Subwoofer monteren in Toyota Corolla 2020

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Grandagabbers

Subwoofer monteren in Toyota Corolla 2020

Bericht door Grandagabbers »

Hoi allemaal,

Ik probeer mijn alpine swd subwoofer in mijn Toyota Corolla Hybrid 2020 te bouwen. Deze sub heb ik al eens, evenals speakers voor, achter, versterker en tweeters in mijn Toyota Yaris hiervoor gebouwd. Hiervoor heb ik een YouTube video gebruikt ter referentie (als je Toyota Corolla 2920 subwoofer install opzoekt krijg je er hem).

De radio bevat een aantal aansluitingen waar ik de high to low level converter tussen moet zetten (zie afbeeldingen). De radio bevat niet de standaard audio kleuren. Hierom heb ik bij de tweeters gekeken voor de kabels die daar lopen en daar merk ik het volgende:

Tweeter links: paars+geel en paars+zwarte kabel en 2 kleinere dunnere kabeltjes (zie afbeelding).
Tweeter rechts heeft ook een speakertje naast de tweeter en een grotere stekker met hierin: paars+geel, paars+zwart, paars+groen, paars+blauw en diezelfde kleinere dunnere kabeltjes (zie afbeelding).

Nou had ik verwacht dat in de radio bij de stekker voor de speakers paars+geel, paars+zwart, paars+groen en paars+blauw te hebben. Hier zou ik dan de converter tussen zetten en klaar is kees. Echter had de radio stekker de volgende draden:

Paars+geel, paars+zwart, paars+geel, paars+zwart en wat kleinere dunnere kabeltjes (zie afbeelding).

Ik heb de converter getest met alle kabeltjes maar zonder succes. De rode, zwarte en blauwe (ignition) kabel heb ik al getrokken en liggen bij de sub. Hier komt na het meten met de multimeter overal 12+ volt door. Vanuit de versterker (ingebouwd in de sub) komt bij de tulp aansluiting 8+ volt maar het powered de sub verder niet.

Ik weet niet wat nu verder handig is dus hoop dat iemand me opweg kan helpen. Ik kan meer afbeeldingen maken en zal updates sturen als ik ze heb. Bedankt allemaal en fijne dag.
Bijlagen
Tweeter rechts + kleine speaker (zie meerdere kabels)
Tweeter rechts + kleine speaker (zie meerdere kabels)
Tweeter links (minder kabels)
Tweeter links (minder kabels)
Converter
Converter
Radio, meest rechts zwarte stekker is de speaker aansluiting
Radio, meest rechts zwarte stekker is de speaker aansluiting
Kappa7
Contacteer:

Re: Subwoofer monteren in Toyota Corolla 2020

Bericht door Kappa7 »

Welkom,

Ik heb even voor de de google aan geslingerd en kom dit kabeltje tegen.
https://catalog.pac-audio.com/catalog/a ... s/aph-ty01
Dat is volgens mij wat je nodig hebt.
In de manual kan je ook de pinout achterhalen van de connector.
https://catalog.pac-audio.com/index.php ... hment=1656

Tis wel te verwachten dat je van de radio eerst naar een filter gaat wat bij je huidige speakers hoort.
Daarvandaan zal het naar de speakers gaan. Mogelijk moet je het filter wat bij je nieuwe speakers hoort op de plek van de oude zetten.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Subwoofer monteren in Toyota Corolla 2020

Bericht door Henkjan »

Grandagabbers schreef: ma 02 sep 2024, 20:12
Hoi allemaal,
Hoi! & welkom hier
Plaats reactie