Roon
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Roon
raak het luidsprekertje aan op de zone waar je afspeelt en dan het signaalsymbool. Een kringel in het midden.Leeuwarden schreef: ↑do 22 aug 2024, 12:43Roon aan de praat geholpen. Het werkt maar ik kan nergens vinden hoe je kan upsamplen. Waar zit dat ergens?
Dan zie je de settings voor headroom instellen en samplerate conversie.
De instellingen die je maakt gelden alleen voor die zone.
Je kan dus alles naar wens voor een zone instellen. Dus ook room correctie per zone.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Roon
Nou, dat was een interessant bezoek aan Magna. Thuisgekomen even verder experimenteren met Roon. Speakers gewisseld en weer geluisterd. Upsampling aan en weer uit. Veel upsampling en weinig geprobeerd. Filters geprobeerd. Vervolgens Roon uit en de Auralic G1 weer aangestuurd met Auralic eigen DS Lightning. Ik kan niet anders concluderen dan dat een en ander zonder Roon beter klinkt. Er is in mijn beleving een duidelijk verschil.
Misschien tijdens de trail nog een keer HQP integreren in Roon en kijken wat er dan gebeurt. Waar Roon erg goed in is is het ontdekken van info en nieuwe muziek. Maar dat doet DSLightning in mindere mate ook. Voor mij toch best een beetje onverwacht deze voorlopige conclusie…
Misschien tijdens de trail nog een keer HQP integreren in Roon en kijken wat er dan gebeurt. Waar Roon erg goed in is is het ontdekken van info en nieuwe muziek. Maar dat doet DSLightning in mindere mate ook. Voor mij toch best een beetje onverwacht deze voorlopige conclusie…
Re: Roon
Tja, Roon is gewoon een heel goede archivaris met gereedschapskist. Heb je dat niet zo nodig of behoefte aan dan zijn er genoeg alternatieven. PCM naar DSD upsampelen/converteren doet Daphile ook niet onverdienstelijk en gratis. Draai daar nu zelf een paar maanden mee en is wel een blijvertje voorlopig. JRiver kan ook maar dan weer niet gratis.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
