe verbazing deed die zekering iets duidelijk hoorbaars ten goede van de weergave. Meer detail en meer lucht in de soundstage zeg maar. Ik heb die zekering voor heel, heel weinig erbij gekocht. Dac staat nu in te spelen met standaard zekering. Als het ding wat gesetteld is douw ik die zekering er weer in en alsik dan weer verschil hoor ten goede, blijft ie erin zitten. Doet het me niets dan verpats ik hem wel weer. Er schijnt een markt voor te zijn…
