Roon

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Roon

Bericht door Leeuwarden »

Roon aan de praat geholpen. Het werkt maar ik kan nergens vinden hoe je kan upsamplen. Waar zit dat ergens?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Roon

Bericht door ds23man »

Je endpoint selecteren en naar instellingen gaan.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Roon

Bericht door jeroen_d »

Leeuwarden schreef: do 22 aug 2024, 12:43
Roon aan de praat geholpen. Het werkt maar ik kan nergens vinden hoe je kan upsamplen. Waar zit dat ergens?
raak het luidsprekertje aan op de zone waar je afspeelt en dan het signaalsymbool. Een kringel in het midden.
Dan zie je de settings voor headroom instellen en samplerate conversie.
De instellingen die je maakt gelden alleen voor die zone.
Je kan dus alles naar wens voor een zone instellen. Dus ook room correctie per zone.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Roon

Bericht door Leeuwarden »

Gevonden! DSD 256 gaat probleemloos op de Brooklyn, hoger kan ie niet.
Straks naar Magna Hifi om de Cyan 2 te besnuffelen. M’n Brooklyn gaat mee. Eens kijken of dat een gelopen race is…
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Roon

Bericht door Leeuwarden »

Nou, dat was een interessant bezoek aan Magna. Thuisgekomen even verder experimenteren met Roon. Speakers gewisseld en weer geluisterd. Upsampling aan en weer uit. Veel upsampling en weinig geprobeerd. Filters geprobeerd. Vervolgens Roon uit en de Auralic G1 weer aangestuurd met Auralic eigen DS Lightning. Ik kan niet anders concluderen dan dat een en ander zonder Roon beter klinkt. Er is in mijn beleving een duidelijk verschil.
Misschien tijdens de trail nog een keer HQP integreren in Roon en kijken wat er dan gebeurt. Waar Roon erg goed in is is het ontdekken van info en nieuwe muziek. Maar dat doet DSLightning in mindere mate ook. Voor mij toch best een beetje onverwacht deze voorlopige conclusie…
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Roon

Bericht door Pjotr »

Tja, Roon is gewoon een heel goede archivaris met gereedschapskist. Heb je dat niet zo nodig of behoefte aan dan zijn er genoeg alternatieven. PCM naar DSD upsampelen/converteren doet Daphile ook niet onverdienstelijk en gratis. Draai daar nu zelf een paar maanden mee en is wel een blijvertje voorlopig. JRiver kan ook maar dan weer niet gratis.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Roon

Bericht door Leeuwarden »

Ik was vandaag dus bij Magna en daar was men nogal enthousiast over Gentoo player. Geen idee wat dat allemaal kan. Is ook niet gratis maar ook niet duur. Roon is wat dat betreft wel tikkie prijzig…
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”