Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Moderator: Beheerdersteam
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Te breed, er staat een platenspeler naast in de kast.
Mijn elekit past net, deze helaas niet.
Op de kast laten staan is helaas geen optie.
Mijn elekit past net, deze helaas niet.
Op de kast laten staan is helaas geen optie.
Laatst gewijzigd door Spartacus op vr 05 jul 2024, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Vind het een drie letter woord smoes, beginnende met een K en eindigt op een T
Om te weten Dat hij niet ! in je kast past had je hem niet voor hoeven bouwen .
Nu heb ik spijt dat ik op je verzoek ben in gegaan om mijn 2de set printen aan je te verkopen .
Om te weten Dat hij niet ! in je kast past had je hem niet voor hoeven bouwen .
Nu heb ik spijt dat ik op je verzoek ben in gegaan om mijn 2de set printen aan je te verkopen .
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Daar moet je toch geen spijt van hebben Bert. Hij heeft veel plezier aan de bouw gehad.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Bert, Govert heeft toch het plezier gehad voor em te bouwen en ik vind dat hij dat goed gedaan heeft. Hij heeft ook bijgedragen in het brom-verhaal...
Ik vind het trouwens fantastisch dat we nu al met 5 man die versterker bouwen / gebouwd hebben. Dat wil nl. ook zeggen dat ons ontwerp ruime interesse heeft gewekt, daar mag je ook fier op zijn.
Ik vind het trouwens fantastisch dat we nu al met 5 man die versterker bouwen / gebouwd hebben. Dat wil nl. ook zeggen dat ons ontwerp ruime interesse heeft gewekt, daar mag je ook fier op zijn.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Sorry hoor, maar zo'n versterker kun je gewoon qua warmte al niet in een kast zetten, jij woont ook in dat huis he?
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Is het geen optie om een houten kap over de versterker te zetten, met voldoende ruimte om de warmte af te voeren.
Bovenop die kap kan je dan de platenspeler plaatsen.
Teken het eerst eens uit en laat het aan je vrouw zien, zodat ze haar mening kan geven.
... tenminste als in de kast betekent: in een nis en niet in een gesloten deel vd kast.
.... of een andere kast (lol) ?
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Misschien wel Willy , alleen ik heb nog een set UGT over van …… potverdikke schiet de naam niet te binnen, Ook uit Polen Niet Torroidy, daar was m’n 2set voor bedoeld WillyWilly_61 schreef: ↑vr 05 jul 2024, 19:44Bert, Govert heeft toch het plezier gehad voor em te bouwen en ik vind dat hij dat goed gedaan heeft. Hij heeft ook bijgedragen in het brom-verhaal...
Ik vind het trouwens fantastisch dat we nu al met 5 man die versterker bouwen / gebouwd hebben. Dat wil nl. ook zeggen dat ons ontwerp ruime interesse heeft gewekt, daar mag je ook fier op zijn.
Maar nu gaan de printen naar MP
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik heb de printen van Willy overgenomen.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Dan begin ik te dementeren
Die van mij zijn naar een andere gegaan
Al die schuilnamen ook
Je weet op laatst niet wie jezelf bent
Die van mij zijn naar een andere gegaan
Al die schuilnamen ook
Je weet op laatst niet wie jezelf bent
OpaBert schreef: ↑do 02 mei 2024, 21:05
Wat ik voorstelde was niet eerlijk
Dan zou jij ook mijn verzendkosten betalen
Dat hoeft niet Dus dat delen we door 2 is verzendkosten print vanuit België naar mij 13.10/2=6,55€ +12€ is 18.55 + verzendkosten brievenbuspakket 3€ is 18,55+3€=21.55
Als ik het niet goed doe Schrijf dan even terug
Ben niet zo wakker
Ha Bert,
Helder, denk dat dit inderdaad zo goed is als ik goed meereken .
Adres is op het pakketje klopt, dus moet goed komen!
Ik maak het zo over, naar je.
Groetjes Ron
Is goed Ron , breng het maandag weg![]()
Laatst gewijzigd door OpaBert op vr 05 jul 2024, 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Wat een reacties allemaal. Had beter niks kunnen zeggen.
Zowiezo is het meeste plezier voor mij het bouwen.
Hij wordt niet verkocht om er winst op te maken, meer om ook wat geld vrij te maken voor een vervolg project.
We luisteren zelf liever naar een SE versterker, toch ander geluid.
Bouwplezier is voor mij belangrijk, niet wat er daarna mee gebeurd.
Afleiding in een nieuw project is noodzakelijk, iedereen hier vreet zich momenteel op ivm borstk*nker wat deze week ontdekt is bij mijn vrouw.
Dit wordt een spannende periode waarin ik best wat afleiding in de vorm van een nieuw project kan gebruiken.
Zowiezo is het meeste plezier voor mij het bouwen.
Hij wordt niet verkocht om er winst op te maken, meer om ook wat geld vrij te maken voor een vervolg project.
We luisteren zelf liever naar een SE versterker, toch ander geluid.
Bouwplezier is voor mij belangrijk, niet wat er daarna mee gebeurd.
Afleiding in een nieuw project is noodzakelijk, iedereen hier vreet zich momenteel op ivm borstk*nker wat deze week ontdekt is bij mijn vrouw.
Dit wordt een spannende periode waarin ik best wat afleiding in de vorm van een nieuw project kan gebruiken.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Het spijt me zeer dat je vrouw en jou dit overkomt , en wist het ook niet anders had ik ook m’n klep gehouden
Ik wens je heeel veel sterkte en 100% genezing voor je vrouw
Jullie gaan een moeilijke tijd tegemoet
Zeer veel sterkte , en excuses dat dik over die printen begon
Ik wens je heeel veel sterkte en 100% genezing voor je vrouw
Jullie gaan een moeilijke tijd tegemoet
Zeer veel sterkte , en excuses dat dik over die printen begon
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Geeft niks, prognose is goed ondanks dat het een triple negatieve kanker is(slechte variant).
Ik wist ook idd dat het niet ging passen in de kast.
Het is puur het bouwen wat ik leuk vind, vandaar ook de zoektocht naar een nieuw project.
Misschien veranderd het nog hoor en blijft hij gewoon. Heb boven ook nog versterking nodig
Ik wist ook idd dat het niet ging passen in de kast.
Het is puur het bouwen wat ik leuk vind, vandaar ook de zoektocht naar een nieuw project.
Misschien veranderd het nog hoor en blijft hij gewoon. Heb boven ook nog versterking nodig
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik zit nu eens te kijken, hij is idd ook te diep.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Kan aan mij liggen, we hebben zo’n lang laag tv meubel met aan 2 kanten deurtjes.
De tv hangt er dan net boven.
De kasten tegenwoordig lijken steeds ondieper te worden. Er past in de diepte nog maar amper iets in.
De tv hangt er dan net boven.
De kasten tegenwoordig lijken steeds ondieper te worden. Er past in de diepte nog maar amper iets in.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Geweldig dit.
Het vrolijkt me wel weer een beetje op zo.
Het vrolijkt me wel weer een beetje op zo.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Goed om te horen, we hebben hier ooit een collega zelfbouwer gehad die tot in de details een speakerontwerp met z'n vrouw besproken had en toen ze er eenmaal goedkeur voor gegeven had en ze gebouwd waren mochten ze niet in de woonkamer...vreselijk, kon ie overnieuw beginnen....
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook liever de kast leeg heb bovenop.
Kan misschien beter zeggen dat ik hem zelf niet op de kast wil laten staan
en niet iemand anders de schuld geven
Het was een geweldig ding om te bouwen. Ook geweldig om dingen te posten op het forum.
Tijd voor een volgende.
Zou mooi zijn als een ander er plezier van heeft.
Als niemand hem wil overnemen blijft hij gewoon. Eigenlijk moet er nog een RIAA versterker in……..
Kan misschien beter zeggen dat ik hem zelf niet op de kast wil laten staan
Het was een geweldig ding om te bouwen. Ook geweldig om dingen te posten op het forum.
Tijd voor een volgende.
Zou mooi zijn als een ander er plezier van heeft.
Als niemand hem wil overnemen blijft hij gewoon. Eigenlijk moet er nog een RIAA versterker in……..
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Joh maak zo,n zelfde kast Misschien wat minder diep en minder hoog die kan dan wel in de kast en bouw daar die RIAA versterker inAls niemand hem wil overnemen blijft hij gewoon. Eigenlijk moet er nog een RIAA versterker in……..
Er staat er recent een op van Democles ik denk 2022-2023
En let op er zijn meerdere magnetodynamische elementen welke hun eigen RIAA Curve hebben , maar je kan het ook tweaken naar je eigen goed dunken
En duur is het al snel als je iets met buizen gaat bouwen
De Buizen alleen een 20€ per stuk en een klein ringkern trafootje voor de voeding 70-90€ natte vinger werk
UGT , Potmeters , Hoeft niet
Paar plankjes op zij en een plaat aluminium welke je in een U omzet 40-250-40 en 300 breed
Buisjes ECC83 Model of 6SN7 zijn niet zo hoog
Als je alles in module,s opbouwt en trap voor trap eerst test hoef je geen print
Je kunt de versterker zelf in een hammond aluminium diecastdoos bouwen welke hermetisch gesloten is en je geen brom inductief in koppelt en de voeding er buiten dat netjes onder het aluminium plaat Want ik vind die Diecast dozen niet mooi.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
viewtopic.php?t=28819
Heb nog wel een hoofdprint van de laatste versie liggen,die is universeel genoeg om je eigen RIAA correctie condensatoren te gebruiken.
En een printje voor de DC gloei voeding kan ik voor je etsen.
Dit is geen beginners project en vergt veel van je kunnen.
Al mijn Phono versterkers zijn bromvrij,wat al moeilijk is bij de hoge versterking van de eerste buis,maar te doen .
Lees het Toppic maar, dan wordt je veel duidelijk.
Heb nog wel een hoofdprint van de laatste versie liggen,die is universeel genoeg om je eigen RIAA correctie condensatoren te gebruiken.
En een printje voor de DC gloei voeding kan ik voor je etsen.
Dit is geen beginners project en vergt veel van je kunnen.
Al mijn Phono versterkers zijn bromvrij,wat al moeilijk is bij de hoge versterking van de eerste buis,maar te doen .
Lees het Toppic maar, dan wordt je veel duidelijk.
