Audio/electronica cursus

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Audio/electronica cursus

Bericht door simsalabim »

Ik zou graag een audio of electronica cursus volgen regio Amsterdam/Leiden.

Weet iemand van een cursus die aan te raden is?

Online cursus mag ook.

Dank!
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door simsalabim »

Ik heb MBO niveau techniek.
Maar weinig electro kennis, dus zal een instap cursus moeten zijn denk ik, heb wel HAVO wiskunde b.
90000006
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 10 mar 2023, 15:56

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door 90000006 »

Het is geen cursus, maar als je ook bereid bent tot zelfstudie kan ik je oprecht de boeken van Paul Horowitz aanbevelen. Laagdrempelig, praktijk gericht en zonder overtollige theorie ballast. Is een serie van drie, maar met alleen deel 1 al heb je meer dan genoeg basis voor de meeste analoge audio techniek.

https://www.bol.com/nl/nl/p/elektronica ... 666781640/
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door Chocomel »

Wat wil je leren?

Praktisch, dus hoe je moet solderen, om bijvoorbeeld een bouwpakket te kunnen maken?
Theoretisch, dus ontwerpen en simuleren?
Iets ertussenin, zoals foutzoeken en repareren?
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door simsalabim »

90000006 schreef: ma 16 sep 2024, 20:49
Het is geen cursus, maar als je ook bereid bent tot zelfstudie kan ik je oprecht de boeken van Paul Horowitz aanbevelen. Laagdrempelig, praktijk gericht en zonder overtollige theorie ballast. Is een serie van drie, maar met alleen deel 1 al heb je meer dan genoeg basis voor de meeste analoge audio techniek.

https://www.bol.com/nl/nl/p/elektronica ... 666781640/
Fijn dank je!
Die ga ik bestellen
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door simsalabim »

Chocomel schreef: ma 16 sep 2024, 20:54
Wat wil je leren?

Praktisch, dus hoe je moet solderen, om bijvoorbeeld een bouwpakket te kunnen maken?
Theoretisch, dus ontwerpen en simuleren?
Iets ertussenin, zoals foutzoeken en repareren?
Solderen kan ik goed, heb ook best veel zelfbouw gerelateerd gereedschap.
Iets er tussen in zou fijn zijn, ook zou ik simuleren en ontwerpen van redelijk eenvoudige zaken heel leuk vinden, het meest laagdrempelig zou dat zijn in een bestaande cursus of in een klein groepje of iemand die mij een beetje zou willen helpen.

Het lijkt me al leuk om een tweewegje te kunnen maken en zelf te ‘tunen’ naar mijn smaak.

Maar ook basis kennis van versterker ontwerp en ander audio gerelateerde materie interesseert mij zeer, vind alleen de leercurve heel erg stijl en op mijzelf weet ik niet waar ik moet beginnen en moet toegeven heb soms ook gewoon niet zo een ijzeren discipline om mij er in vast te bijten, vandaar een cursus of iets dergelijks, de zgn stok achter de deur ook.
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door simsalabim »

90000006 schreef: ma 16 sep 2024, 20:49
Het is geen cursus, maar als je ook bereid bent tot zelfstudie kan ik je oprecht de boeken van Paul Horowitz aanbevelen. Laagdrempelig, praktijk gericht en zonder overtollige theorie ballast. Is een serie van drie, maar met alleen deel 1 al heb je meer dan genoeg basis voor de meeste analoge audio techniek.

https://www.bol.com/nl/nl/p/elektronica ... 666781640/
Dit boek besteld
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door Kappa7 »

Als je wat met buizen wil starten is dit wel een aanrader.
https://www.mennovanderveen.nl/index.php/nl/tubesociety
Alleen echt basis is het niet.
Een klein beetje kennis is dan wel handig.
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door simsalabim »

Lijkt me een interessante cursus alleen mijn kennis is niet toereikend
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door richard »

Mijn leerboek was deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/elektronica ... 666814143/

Daarna nog een werkende DAC en versterker gebouwd. Ik was toch best tevreden als een civieltechnicus.
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door simsalabim »

Dat is zeker niet verkeerd!
Morgen krijg ik mijn eerder bestelde boek binnen, daar eerst maar eens aan beginnen.
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door douwebakker »

Omdat je vroeg naar een elektronica cursus.
Misschien is dit wat voor je.
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Audio/electronica cursus

Bericht door simsalabim »

Dank Douwe!
Ik ga het eens rustig bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”