Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Psies. Maar om hem dan naast goedkope weerstanden te plakken
Heb je niet nog een la met dure Walt? Wordt het helemaal top!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Een setje Caran d'Ache is toch het summum op het gebied van weerstanden?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Straks maakt de aankoopprijs van de versterker zelf nog maar 3% uit van de gehele kostprijs 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
In het schema van Menno tel ik er al 3! Dat tikt wel lekker aan dan 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Voor de gloei mag wel een Blue of Black denk ik. Scheelt weer.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb de onderplaat even eraf gehaald, de 0.1uF zijn audyn cap MKP, denk wel prima eigenlijk, dus wellicht laat ik het lekker zo…
Wat is de functie van die dikke weerstand eigenlijk? EDIT: afvlakken van de 300V spanning zo te zien.
Wat is de functie van die dikke weerstand eigenlijk? EDIT: afvlakken van de 300V spanning zo te zien.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ben wel benieuwd naar de functie van die afgekloven rode draadeindjes.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die Chinezen zijn wel liefhebbers van smeltlijm zo te zien.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Volgens mij heeft de vorige eigenaar hem zelf opgebouwd, deze was leverbaar kant en klaar en als kit namelijk. Inderdaad aardig wat smeltlijm, maar kan zich bij lange na niet meten met de Hypex kitter!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15175
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik onthoud me van commentaar hoe íe er van binnen uitziet, je hebt het zelf ook al wel gezien. Wat is dat toch altijd met die smeltlijm, gewoon niet doen die troep.
Maar aanpassingen aan die omgebouwde bij mij, in een verleden heb ik uitgebreid getest met zgn high end koppelcondensatoren op een andere versterker, ik hoor geen verschil. Simpel. Sindsdien gebruik ik gewoon goede polypropyleen condensatoren geschikt voor deze spanning, zoals die op de foto. Kosten? Nog een euro.
Brom, ik houd bij buizenversterkers een limiet van 1mV aan voor brom en prut. Daaronder weet ik zeker dat ik het niet hoor. Mijn originele Aurexx zat hierboven, met de gloei op AC. Dit ben ik DC gaan doen, werd íe veel stiller van. Geen verschil in geluid bij mij overigens.
Ik zie dat ik een blauwe Alps potmeter ben gaan gebruiken, kan me niet meer precies herinneren waarom, dacht dat er standaard ook al wel een vrij goede potmeter / gelijkloop in zat.
Heb een toonregeling gemaakt en ingebouwd, omdat de opstelling in de keukenkast wat onconventioneel is. Achteraf heb ik deze niet nodig, kan met een schakelaar deze toonregeling overbruggen.
Meters voor de bias, beetje als gimmick, en omdat de versterker hier vrij veel aanstaat kun je verloop zien, wat het eind van een buisje inleidt. JJ heb ik 2x gehad, geven vrij snel de geest, de EH die er nu in zitten houden het beduidend langer vol. Ik hoor in geluid geen verschil tussen die 2 overigens.
Omdat de keukenkast vrij ondiep is kwam ik niet weg met de connectoren achterop, dus die zitten allemaal bovenop. Hierdoor kan ik de (toch al kleine) versterker kwijt in de ondiepe kast. Weinig vermogen? In de keuken is dat allemaal niet zo ruig natuurlijk, volume staat op de kleine breedbandertjes nog niet eens op een kwart.
Wat ook enorm uitmaakte is de akoestiek aanpassen in de keuken, die heb ik gelijk meegepakt toen ik de kamer deed, zie het Calpamos verhaal in m'n onderschrift. Misschien nog wel de grootste winst van alle upgrades
Misschien nog wel meer gedaan, maar het was ff geleden, dit is wat me zo te binnen schiet.
Maar aanpassingen aan die omgebouwde bij mij, in een verleden heb ik uitgebreid getest met zgn high end koppelcondensatoren op een andere versterker, ik hoor geen verschil. Simpel. Sindsdien gebruik ik gewoon goede polypropyleen condensatoren geschikt voor deze spanning, zoals die op de foto. Kosten? Nog een euro.
Brom, ik houd bij buizenversterkers een limiet van 1mV aan voor brom en prut. Daaronder weet ik zeker dat ik het niet hoor. Mijn originele Aurexx zat hierboven, met de gloei op AC. Dit ben ik DC gaan doen, werd íe veel stiller van. Geen verschil in geluid bij mij overigens.
Ik zie dat ik een blauwe Alps potmeter ben gaan gebruiken, kan me niet meer precies herinneren waarom, dacht dat er standaard ook al wel een vrij goede potmeter / gelijkloop in zat.
Heb een toonregeling gemaakt en ingebouwd, omdat de opstelling in de keukenkast wat onconventioneel is. Achteraf heb ik deze niet nodig, kan met een schakelaar deze toonregeling overbruggen.
Meters voor de bias, beetje als gimmick, en omdat de versterker hier vrij veel aanstaat kun je verloop zien, wat het eind van een buisje inleidt. JJ heb ik 2x gehad, geven vrij snel de geest, de EH die er nu in zitten houden het beduidend langer vol. Ik hoor in geluid geen verschil tussen die 2 overigens.
Omdat de keukenkast vrij ondiep is kwam ik niet weg met de connectoren achterop, dus die zitten allemaal bovenop. Hierdoor kan ik de (toch al kleine) versterker kwijt in de ondiepe kast. Weinig vermogen? In de keuken is dat allemaal niet zo ruig natuurlijk, volume staat op de kleine breedbandertjes nog niet eens op een kwart.
Wat ook enorm uitmaakte is de akoestiek aanpassen in de keuken, die heb ik gelijk meegepakt toen ik de kamer deed, zie het Calpamos verhaal in m'n onderschrift. Misschien nog wel de grootste winst van alle upgrades
Misschien nog wel meer gedaan, maar het was ff geleden, dit is wat me zo te binnen schiet.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Aha! De naam suggereert van onderzeebootkapitein Jack Bybee...
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik kreeg van Leobus de tip om eens te testen met een pluk Twaron achter het poolkern gat van de AT unit, dus bij deze. Het twaron achter de konus zat er al, dat was een eerdere tip van Cock om het impuls gedrag tussen voor en achter meer gelijk te krijgen.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Weet je wel zeker dat je het impulsgedrag bedoelt? Als het goed is, beweegt de achterzijde van de conus exact even snel als zijn voorzijde. Meer gelijk kan dan toch niet?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Geen idee wat de exacte werking zou zijn, maar dat geeft niet, ik test het gewoon, bevalt het, dan blijft het zitten.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als je de impuls van de woofers voor en achter echt symmetrisch wil hebben zet je één woofer met de conus naar voren, de ander met de magneet naar voren.
De beweegrichting verschilt.
Een woofer werkt niet 100% symmetrisch, door de ophanging en vorm van het membraan wijkt de afstraling van de beweging naar voren iets af van die naar achteren.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik zit nu Arooj Aftab te luisteren, meeste recente album Night Reign, aanrader hoor!
Tevens nog aan het testen met net iets meer indraaien van de speakers, marginaal maar dat maakt wel verschil, denk een verbetering.
Tevens nog aan het testen met net iets meer indraaien van de speakers, marginaal maar dat maakt wel verschil, denk een verbetering.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Mooie muziek.
En hoor je hierbij erg groot verschil in het naar voren en naar achteren bewegen van je conus
En hoor je hierbij erg groot verschil in het naar voren en naar achteren bewegen van je conus
