Audio/electronica cursus
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Audio/electronica cursus
Ik zou graag een audio of electronica cursus volgen regio Amsterdam/Leiden.
Weet iemand van een cursus die aan te raden is?
Online cursus mag ook.
Dank!
Weet iemand van een cursus die aan te raden is?
Online cursus mag ook.
Dank!
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: Audio/electronica cursus
Ik heb MBO niveau techniek.
Maar weinig electro kennis, dus zal een instap cursus moeten zijn denk ik, heb wel HAVO wiskunde b.
Maar weinig electro kennis, dus zal een instap cursus moeten zijn denk ik, heb wel HAVO wiskunde b.
Re: Audio/electronica cursus
Het is geen cursus, maar als je ook bereid bent tot zelfstudie kan ik je oprecht de boeken van Paul Horowitz aanbevelen. Laagdrempelig, praktijk gericht en zonder overtollige theorie ballast. Is een serie van drie, maar met alleen deel 1 al heb je meer dan genoeg basis voor de meeste analoge audio techniek.
https://www.bol.com/nl/nl/p/elektronica ... 666781640/
https://www.bol.com/nl/nl/p/elektronica ... 666781640/
Re: Audio/electronica cursus
Wat wil je leren?
Praktisch, dus hoe je moet solderen, om bijvoorbeeld een bouwpakket te kunnen maken?
Theoretisch, dus ontwerpen en simuleren?
Iets ertussenin, zoals foutzoeken en repareren?
Praktisch, dus hoe je moet solderen, om bijvoorbeeld een bouwpakket te kunnen maken?
Theoretisch, dus ontwerpen en simuleren?
Iets ertussenin, zoals foutzoeken en repareren?
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: Audio/electronica cursus
Fijn dank je!90000006 schreef: ↑ma 16 sep 2024, 20:49Het is geen cursus, maar als je ook bereid bent tot zelfstudie kan ik je oprecht de boeken van Paul Horowitz aanbevelen. Laagdrempelig, praktijk gericht en zonder overtollige theorie ballast. Is een serie van drie, maar met alleen deel 1 al heb je meer dan genoeg basis voor de meeste analoge audio techniek.
https://www.bol.com/nl/nl/p/elektronica ... 666781640/
Die ga ik bestellen
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: Audio/electronica cursus
Solderen kan ik goed, heb ook best veel zelfbouw gerelateerd gereedschap.
Iets er tussen in zou fijn zijn, ook zou ik simuleren en ontwerpen van redelijk eenvoudige zaken heel leuk vinden, het meest laagdrempelig zou dat zijn in een bestaande cursus of in een klein groepje of iemand die mij een beetje zou willen helpen.
Het lijkt me al leuk om een tweewegje te kunnen maken en zelf te ‘tunen’ naar mijn smaak.
Maar ook basis kennis van versterker ontwerp en ander audio gerelateerde materie interesseert mij zeer, vind alleen de leercurve heel erg stijl en op mijzelf weet ik niet waar ik moet beginnen en moet toegeven heb soms ook gewoon niet zo een ijzeren discipline om mij er in vast te bijten, vandaar een cursus of iets dergelijks, de zgn stok achter de deur ook.
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: Audio/electronica cursus
Dit boek besteld90000006 schreef: ↑ma 16 sep 2024, 20:49Het is geen cursus, maar als je ook bereid bent tot zelfstudie kan ik je oprecht de boeken van Paul Horowitz aanbevelen. Laagdrempelig, praktijk gericht en zonder overtollige theorie ballast. Is een serie van drie, maar met alleen deel 1 al heb je meer dan genoeg basis voor de meeste analoge audio techniek.
https://www.bol.com/nl/nl/p/elektronica ... 666781640/
Re: Audio/electronica cursus
Als je wat met buizen wil starten is dit wel een aanrader.
https://www.mennovanderveen.nl/index.php/nl/tubesociety
Alleen echt basis is het niet.
Een klein beetje kennis is dan wel handig.
https://www.mennovanderveen.nl/index.php/nl/tubesociety
Alleen echt basis is het niet.
Een klein beetje kennis is dan wel handig.
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: Audio/electronica cursus
Lijkt me een interessante cursus alleen mijn kennis is niet toereikend
Re: Audio/electronica cursus
Mijn leerboek was deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/elektronica ... 666814143/
Daarna nog een werkende DAC en versterker gebouwd. Ik was toch best tevreden als een civieltechnicus.
Daarna nog een werkende DAC en versterker gebouwd. Ik was toch best tevreden als een civieltechnicus.
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: Audio/electronica cursus
Dat is zeker niet verkeerd!
Morgen krijg ik mijn eerder bestelde boek binnen, daar eerst maar eens aan beginnen.
Morgen krijg ik mijn eerder bestelde boek binnen, daar eerst maar eens aan beginnen.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Audio/electronica cursus
Omdat je vroeg naar een elektronica cursus.
Misschien is dit wat voor je.
Misschien is dit wat voor je.
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
